Űr Stadion méretű sztratoszférikus NASA távcsőszállító ballon a kozmosz tanulmányozására Az Univerzumot nem csak olyan föld körül keringő távcsövekkel lehet vizsgálni, melyek ára és feljuttatása is csillagászati, de olyanokkal is mint az ASTHROS, ami  a fény olyan hullámhosszait is megfigyelheti majd, melyek a földről nem láthatóak. És gyakorlatilag egy léggömbön lóg. Tudás Pontosan mennyi ideig tart a kvantum-alagutazás? A kvantum-alagút hatás nem azonnali, egy új kísérlet során sikerült megmérni az akadályokon áthaladó részecskék áthaladási idejét, feltárva egy mélyen ellentmondásos jelenség korábban ismeretlen részleteit. Ember Védtelenek lehetünk az űrből érkező kórokozókkal szemben Most hogy az emberiség a koronavírus-járvány láthatatlan fenyegetésének árnyékában szenved, minden eddiginél több figyelem jut a ránk leselkedő egyéb kórokozókra. Egy új tanulmány a világűrből, más bolygókról érkező űr-kórokozóknak való kitettségünkre figyelmeztet, az eredményei egyenesen riasztóak. Tudás Lefényképezték, hogyan keletkezik a D-vitamin A D-vitamin rendkívül fontos szervezetünk egészséges működéséhez, és a világban tomboló koronavírus járvány kórokozója elleni küzdelemben is sok tanulmány dicséri a szerepét a szervezet immunfolyamataiban. Most rögzítették a folyamat egy fázisát, mely során keletkezik. Techno Egy új szoftver úgy ír cikket, verset, bármit, hogy nem jössz rá, hogy csak egy gép írta A természetes nyelvi feldolgozási modell (NLP) felhasználható hangulatelemzéshez, nyelvfelismeréshez, és most már cikket vagy verseket is úgy ír, hogy nem lehet megkülönböztetni az embertől. Átverte egy komplett fórum teljes közönségét. Űr Kínai űrhajó indult a Marsra, egy roverrel, egy leszálló és egy keringő egységgel Kína ma reggel sikeresen elindította első nagy bolygóközi misszióját a Marsra. Az indítással hosszú, hét hónapos út kezdődik a mélyűrben, és amint a misszió eléri a Vörös Bolygót, Kína lehet a második nemzet, amely valaha leszállt a Mars felszínén, és rovert üzemeltetett ott. Az űrhajó 2021 februárjában érheti el a Marsot. Űr Új Naphoz hasonló csillagot és óriásbolygókat talált az ESO távcsöve A naprendszerünkön túli bolygók - az exoplanéták - évszázadokon keresztül csak az elméletekben és a tudományos fantasztikum világában léteztek. Szinte lehetetlennek tűnt a fényévnyi távolságra lévő bolygók észlelése, mivel ezek a viszonylag apró világok milliárdszor halványabbak, mint a csillagaik. Az ESO távcsöve újabb úttörő felfedezéseket tett, beszámolójukat az alábbiakban közöljük. Bolygó A világ legnagyobb ökológiai katasztrófájának időzített bombája ketyeg a Vörös-tengeren A Vörös-tenger partjainál rostokló teletöltött tankhajó nem csupán környezeti, de humanitárius és gazdasági katasztrófával is fenyeget. Az ENSZ környezetvédelmi programjának figyelmeztetése szerint a jemeni partokon megfeneklett elhagyott olajszállító tartályhajó több mint egymillió hordó olaj szivárgásával fenyeget, ami többszöröse lenne az Exxon Valdez 1989-es rekordméretű katasztrófájának. Techno Itt lehet a nagy mesterséges intelligencia áttörés, a fotonokkal fénysebességre gyorsul a gépi tanulás Mi itt a Rakétánál tudományos áttöréseken és felfedezéseken élünk, alaposan megedződve nem gyakran dobáljuk a hajunkat, de ez most könnyen lehet az évtized híre, az a gyorsulás, amire az MI fejlesztés egy évtizede vár. Be is készítjük a Kyle Reese emlékplakettet. Űr Naprendszerünk tele van Kentaurokkal, a csillagközi térből érkezett aszteroidákkal Naprendszerünk első kívülről érkező látogatóját, melyet az emberiség is észlelt, az Oumuamua-t, 2017 október 19-én fedezte fel a Hawaii Egyetem Pan-STARRS1 távcsöve, mely a NASA megbízásából követi az aszteroidákat és üstökösöket a Föld szomszédságában. A tudósok most olyan vendégeket találtak, melyek már egy ideje ideköltöztek, bár nem itt születtek. Tudás Itt a Proteus, az ultrakönnyű, elvághatatlan anyag A flex és a nagy nyomású víz sem vágja, sőt, minél tovább dolgozik a vágószerszám, az anyag annál ellenállóbb és keményebb lesz. A trükkjét természetesen a természettől lesték el, egy gyümölcs és egy kagyló segített. Bolygó Villamosenergia és gőz az új hibrid napenergia-átalakítóból A nagy hatékonysággal és alacsony költséggel megtermelt villamos energia a modern kor bölcseinek drágaköve, ha mindemellett egy berendezés felhasználható magas hőt is lead, az már három az egyben, igazi szalagcím. Űr A szupermasszív fekete lyukak rejtélyes születésének megfejtése Manapság széles körben elfogadott, hogy szupermasszív fekete lyukak (SMBH) találhatóak szinte minden galaxis központjában. Sőt, az elmúlt két évtizedben olyan  bizonyítékok is felmerültek, melyek szerint a galaxisok életét és halálát is részben az SMBH-k diktálják. De nem csak a legnagyobb példányok jelentenek izgalmas kutatási területet, a legkisebbek felfedezése is számos kritikus kérdésre adhat választ. Űr Sosem látott "tábortüzek" a Nap felszínén az ESA Solar Orbiter eddigi legközelebbi képein Júniusban az Európai Űrügynökség (ESA) Solar Orbiter névre hallgató műholdja elkészítette első fényképeit a Napról, és most bemutatták ezeket a lenyűgöző képeket. Ezek az emberiség által a Napról készített legközelebbi képek, és természetesen van rajtuk eddig sosem látott, rejtélyes jelenség is, nem kevés. Tudás Új magyar kutatás kedvencként nevelt törpelamacaink és kutyáink viselkedéséről A malacok a kutyákhoz hasonlóan viszonyulnak az emberhez mindaddig, amíg nincs jobb dolguk. És nagyon kitartóak.