A Clubhouse-t kezdetben főképp a Szilícium-völgy elitje használta, és az ő befolyásuk még ma is érvényesül, Androidos rendszerekről az applikáció egyelőre nem elérhető. Az alkalmazásba csak meghívásos alapon lehet bejutni, és látszólag még ez sem árt semmit az értékének, noha már több mint egy éve megjelent.
A Facebook válasza a Live Audio Rooms lesz, melyben gyakorlatilag ugyanarra lesz lehetőség, amire a Clubhouse-ban. E mellett bejelentették a Soundbites-ot, is, ami egy rövid audio-klipeket felvonultató "hangalapú TikTok" lehet, talán épp azért, hogy ezzel kicsit megszorongassák a kínai vállalatot. Ez utóbbi szolgáltatást kezdetben a Facebook által kiválasztott tartalomelőállítókkal indítják útjára, arra építve, hogy a koronavírus világjárvány jelentősen megemelte a hangalapú szolgáltatások népszerűségét.
Ha a Facebook igazi konkurenciát szeretne támasztani a Clubhousenak, akkor persze szüksége lesz egy vagy több USP-re, azaz csak rájuk jellemző olyan előnyre, ami a vetélytársnak nincs meg. Ez lehet a nyílt platform, szemben a Clubhouse exkluzivitásával és zárt rendszerével, a Facebookon jelen lévő hatalmas mennyiségű, könnyen bevonható felhasználó, és talán az is, hogy a felhasználók itt pénzt is kereshetnek a Live Audio Rooms-ban vagy a Soundbites-ban.
Ennek a Youtube-nál megismerthez hasonlónak tűnő "monetizing" politikát még nem tisztázták, lehetséges, hogy mindenki számára elérhető lesz, és az is, hogy csak a kiemelt tartalomgyártó-partnerek vehetnek benne részt, illetve e két rendszer kombinációja is.
Mark Zuckerberg azt is elmondta, hogy a Facebook megnyitja kapuit a podcastok előtt, azok elérhetővé válnak a Facebook alkalmazásból. Fidji Simo a Facebook App divízió igazgatója elmondta: "A hangalapú szolgáltatások zökkenőmentesen illeszkednek elfoglalt életünkbe, lehetővé teszik számunkra, hogy új inspiráció érjen bennünket, és kötetlenül beszélgethessünk más hasonló gondolkodású emberekkel."
A podcast-vonatról a reddit sem szeretne lemaradni ők ugyanekkor jelentették be a Reddit Talk-ot, ami a saját válaszuk a Clubhouse-ra.
A Facebook nem csinál titkot abból hogy adott esetben - ha a piaci szerepét veszély fenyegeti - akár felvásárlással, akár hasonló szolgáltatás elindításával válaszol, és ezért már az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) is megvádolta versenyellenes magatartással. Tavaly Mark Zuckerberg maga vallotta be: "a Facebook minden bizonnyal olyan funkciókat adaptált, melyeket mások vezettek be".
(Forrás: BBC Kép: Facebook)