2021 első féléves európai autóértékesítési adatainak összesítéséből kiderült, hogy a Tesla látványosan megelőzte hazai pályás konkurenseit. Az ugyan nem olcsó, viszont kiváló ér-érték arányú Model 3-ból több fogyott el, mint a második és harmadik helyezettből együttvéve és több mint kétszer annyi kelt el belőle, mint a második helyezettből.
Íme, a konnektorról tölthető hibrideket (PHEV) is tartalmazó top 10-es lista az eladási darabszámokkal:
Tesla Model 3 - 67.480
Volkswagen ID.3 - 31.030
Renault ZOE - 30.752
Volvo XC40 PHEV - 24.897
Volkswagen ID.4 - 24.886
Ford Kuga PHEV - 24.478
Hyundai Kona Electric - 22.294
Peugeot 3008 PHEV - 21.095
BMW 330e - 20.861
Kia e-Niro - 20.753
Az európai piacon az idei évben eddig az eladott autók csaknem ötöde, 19%-a volt elektromos autó vagy konnektorról is tölthető, tisztán elektromos üzemre több tucatnyi kilométeren át képes hibrid. Ez számszerűen 238 ezer villanyautót vagy PHEV-et jelent 2021 első felében.
A Tesla egyébként júniusban látványosan erősítette pozícióját: ebben a hónapban több mint 26.168 Model 3-ast adtak el Európában, ami azt jelenti, hogy több fogyott belőle, mint a havi második, harmadik és negyedik helyezettből összesen. (Renault Zoé: 8.244, VW ID.3: 7.101, VW ID.4: 6619)
Mivel azonban a hihetetlenül népszerű kisebbik Tesla szedán csak egyetlen modell, a Teslának pedig csak egy márkája van, a gyártók között már nem a Tesla vezeti az elektromos és/vagy plug-in hibrid autók eladási listáit. Az első a VW Csoport, 25%-os részaránnyal (a VW márka részesedése 11% az EV-piacból), második az Opel-Peugeot-Citroën-Fiat márkákat és még jó néhány brandet tömörítő Stellantis (14%). A BMW és a Daimler 11-11%-ot ért el, a Renault-Nissan pedig 9-et. A Tesla gyártóként hét százalékkal részesedett az Európában eladott elektromos illetve plug-in kocsik piacából.