Bolygó

Rendhagyó kutatóállomás az Antarktiszon, ami elszabaduló jéghegyek szomszédságában üzemel

A Halley VI állomást szándékosan telepítették egy olyan területre, ahol a jéghegyek keletkezése majdhogynem hétköznapi esemény. A most kialakuló repedések azonban veszélyeket tartogathatnak.
Tudás

Így kell egy képfeliratot rendes szöveggé alakítani és fordítani speciális alkalmazások nélkül

A képek szövegeinek kimásolása és automatikus fordításuk nem bonyolult feladat és akár a Google vagy Apple Fotók alkalmazással is megoldható.
Techno

Nem a lakosok, hanem avatárjaik intézik a hivatalos ügyeket az új Szöulban

Dél-Korea a fővárosát metaverzum-várossá alakítja egy frissen megnyílt platformmal, ahol a lakosok avatárjai intézik az ügyeket.
Ember

Megalkották a viselhető 'időgépet', amivel a jövőbeli énünké válhatunk

Az MIT kutatói hosszú évek óta használják az eszközt arra, hogy fizikailag nyolcvan évessé változtassanak embereket.
Bolygó

Vizet állít elő a levegőből a luxusszálloda berendezése, hogy a rászorulóknak biztosítsa az ellátást

A BAOBAB szafari szálloda a vadon élő állatok feje felett elhelyezkedve biztosítana remek kilátást a természetre, miközben, önellátó módon, a vizet beépített berendezések segítségével állítaná elő. A tervek szerint a felhasználást nem csak helyben oldanák meg, hanem az aszályosabb régiókba is jutna a készletekből.
Tudás

Fejlesztik a szert, ami ellenállóvá teszi az embereket a hideggel szemben

A Rice Egyetem kutatási programját a DARPA, az Egyesült Államok Védelmi Minisztériumának kutatásokért felelős részlege pénzeli. A módszer a barna zsírszövet aktiválásán alapul.
Bolygó

Húszezer háztartás energiaszükségletét fogja fedezni a jelenlegi legerőteljesebb szélturbina

A Vestas turbinájának magassága az Eiffel-torony méreteivel vetekszik és az első prototípus már működik Dániában.
Tudás

Tud agykárosodást okozni a mikrohullámú sugárzás?

Egy amerikai tanulmány szerint igen, de nem hétköznapi feltételek mellett.
Garázs

Egyszerre helikopter és kisrepülőgép is a legújabb légitaxi modell

A Linx P9 nem igényel kifutópályát a fel-, és leszállás során, de a formája eltér a legtöbb VTOL-tól és a helikopterektől, ezért több utast tud majd szállítani.
Űr

Az űr tele van közel elpusztíthatatlan aszteroidákkal, de van megoldás az eltérítésükre

A NASA első aszteroidaeltérítő missziója sikerrel zárult, de időközben a kutatók felfedezték, hogy egy bizonyos típusú, gyakori aszteroidatípusra nem hatna a demonstrált módszer. A kutatók szerint atomrobbantással lenne megoldható a probléma.
Űr

Egy évtized múlva földön kívüli minták érkeznek a Földre, már kijelölték, hogy hol fogják kezelni őket

A Marsról származó kőzetek akár az élet nyomait is tartalmazhatják. A Földre való eljuttatásuk nem lesz egyszerű feladat és kezelésük különös óvatosságot igényel.
Garázs

A leggyorsabb szárazföldi tömegközlekedési eszköz működtetését tervezik Kínában

A hyperloop tesztelése már megkezdődött, a cél az 1000 km/h-ás sebesség elérése.
Techno

A fény internete már gigabites sebességgel működik és megjelent az első LiFi tablet is

A LiFi rendszereket fejlesztő Oledcomm január elején mutatta be a 2 Gbit/s sebességű adatátvitelt biztosító rendszer prototípusát, amelyet a katonai alkalmazásokon kívül vonatokba és tömegközlekedési eszközökbe szánnak.
Tudás

Utazás az atomok világába egészen a kvarkokig

Az út az emberi test belső szerkezetébe vezet az egészen apró építőegységekig és közben az is kiderül, milyen méretskálán helyezkednek el az egyre kisebb és kisebb elemek.
Űr

Hány földi évbe telik a leghosszabb év egy másik bolygón?

Az eddig felfedezett bolygók között egészen különleges égitestek is találhatóak, de a COCONUTS-2b több olyan jellemzővel is rendelkezik, ami kiemeli az átlagos planéták közül.
Techno

Kiderült, melyik a világ leggyorsabban repülő négyrotoros drónja

A szokatlan felépítésű drón sebességrekordot döntött.
Bolygó

Szuperszámítógépes előrejelzések szerint 2100-ra alapvetően megváltozik a bolygó képe

Többszáz virtuális Földet hoztak létre a tudósok és mindegyik szimuláció eredménye ugyanaz volt: 2100-ra a gerinces fajok akár 27%-a is örökre eltűnik. A ma születő gyerekek az elefántok és koalák eltűnésének is szemtanúi lehetnek a következtetések szerint.
Techno

Ezzel a módszerrel tehetjük kevésbé zavaróvá az okostelefonunkat

Néhány egyszerű beállítás elvégzésével leszámolhatunk az állandóan érkező értesítésekkel és változtathatunk mindennapjaink menetén.
Tudás

A földönkívüli létformák felépítése az emberre is hasonlíthatna, de lehet, hogy észre sem vennénk őket

Hasonlítana az emberre egy földön kívül kialakult létforma, ha létezne, vagy teljesen más alakot venne fel? Az idegen létformák felépítéséről szóló hipotézisek teret engednek a képzeletnek: hogyan nézne ki például az olyan organizmus, amely halott csillagok szívében rejtőzik?
Űr

Szupermasszív fekete lyukak falják fel lassan a közelükbe tévedt csillagokat

A csillagok nem szabadulhatnak a fekete lyukak közeléből, ezért a sorsuk meg van pecsételve. A különleges jelenséget a közelmúltban két fekete lyukkal kapcsolatban is megfigyelték a csillagászok.
Techno

Elsőként tesztelték embereken az egyik legfejlettebb agy-számítógép interfészt

A digitális eszközök gondolati úton való irányítása megvalósítható a vizsgálatok szerint és az implantátum nem okoz egészségügyi problémákat.