A világ első teljes mértékben elektromos repülőgépekből álló flottával rendelkező légitársasága, a Lucy (FlyWithLucy) újabb támogatót szerzett a szolgáltatása elindításához, amelyet a tervek szerint 2025-ben valósítanak meg - a holland tulajdonú Transavia, amely az Air France-KML kötelékébe tartozik, néhány napja kötött szerződést a vállalattal, amelynek köszönhetően a Lucy kiterjesztheti majdani szolgáltatásainak körét a szabadidős helyszínek ellátására is a cég bejelentése szerint.
A FlyWithLucy a szektor megreformálását kicsiben kezdi: öt utas szállítására alkalmas gépeivel elsősorban üzleti utak lebonyolítására alkalmas járatokat indít, majd később szélesítik a szolgáltatások körét és az elképzelések szerint az elektromos repülőgépek a már meglévő járatok helyét is átvehetik, illetve a más légitársaságok által biztosított útvonalak ellátásába is beszállhatnak. A holland cég a gépei először Eindhoven repülőteréről emelkednek a magasba és mindössze 250 kilométer körüli utakat bonyolítanak le, de később, 2030-ra messzebbről és messzebbre is szállítanak majd Teun Kraaijnak, a Lucy alapítójának nyilatkozata szerint.
A légitársaság speciális jellegét a kibocsátásmentes repülőgépek alkalmazása mellett a "repülőmegosztó" jellegű üzemelés adja, ami az autómegosztó vagy kerékpármegosztó rendszerekhez hasonlóan rendelés alapján működik, vagyis az utasokat személyreszabott módon látja el és fuvarozza, ha nem is ajtótól ajtóig, de a legközelebbi reptértől a nekik megfelelő leszállóhelyig a vállalat. A rendelést egy applikáción keresztül lehet leadni, ami rendszeres frissítéssel tájékoztat a legjobb útvonalakról és elkészíti az utas számára megfelelő útitervet. A Lucy leírása alapján a tervezés során a kevésbé forgalmas helyi repülőtereket választja ki a rendszer, így a társaság gépeivel való utazás egyszerre környezetbarát és gyors módját jelenti majd a repülésnek.
(Fotó: Getty Images/Qi Yang)