Az Instagram újabb lépést tesz afelé, hogy ne csak a telefonunkon, hanem a nappalinkban is lekössön minket, ugyanis kísérleti jelleggel (először az Egyesült Államokban) elindítja az IG for TV-t, amely elsőként az Amazon Fire TV médialejátszóin teszi elérhetővé a Reelseket – fontos megjegyezni, hogy ez nem azonos a 2022-ben megszüntetett IGTV-vel, ami a hosszabb videókra fókuszált.
Állítólag az IG for TV személyre szabott élményt nyújt, hiszen ugyanazokra az érdeklődési körökre és alkotókra épít, amelyeket a felhasználó a mobilos Instagram-appban már korábban kedvelt. A Reelsek tematikus csatornákba és kategóriákba rendezve jelennek meg (például humor, zene vagy életmód szerint), így a felfedezés is jóval kényelmesebb. A videók pedig automatikusan indulnak, nincs folyamatos görgetés, ugyanakkor egy gombnyomással át lehet ugrani a következő tartalomra.
A tévés felületen is elérhető a lájkolás, a kommentek megtekintése és a videók újramegosztása, vagyis a közösségi funkciók sem vesznek el.
A felhasználók összepárosíthatják a tévés alkalmazást a meglévő Instagram-fiókjukkal, akár öt profilt is hozzáadva egyetlen otthonhoz, de lehetőség van külön, csak tévés használatra szánt fiók létrehozására is.
Egészen egyértelmű, hogy mi az Instagram célja ezzel: felvenni a versenyt a tévés tartalomfogyasztásban régóta domináns YouTube-bal, és alternatívát kínálni azoknak, akik egy hosszú film vagy sorozatrész helyett inkább gyors, pörgős videókat néznének a kanapéról.
(Forrás: TechCrunch, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: