A cég, ami azért ment csődbe, mert túl sokat költöttek facebookos hirdetésekre

2019 / 12 / 10 / Bobák Áron
A cég, ami azért ment csődbe, mert túl sokat költöttek facebookos hirdetésekre
A hollywoodi blockbusterektől a Szilícium-völgy menő startupjaiig ma már bármilyen sikeres vállalkozásnak elhanyagolhatatlan része a profi marketing. Elég csak James Cameron Avatárjára gondolni, aminek a 280 millió dolláros gyártási költségét nem kicsivel tolta meg az a 150 millió dollár, amit a film reklámozására költöttek. A dolog bejött, hiszen a felnőtt hupikék törpikék végül a költségek tízszeresét hozták vissza, ám a dolgok nem minden esetben alakulnak ilyen jól. (Fotó: Unicorn)

Nick Evans nem ma kezdte a szakmát, többek között ő fejlesztette ki azt a Tile névre keresztelt eszközt is, ami a telefonodhoz Bluetooth-on keresztül kapcsolódva jelzi, ha túl messze kerülsz a táskádtól, pénztárcádtól, vagy bármilyen olyan értékedtől, amiben van egy kis műanyag bigyó. Hiába viszont a sikeres múlt és a komoly tapasztalat, Evans a legújabb vállalkozásával akkorát esett, mint a ló, ráadásul egészen fura okból. Evans a Lime és a Bird sikerét látva az e-rollerek piacából szeretett volna helyet hasítani magának a Unicorn nevű rollerével, ám a BBC beszámolója szerint az eszközt előrendelő 350 embert nemrég szomorú hír fogadta a postaládájában.

"Nagyon szomorúan írom ezt a levelet, de kifutottunk a pénzből, ezért azonnal leállítunk minden tevékenységet"

- írja a cég vezére, aki azt is tudatja a 700 dolláros roller megrendelőivel, hogy sem a rollert nem fogják megkapni, sem pedig kártalanítani nem tudják őket.

Eddig semmi igazán szokatlan, hiszen a Kickstarter korában szinte mindennapos, hogy egy ígéretes startup csődbe megy, és viszi a támogatók pénzét is (általában szó nélkül). Ám Evans ezután egészen meglepően folytatja, ugyanis szerinte a vállalatot nagyrészt a facebookos hirdetések vitték csődbe.

"A bevételek jelentős része Facebook hirdetésekre ment, hogy forgalmat hozzunk az oldalra (...) Sajnos a hirdetések túl sokba kerültek, hogy fenntartható üzelti modellt építsünk ki"

- szól a meglepő érvelés. Persze aki figyelmesen olvasta a cikket, az már tudja, hogy ez csak a dolog egyik oldala, hiszen a Unicorn valójában azért ment csődbe, mert összevissz 350 rollert tudtak előre értékesíteni. Kérdés: vajon azért, mert nem volt elég pénzük hirdetésekre, vagy mert eleve olyan dologgal próbálkoztak, amire nem volt elég piaci kereslet?

Evans szerint sem ez volt a bukás egyetlen oka, a rossz időjárás és a konkurencia erősödése is hozzájárult, hogy nem lettek sikeresek. A vállalkozó mindenesetre azt állítja, hogy nagyon röstelli a dolgot, de ez volt a felelős döntés. "Folytathattuk volna, és felvehettünk volna még több megrendelést, amivel lett volna pénzünk tovább finanszírozni a vállalkozást. És ha ezt tesszük, talán le is tudtuk volna szállítani a megrendeléseket, ugyanakkor az is megtörténhetett volna, hogy nem tudunk eladni elég rollert, így ezzel még több ember megrendelését veszélyeztettük volna. Tehát meghoztuk a nagyon-nagyon nehéz döntést a leállításról."


Továbbra is hódít a párját ritkító hungarikum, ami a jövő tudósait és művészeit adja a világnak
Továbbra is hódít a párját ritkító hungarikum, ami a jövő tudósait és művészeit adja a világnak
Az Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDT) által szervezett Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) sok évtizedes hagyománya mára széles körű népszerűséget ért el, és fontos kiindulási pont lehet a hazai és határon túli tehetségek számára a jövőbeli karrierjük felé vezető úton. A 2025-ös, 37. konferencia előtt az OTDK céljáról és működéséről Prof. Dr. Szendrő Péter örökös elnök úrral és dr. Cziráki Szabinával, az OTDT titkárával beszélgettünk.
Már jövőre elkészülhet az első AGI, vagyis általános mesterséges intelligencia
Már jövőre elkészülhet az első AGI, vagyis általános mesterséges intelligencia
Azért nem minden szakértő ért ezzel egyet.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.