A Dm sikeres tesztjei után a Rossmann drogériákban is felszerelték az újratöltő berendezéseket, írja a G7-re hivatkozva az Index. A gépek rendkívül egyszerűen működnek: a vevők az első vásárláskor 20 cseh koronáért (260 forintért) megveszik a flakont, majd az automata a vonalkód alapján eldönti, mi kerüljön bele és feltölti a dobozt. A lejárati dátumról címkét nyomtat a gép, a további vásárlásoknál pedig már csak be kell sétálni a kiürült flakonnal és újratölteni.
A különböző mosogatószeres, öblítős, samponos és tusfürdős műanyagflakonok a nehezen újrahasznosítható kategóriába esnek, így hatalmas környezeti terhelést jelentenek.
Csehországi számítások szerint, ha mostantól minden vásárló átállna az utántöltési rendszerre az összesen nyolc típusú háztartási termék vásárlásakor, évente akár 5 ezer tonnával csökkenhetne a műanyagszemét mennyisége.
Úgy tűnik a cseh vevők nyitottak az új típusú vásárlási forma felé, de még kérdéses, hogy megjelenik e Magyarországon is, a magyarországi Rossmann G7-nek adott nyilatkozata szerint, bár az ötlet megvalósítása egyszerűnek tűnik: „[…] alapos előkészületet igényel, melyhez a beszállítók nyitottsága és az üzletek átalakítása is szükséges. Amint nálunk is várható a csomagolásmentes vegyi áruk és kozmetikumok értékesítése, azonnal kommunikálni fogjuk.”