A csendesen repülő Midnight szállítja az utasokat 2025-től 2022 / 11 / 23 / Bobák Zsófia

Az eVTOL-os légitaxi szolgáltatások megkezdésére már nem kell sokat várni: a cégek már építik a légi járműveik végleges változatait, amelyek az engedélyek megszerzése után, 2024-ben vagy 2025-ben utasokat is szállíthatnak a tervek szerint. Az Archer eVTOL-ja New Yorkban fog szolgálatot teljesíteni, ahol a United Airlinesszal közös program keretében a repülőtérről vagy repülőtérre tartó utakat bonyolíthatják majd le az utasok a segítségükkel. A Midnightot november 17-én mutatta be a cég: ezt a gépet már nem csak tesztelésre használják majd, hanem a későbbi légitaxi szolgáltatás járműveként is. A Midnight rövid, körülbelül 30 kilométeres utakra lesz alkalmas, a megállóknál pedig egészen rövid idő alatt (10 perc) fel lehet tölteni és indulhat is a következő körre. Az eVTOL nem automata üzemmódban dolgozik majd, hanem pilóta vezeti és egyszerre négy utas szállítására alkalmas. A különösen halk működést többek között a kisméretű propellerek alkalmazásával érték el a mérnökök, a jármű ugyanis csak 45 dBA zajt generál, illetve ennyi éri el a magasból az embereket. Az engedélyek megszerzését 2024-re, a szolgáltatás indítását pedig 2025-re tervezik.
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Történet az autóról, ami rádióhullámokból állított elő energiát állítólag
Történet az autóról, ami rádióhullámokból állított elő energiát állítólag
A rádióhullámok a Földön mindenütt jelen vannak – ebből adódik az ötlet, hogy ha ezt energiaként hasznosíthatnánk, akkor nem kellene az eszközeinket tölteni. Ez az elképzelés önmagában nem új, a lépték viszont igen: egy egész autó működtetésére ugyanis sosem tűnt elégnek az így nyerhető energia. Legalábbis nem tűnt annak egészen 2015-ig.
Háromszázezer autón vizsgálták, hogy az elektromos vagy a benzines modellek a megbízhatóbbak
Háromszázezer autón vizsgálták, hogy az elektromos vagy a benzines modellek a megbízhatóbbak
Az amerikai Consumer Reports kutatása szolgált egy-két meglepetéssel.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.