Ember A vérünk ősi eredete és egy régen sejtett felfedezés az evolúció működéséről Az emberi vér még rengeteg titkot őriz, és most nem az olyan semmirevaló kérdésekre gondolunk, hogy hány szúnyog tudna szárazra szívni egy felnőttet (1,12 millió), vagy, hogy hány nap alatt pumpálja át a szívünk egy közepes uszoda vízmennyiségét a testünkön (25). Egy új tanulmányban ezeknél sokkal izgalmasabb dolgok derültek ki vérünk ősi eredetéről és az evolúció működéséről. Űr Látszólag a fénysebességnél is gyorsabb jetet lövellt az űrbe egy fekete lyuk Vajon valóban létezhet gyorsabb mozgás a fény sebességénél? Neve végül is már van: szuperluminális mozgásnak hívják. Bár tegyük hozzá, hogy mi emberek a semmit is olyan valamiként kezeljük, ami valójában nincs is. Szóval mi itt a helyzet? Tudás Felfedezték az anyag egy új állapotát, és ez valóban meredek távlatokat nyithat Az anyagnak négy fundamentális halmazállapotát ismerjük: létezik szilárd, folyékony, gáz halmazállapotú és plazma állapotban lévő anyag. Ezeken kívül persze ott vannak a nem klasszikus állapotok, mindösszesen 23 konkrét és 3-4 lehetséges állapotról beszélünk, na ehhez adjunk hozzá még egyet a most következő felfedezéssel. Egy nem akármilyet. Űr Az eddigi legnagyobb rádióhullám-kitörést észlelték a csillagászok Mivel a neutroncsillagokról szóló hírek világában nincs olyan, hogy túl sok, itt a menetrendszerű heti felfedezés. Áprilisban a csillagászok rendkívül intenzív rádióhullám-kitörést észleltek az SGR 1935+2154 néven ismert galaktikus magnetárból. Űr Miért van sokkal több anyag, mint az antianyag az univerzumban? (Tényleg a banán miatt?) Az antianyagnak az ősrobbanás után az univerzum összes anyagát azonnal meg kellett volna  semmisítenie, ellenben ma is közelebb áll hozzánk fizikailag, mint gondolhatnánk. Például a banán is termeli, a banán ugyanis antianyagot hoz létre, körülbelül 75 percenként felszabadítva egy pozitront, az elektron antianyag-egyenértékét. Tudás A tudósoknak először sikerült megfigyelni a Pauli kristályokat Egyre gyorsuló tempóban zajlik az anyag alapvető titkainak, szerkezetének, működésének feltárása a fizika, a kémia, és a belőlük eredő tudományterületek virágkorukat élik. Szinte minden hétre jut egy első alkalommal, egy először a világon. Tudás Meglepő, de valóban új elmélet a Tunguszka-esemény magyarázatára 1908. június 30-a reggel hét óra után valamivel, egy ember ül a szibériai Vanavara postahivatalának tornácán. Nem valószínű, hogy gondolna bármi ilyesmire, de néhány pillanat múlva, hirtelen kirepül majd a székéből, és a hőség olyan hatalmasra nő, mintha kigyulladt volna a ruha, amit visel. Techno Árnyék és fény: a szingapúri tudósok jó mélyre ástak és most ti is megtudjátok mit szabadítottak fel Elektromos áramot már rendkívül sokféleképpen termelünk, hála a tudományos kutatások tempós fejlődésének. A legérdekesebbekről rendszeresen írunk, ilyenek az extrém megoldások, ahol kifejezetten sötét, vagy hideg, vagy eső kell az energia előállításához. A most következő felfedezésben árnyék kell hozzá és, fény. Űr Amit a gravitációs hullámmodell felfedett a neutroncsillagok szerkezetéről A neutroncsillagok az univerzum legrejtélyesebb csillagpusztulási folyamata után fennmaradó szélsőséges fizikájú égitestek, melyek éppen hogy csak megúszták, hogy a kétségtelenül legrejtélyesebb égitest váljon belőlük.   Űr Galaxisuk halála előtt a fekete lyukaknak is van utolsó vacsorájuk A szupermasszív fekete lyukak eredete nyílt kutatási terület. Az asztrofizikusok abban egyetértenek, hogy amint egy fekete lyuk feltűnik egy galaxis közepén, az anyag felhalmozásával és más fekete lyukakkal való összeolvadással növekedni fog. Techno Robot-barista a koronavírus terjedésének megfékezéséért Dél-Koreában Dél-Koreában a koronavírus járvány több mint 11,000 embert fertőzött meg és 267-en bele isd haltak. Az országban most a kormány: “mindennapi életben történő távolságtartás” kampánya zajlik, és persze a társas érintkezés ott is merőben átalakul. Mint olyan sok szerepben manapság, színre lépnek a robotok.

Tudás Száguldó protontüzek fényei a víz és szilárd felületek határának sötétjében A folyadékok áramlástana, viselkedése számtalan máig megoldatlan rejtélyt kínál, a turbulenciának még egzakt definíciója sincs, hát még ha a határfelületek speciális világába tévedünk. Ha túl könnyű napunk van, tegyünk az egyenletbe  - a folyadékba - egy szilárd testet is. Bolygó Új törpe víziló bébi született a San Diegó-i állatkertben A San Diegoi állatkertben 30 éve nem született törpe víziló, bár máshol szerencsére igen, tekintve, hogy a faj veszélyeztetett. Vigyázat, minimum 24-es faktorú cukiságszűrő szemüveg erősen ajánlott! Űr Hatalmas forgó korongot találtak a korai világegyetemben Az ősrobbanás után másfél milliárd évvel megpillantott korong alakú galaxis egy véletlen felfedezés, ami meglett kora ellenére több kérdést vet fel, mint amennyire választ ad. Tudás Szinte megtörhetetlen kvantum-összefonódás Mi történik itt emberek? A múlt héten összefonódik néhány qubit szobahőmérsékleten femtoszekundumokra, most pedig itt a kísérlet 15 trillió összefonódott atommal, 177 Celsius fokon, ami 1 milliszekundumig fennáll? Dobálózunk a milliós szorzókkal? Mi vár ránk a jövő héten?!