A svájci Ascento Robotics már több kétkerekű robotot is fejlesztett, a most bemutatott Ascento Pro lényegében a vállalat korábbi modelljének, a 2020-ban született Ascento 2-nek a továbbfejlesztett változata. Már a korábbi robot is elképesztő mozgékonysággal rendelkezett, a Pro verzió azonban még több extrát tartalmaz az előző változathoz képest.
Az Ascento Pro két, kerekekkel ellátott lábbal rendelkezik, melyek segítségével bármilyen talajon képes mozogni, továbbá nem okoz nehézséget számára kisebb tárgyak átugrása, illetve a lépcsőzés sem. A robot moduláris felépítésű, így az adott feladat igényeinek megfelelően rakományt, mozgatható robotkart, illetve szenzorokat vagy kamerákat is rá lehet erősíteni.
Az előző verzióhoz képest az Ascento Pro már nemcsak részlegesen, hanem teljesen önvezető, a mozgásban fedélzeti kamerák és a (lézeres) LiDAR-szenzorok segítik. Az eszköz jelenleg 12 km/h sebességre képes és egy feltöltéssel 8 órán keresztül üzemben tud maradni. A robot továbbá képes teljesen önállóan rácsatlakozni a töltőre, és feltölteni saját magát.
A gyártó szerint az Ascento Pro a moduláris felépítésének és mozgékonyságának köszönhetően sokféle szerepkörben alkalmazható a különböző csomagkézbesítési feladatoktól egészen a biztonsági, megfigyelési, esetleg harcászati feladatok teljesítéséig, azt viszont egyelőre nem árulták el, hogy mennyibe fog kerülni.
(Fotó: Ascento Robotics)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR