Az autóipari híradások az elektromos mobilitással kapcsolatban néha mintha másról se bírnának szólni, csak ezer lóerős villanyautókról, négytonnás elektromos Hummerekről, óriási amerikai villany-pickupokról. Pedig ha körülnézünk egy magyar vagy akár egy nyugat-európai város utcáin, jól láthatjuk, hogy igazán nagy hatással nem ezek a kevesek számára elérhető rétegmodellek lesznek majd az autózás CO2-emissziójának csökkenésére.
Szerencsére ha ritkán is, de azért időnként bemutatkozik egy-egy földhözragadtabb, elérhetőbb, szegényebb vidékeken is életképes villanyautó is valahol a világban. Ilyen a Tigor EV is, a Tata Motors ma bemutatott újdonsága.
Az india kisautó állandó mágneses, váltóáramú szinkronmotorja mindössze 55 kW, 75 lóerő teljesítményű, forgatónyomatéka 170 Nm. A lítium-ion akkumulátor kapacitása 26 kWh, a motorvezérlő elektronika folyadékhűtést kapott. Az autó elektromos komponenseire (mely összességében a Ziptron nevet kapta a Tatánál) a gyártó az elektromos autózásban szokásos 8 év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal.
Az akkumulátor töltési teljesítményéről pontos adatokat még nem árult el a gyártó, de mivel azt mondják, a CCS-csatlakozós gyorstöltővel az akku kevesebb mint egy óra alatt tölthető fel 80%-ra, valószínűsíthetően a Dacia Springhez hasonlóan 30 kW lehet a maximális töltési kapacitás. Otthoni konnektorról egy teljes töltés időszükséglete 8,5 óra.
Egy városi autóba mindez elég is, és a Tigor EV nagyon is városi autó. Az egyetlen menetdinamikai adat, amit a Tata megadott, hogy a 0-ról 60 km/h-ra való gyorsuláshoz 5,7 másodperc kell a kis kocsinak. Ami nem is olyan kicsi. Az ötszemélyes karosszériában 316, pótkerék nélkül 375 literes csomagtartót sikerült kialakítani.
A kocsi vételáráról sajnos egyelőre szintén nincs pontos információ. A hivatalos értékesítés augusztus 31-én indul, addig csak annyi biztos, hogy Indiában 21 ezer rúpia, kb. 85 ezer forint foglaló befizetésével lehet benevezni a Tigor EV-re.