A cég, ami azért ment csődbe, mert túl sokat költöttek facebookos hirdetésekre

2019 / 12 / 10 / Bobák Áron
A cég, ami azért ment csődbe, mert túl sokat költöttek facebookos hirdetésekre
A hollywoodi blockbusterektől a Szilícium-völgy menő startupjaiig ma már bármilyen sikeres vállalkozásnak elhanyagolhatatlan része a profi marketing. Elég csak James Cameron Avatárjára gondolni, aminek a 280 millió dolláros gyártási költségét nem kicsivel tolta meg az a 150 millió dollár, amit a film reklámozására költöttek. A dolog bejött, hiszen a felnőtt hupikék törpikék végül a költségek tízszeresét hozták vissza, ám a dolgok nem minden esetben alakulnak ilyen jól. (Fotó: Unicorn)

Nick Evans nem ma kezdte a szakmát, többek között ő fejlesztette ki azt a Tile névre keresztelt eszközt is, ami a telefonodhoz Bluetooth-on keresztül kapcsolódva jelzi, ha túl messze kerülsz a táskádtól, pénztárcádtól, vagy bármilyen olyan értékedtől, amiben van egy kis műanyag bigyó. Hiába viszont a sikeres múlt és a komoly tapasztalat, Evans a legújabb vállalkozásával akkorát esett, mint a ló, ráadásul egészen fura okból. Evans a Lime és a Bird sikerét látva az e-rollerek piacából szeretett volna helyet hasítani magának a Unicorn nevű rollerével, ám a BBC beszámolója szerint az eszközt előrendelő 350 embert nemrég szomorú hír fogadta a postaládájában.

"Nagyon szomorúan írom ezt a levelet, de kifutottunk a pénzből, ezért azonnal leállítunk minden tevékenységet"

- írja a cég vezére, aki azt is tudatja a 700 dolláros roller megrendelőivel, hogy sem a rollert nem fogják megkapni, sem pedig kártalanítani nem tudják őket.

Eddig semmi igazán szokatlan, hiszen a Kickstarter korában szinte mindennapos, hogy egy ígéretes startup csődbe megy, és viszi a támogatók pénzét is (általában szó nélkül). Ám Evans ezután egészen meglepően folytatja, ugyanis szerinte a vállalatot nagyrészt a facebookos hirdetések vitték csődbe.

"A bevételek jelentős része Facebook hirdetésekre ment, hogy forgalmat hozzunk az oldalra (...) Sajnos a hirdetések túl sokba kerültek, hogy fenntartható üzelti modellt építsünk ki"

- szól a meglepő érvelés. Persze aki figyelmesen olvasta a cikket, az már tudja, hogy ez csak a dolog egyik oldala, hiszen a Unicorn valójában azért ment csődbe, mert összevissz 350 rollert tudtak előre értékesíteni. Kérdés: vajon azért, mert nem volt elég pénzük hirdetésekre, vagy mert eleve olyan dologgal próbálkoztak, amire nem volt elég piaci kereslet?

Evans szerint sem ez volt a bukás egyetlen oka, a rossz időjárás és a konkurencia erősödése is hozzájárult, hogy nem lettek sikeresek. A vállalkozó mindenesetre azt állítja, hogy nagyon röstelli a dolgot, de ez volt a felelős döntés. "Folytathattuk volna, és felvehettünk volna még több megrendelést, amivel lett volna pénzünk tovább finanszírozni a vállalkozást. És ha ezt tesszük, talán le is tudtuk volna szállítani a megrendeléseket, ugyanakkor az is megtörténhetett volna, hogy nem tudunk eladni elég rollert, így ezzel még több ember megrendelését veszélyeztettük volna. Tehát meghoztuk a nagyon-nagyon nehéz döntést a leállításról."


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A META AI-ja azt állítja, gyereke lett
A META AI-ja azt állítja, gyereke lett
Aki ráadásul egyszerre nagyon tehetséges és fogyatékkal élő is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.