Bár a tavaly szeptemberben bemutatott autóra még várni kell néhány hónapot, ám a hatótávját már most közzétették, ez alapján pedig a legnagyobb akkumulátorral szerelt Dream Edition 520 mérföldet, vagyis 836 kilométert is képes megtenni egy töltéssel. Fontos megjegyezni, hogy ez nem a valamivel megengedőbb, Európában használt WLTP szerinti eredmény, ugyanis a kocsit az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hatósága (EPA) vetette alá a tesztnek, így elképzelhető, hogy a Lucid Air valóban képes lesz hozni ezt a hatótávot. Ahogy azt a hírről beszámoló The Verge megjegyzi, a 836 kilométeres hatótáv nem csak a legmagasabb ilyen érték, amit az EPA valaha mért, de csaknem száz kilométerrel több, mint amire a legnagyobb hatótávval rendelkező Tesla Model S Long Range Plus képes.
Ez persze csak a legdrágább, 113 kWh-s akkumulátorral és 19 colos felnikkel szerelt Dream Editionre igaz, amelynek ára 169 ezer dollártól kezdődik majd. Az ötvenmillió forint körüli indulóárával ez a modell még a Tesla Model S Plaidnél is jelentősen drágább lesz, a Long Range Plusnak pedig több mint a duplájába fog kerülni. Ahogy a modellpalettán lefelé haladunk, úgy csökken a Lucid Air hatótávja is, de a sofőröknek így sem lesz okuk panaszra, hiszen az EPA mérései szerint a most tesztelt modellek közül még a legalacsonyabb hatótávval rendelkező, 21 colos felnikkel szerelt Dream Performance modell is jó 750 kilométerre egy töltéssel. Hogy a jövőre érkező alapváltozat hogyan fog viszonyulni ezekhez a számokhoz, azt persze egyelőre nem tudhatjuk.
A Teslának mindenesetre van oka aggódni, ugyanis a Lucid Motors vezérigazgatója, Peter Rawlinson korábban nem csak azt ígérte meg, hogy az autójuk hatótában lenyomja a Teslákat, de felszereltségben, gyorsulásban és árban is. Márpedig Rawlinson nem a levegőbe beszél, hiszen éppen a Lucid Motors előtt éppen a Teslánál dolgozott, ahol ő vezette a Model S fejlesztését.
(Borítókép: MediaNews Group/Bay Area News via Getty Images)