Szimpatikus kis villanyautó Indiából

2021 / 08 / 18 / Rácz Tamás
Szimpatikus kis villanyautó Indiából
A Tata Tigor EV kicsi, gyenge, egyszerű autó, mégis nagyobb szerepe lesz az elektromos mobilitás térhódításában, mint az ezerlóerős villany-csodák bármelyikének.

Az autóipari híradások az elektromos mobilitással kapcsolatban néha mintha másról se bírnának szólni, csak ezer lóerős villanyautókról, négytonnás elektromos Hummerekről, óriási amerikai villany-pickupokról. Pedig ha körülnézünk egy magyar vagy akár egy nyugat-európai város utcáin, jól láthatjuk, hogy igazán nagy hatással nem ezek a kevesek számára elérhető rétegmodellek lesznek majd az autózás CO2-emissziójának csökkenésére.

Szerencsére ha ritkán is, de azért időnként bemutatkozik egy-egy földhözragadtabb, elérhetőbb, szegényebb vidékeken is életképes villanyautó is valahol a világban. Ilyen a Tigor EV is, a Tata Motors ma bemutatott újdonsága.

Az india kisautó állandó mágneses, váltóáramú szinkronmotorja mindössze 55 kW, 75 lóerő teljesítményű, forgatónyomatéka 170 Nm. A lítium-ion akkumulátor kapacitása 26 kWh, a motorvezérlő elektronika folyadékhűtést kapott. Az autó elektromos komponenseire (mely összességében a Ziptron nevet kapta a Tatánál) a gyártó az elektromos autózásban szokásos 8 év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal.

Az akkumulátor töltési teljesítményéről pontos adatokat még nem árult el a gyártó, de mivel azt mondják, a CCS-csatlakozós gyorstöltővel az akku kevesebb mint egy óra alatt tölthető fel 80%-ra, valószínűsíthetően a Dacia Springhez hasonlóan 30 kW lehet a maximális töltési kapacitás. Otthoni konnektorról egy teljes töltés időszükséglete 8,5 óra.

Egy városi autóba mindez elég is, és a Tigor EV nagyon is városi autó. Az egyetlen menetdinamikai adat, amit a Tata megadott, hogy a 0-ról 60 km/h-ra való gyorsuláshoz 5,7 másodperc kell a kis kocsinak. Ami nem is olyan kicsi. Az ötszemélyes karosszériában 316, pótkerék nélkül 375 literes csomagtartót sikerült kialakítani.

A kocsi vételáráról sajnos egyelőre szintén nincs pontos információ. A hivatalos értékesítés augusztus 31-én indul, addig csak annyi biztos, hogy Indiában 21 ezer rúpia, kb. 85 ezer forint foglaló befizetésével lehet benevezni a Tigor EV-re.

További cikkek a témában:

Európa legsikeresebb elektromos autója a Tesla Model 3 volt az első félévben Az amerikai villanyautóból kétszer annyi fogyott el júliusig, mint a második helyezett VW ID.3-ból.

Hat év múlva az elektromos autók már olcsóbbak lehetnek, mint a benzinesek Egy új elektromos autó ma még csaknem kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású belső égésű motoros autó, a Bloomberg NEF piacelemző számításai szerint viszont ez a következő években radikálisan változni fog, 2030-ban pedig már olcsóbban vehetünk majd villanyautót, mint amennyiért ma egy benzinmotoros kocsit kapnánk.

A Volkswagen vezérigazgatója szembesült a valósággal: macerás dolog a villanyautózás Herbert Diess a saját bőrén tapasztalta, mennyire sok még a fejlesztenivaló a hézagos, kényelmetlenül használható gyorstöltő-hálózatban.


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Tény, hogy a világ hadseregei pöfögik szét a legtöbb fosszilis tüzelőanyagot, mégis kicsit meglepő az ilyen cél, de a hidrogéncella nem csak a légkörnek tesz jót, katonai célokra is kifejezetten ideális.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.