Európa legsikeresebb elektromos autója a Tesla Model 3 volt az első félévben

2021 / 08 / 01 / Rácz Tamás
Európa legsikeresebb elektromos autója a Tesla Model 3 volt az első félévben
Az amerikai villanyautóból kétszer annyi fogyott el júliusig, mint a második helyezett VW ID.3-ból.

2021 első féléves európai autóértékesítési adatainak összesítéséből kiderült, hogy a Tesla látványosan megelőzte hazai pályás konkurenseit. Az ugyan nem olcsó, viszont kiváló ér-érték arányú Model 3-ból több fogyott el, mint a második és harmadik helyezettből együttvéve és több mint kétszer annyi kelt el belőle, mint a második helyezettből.

Íme, a konnektorról tölthető hibrideket (PHEV) is tartalmazó top 10-es lista az eladási darabszámokkal:

Tesla Model 3 - 67.480
Volkswagen ID.3 - 31.030
Renault ZOE - 30.752
Volvo XC40 PHEV - 24.897
Volkswagen ID.4 - 24.886
Ford Kuga PHEV - 24.478
Hyundai Kona Electric - 22.294
Peugeot 3008 PHEV - 21.095
BMW 330e - 20.861
Kia e-Niro - 20.753

Az európai piacon az idei évben eddig az eladott autók csaknem ötöde, 19%-a volt elektromos autó vagy konnektorról is tölthető, tisztán elektromos üzemre több tucatnyi kilométeren át képes hibrid. Ez számszerűen 238 ezer villanyautót vagy PHEV-et jelent 2021 első felében.

A Tesla egyébként júniusban látványosan erősítette pozícióját: ebben a hónapban több mint 26.168 Model 3-ast adtak el Európában, ami azt jelenti, hogy több fogyott belőle, mint a havi második, harmadik és negyedik helyezettből összesen. (Renault Zoé: 8.244, VW ID.3: 7.101, VW ID.4: 6619)

Mivel azonban a hihetetlenül népszerű kisebbik Tesla szedán csak egyetlen modell, a Teslának pedig csak egy márkája van, a gyártók között már nem a Tesla vezeti az elektromos és/vagy plug-in hibrid autók eladási listáit. Az első a VW Csoport, 25%-os részaránnyal (a VW márka részesedése 11% az EV-piacból), második az Opel-Peugeot-Citroën-Fiat márkákat és még jó néhány brandet tömörítő Stellantis (14%). A BMW és a Daimler 11-11%-ot ért el, a Renault-Nissan pedig 9-et. A Tesla gyártóként hét százalékkal részesedett az Európában eladott elektromos illetve plug-in kocsik piacából.

További cikkek a témában:

A trend világos: visszaszorulóban Európában a fosszilis energiát használó autók piaci részesedése Az Európai Autógyártók Szövetsége adatai alapján nagyot szűkült a piac a hagyományos, kizárólag belső égésű motort használó járművek szempontjából. Kitérünk a talán meglepő hazai helyzetre is.

Hat év múlva az elektromos autók már olcsóbbak lehetnek, mint a benzinesek Egy új elektromos autó ma még csaknem kétszer annyiba kerül, mint egy hasonló tudású belső égésű motoros autó, a Bloomberg NEF piacelemző számításai szerint viszont ez a következő években radikálisan változni fog, 2030-ban pedig már olcsóbban vehetünk majd villanyautót, mint amennyiért ma egy benzinmotoros kocsit kapnánk.

A Jaguar négy éven belül leáll a benzines autók gyártásával A tervek szerint 2025-től csak elektromos Jaguarokat gyártanak majd.


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Tény, hogy a világ hadseregei pöfögik szét a legtöbb fosszilis tüzelőanyagot, mégis kicsit meglepő az ilyen cél, de a hidrogéncella nem csak a légkörnek tesz jót, katonai célokra is kifejezetten ideális.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.