Marad a nagykörúti biciklisáv, de nem úgy, ahogy eddig

2020 / 08 / 31 / Bobák Áron
Marad a nagykörúti biciklisáv, de nem úgy, ahogy eddig
A fővárosi önkormányzat kompromisszumos döntést hozott, így a Blaha Lujza tértől a Corvin negyedig újra 2x2 sávon használhatják az autósok a körutat - számol be róla a 444.

Az érintett szakaszon, vagyis a Ferenc körúton a májusban ideiglenesen kialakított biciklisávot a parkolósáv helyére teszik át. A József-körúton, azaz a Corvin-negyed és a Petőfi-híd között már eddig is ez a forgalmi rend volt érvényben. Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke azzal érvelt, hogy a forgalommérések szerint ezt a szakaszt közel kétszer annyi autó használja naponta, mint a Nagykörút Blaha Lujza tértől északra fekvő részét, ahol már az összes közlekedőnek csak mintegy negyede jár autóval.

Balogh azt is elmondta, hogy a nagykörúti kerékpársávról szóló felmérést 48 ezer ember töltötte ki, ez alapján pedig a többség akkor támogatná a kerékpársáv megtartását, ha az nem jelentené az autós forgalmi kapacitás csökkenését. Szerinte a most bemutatott kompromisszumos megoldás ezt nagy részben biztosítja.

A szakmai szervezetek nem támogatták ezt a megoldást

Múlt hónapban a Magyar Kerékpárosklub és más szakmai szervezetek tartottak előadást a nagykörúti kerékpársávról, és határozottan kiálltak amellett, hogy a sáv az eredetileg ígért, szeptemberi időpont után is megmaradjon. A Kerékpárosklub képviseletében Molnár Berta elmondta, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha a kerékpársáv a mostani formájában maradna meg, vagy pedig a parkolósáv helyén alakítanák ki, a parkoló autók kijjebb hozásával. Azt ugyanakkor nem támogatták, hogy a körúton az autóforgalomnak fenntartott sávok számát visszaállítsák az eredetire, mert szerintük ez nem szolgálja a körút hosszútávú fejlődését.

Ahogy írtuk, a nagykörúti kerékpársáv a BKK mérései szerint mára Budapest második legnépszerűbb kerékpáros útvonala lett, amelyet augusztus elején napi 4-5 ezer ember használt, a kerékpárosok száma pedig az elmúlt hónapokban folyamatos emelkedést mutatott.

A többi ideiglenesen kialakított kerékpársáv is megmarad, egy kivételével

A kerékpársávokkal kapcsolatban az elmúlt napokban megszólalt Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár is, aki a főpolgármesternek írt levelében arra kérte Karácsony Gergelyt, hogy hagyjon fel az autósüldözéssel, az autóval közlekedők megbélyegzésével és elítélésével. Fürjes a levelében arra kérte a városvezetést, hogy azonnal szüntessék meg a "budapestiek megkérdezése, a beígért társadalmi párbeszéd nélkül és hatástanulmányok hiányában" kialakított kerékpársávokat. Az államtitkár a levelében azzal érvelt, hogy a sávlezárások nagyobb forgalmi dugókat, több balesetet okoznak, valamint a lassabb haladás növeli a károsanyag-kibocsátást, a légszennyezést. Fürjes később ezt azzal pontosította, hogy szerinte a kerékpársávot a parkolósáv helyén kéne kialakítani.

Karácsony Gergely a hétfői sajtótájékoztatón elmondta, hogy a nagykörútihoz hasonlóan a többi ideiglenesen kialakított kerékpársáv is megmarad, kivétel ez alól az Üllői út, ahol a hamarosan beinduló metrópótló autóbusz-forgalom miatt kénytelenek megszüntetni a kerékpársávot.

(Fotó: BKK)


Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
A PV5 első verzióját már tesztelik, várhatóan 2025-ben jelenik meg.
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.