Űr Bor az űrből Kedden hazaindult és szerdán megérkezett a Földre a Nemzetközi Űrállomásról 12 palack francia bordeaux-i bor és 320 darab Merlot és Cabernet Sauvignon szőlővessző, melyeket egy éve vittek fel különböző kísérletekhez. Űr Csillagászati alapismeretek a karácsonyi ajándék távcső mellé Tóth Janitól Azok között, akik a közelmúltban - például Karácsony alkalmával - váltak csillagászati távcső tulajdonosává, talán akad olyan, akinek nehézséget okoz az elsőre rendkívül sok beállítási-, és alkalmazási tudnivalóval érkező eszköz. Űr Közel két kilogramm súlyúnak becsült meteorit csapódott a téli norvég tájba Január 5-re virradóra meteorit csapódott be Norvégiában. Az égi kőzetdarab fél kilogramm és 2 kilogramm közötti súlyú lehetett, és 50 ezer kilométer per órás sebességgel csapódott a Földbe. Űr Kína saját űrállomást épít, három küldetést is bejelentettek Nemrég, tavaly december végén tért vissza a Földre a Csang'O-5 kínai űrhajó a fedélzetén két kilogrammnyi holdkőzettel, a júliusban indított űrhajójuk pedig már 400 millió kilométert megtett és űrszondájuk májusban landolhat a Mars felszínén. Ez azonban nem elég, Kína hamarosan három új űrküldetést indít, mivel belevágnak saját űrállomásuk megépítésébe is. Űr A tudósok jégrobotot küldhetnek egy idegen bolygóra Pennsylvania Egyetemének tudósai jégből készült robotokkal kísérleteznek. A jégrobotok egy idegen bolygóra érkezve a helyi erőforrásokat felhasználva kijavíthatnák önmagukat, ha meghibásodnának. Techno A világ leggyorsabb neuromorf optikai processzora Az új processzort a mesterséges intelligencia alkalmazásokhoz fejlesztették a Swinburne Egyetemen, és másodpercenként 10 trillió (tízezer milliárd) művelet elvégzésére képes, ultra-nagy skálájú adatfolyamokkal dolgozva. Ember Génmódosított disznók szerveit ültethetik emberekbe, már idén Az USA-beli Revivicor vállalat kapott először engedélyt arra, hogy genetikailag módosított sertések szerveit ültessék be transzplantációra váró emberekbe. Ha az eljárás beválik, csökkenhetnek a hosszú várólisták, és minden bizonnyal számos élet válik megmenthetővé. Űr Van egy ember alkotta burok a Föld körül és sokat köszönhetünk a létezésének A NASA űrszondái 2017-ben észlelték először, hogy egy hatalmas, ember alkotta mező veszi körül a Földet. A későbbi tesztek megerősítették, hogy a felfedezett jelenség még a világűr időjárását is befolyásolja. Tudás Új, rendkívül erős kémiai kötést fedeztek fel Az új típusú kötés valahol félúton lehet az eddig ismert kémiai kötések között, átjárhatóvá téve a közöttük húzódó, eddig szilárdnak gondolt határokat. Ember Komolyzenei Netflixet indított az Óbudai Danubia Zenekar A zenekar a klasszikus zenét igyekszik megismertetni azokkal, akik még nem szerettek bele a műfajba. Az új zenei videómegosztón hangulatokhoz, érzelmekhez köthető kategóriákba rendezve mutatják be a felvételeket, az egyperces részletektől a komplett művekig. Techno Elindult a digitális euro kísérlete Jó ideje már, hogy időről időre felreppen a pletyka az Európai Unió digitális pénzének megérkeztéről, nem meglepő tehát, hogy az Európai Központi Bank (EKB) október elején bejelentette, hogy féléves kísérletbe kezd a digitális euró bevezetésével kapcsolatban. Űr A fekete lyukakban talán ősi, összeomlott univerzumok lehetnek Egy új elmélet szerint olyan apró ősi fekete lyukak alkothatják a sötét anyagot, melyek a világegyetem keletkezésének idején jöttek létre, és apró, összeomlott univerzumokat tartalmazhatnak. Bolygó Felgyorsult evolúciójú, trópusi inváziós fajok Magyarországon Magyarország közismerten gazdag hévizekben, és ezek a természetes télen-nyáron egyformán meleg  élőhelyek inkubátorként életben tartják a behurcolt és felelőtlenül szabadon engedett melegkedvelő inváziós fajokat, melyek aztán agresszív terjeszkedésbe kezdenek az egész országban. Ember Egy másik megoldás: bemutatjuk az AstraZeneca-Oxfordi vakcinát Az AstraZeneca oltóanyaga tavaly december utolsó napjaiban kapta meg az engedélyt Nagy-Britanniában, ám technológiájában különbözik a Pfizer/BioNTech és a Moderna megoldásától. De nézzük akkor hogyan is működik. Techno Kihalásztak egy kínai tengeri drónt Indonézia felségvizein Egy egyszerű indonéz halász fogta ki a kínai drónt, ami valószínűleg a tengeralattjárók számára optimális körülményeket igyekezett felmérni a Dél-kínai-tengertől Ausztráliáig húzódó stratégiai fontosságú útvonalon.