A technológia lényege az addiginál nagyobb dinamikatartomány megjelenítése, vagyis az adott képen belül a világosabb és sötétebb területek megjelenítése és az ezek közötti átmenet is jobb. Mindezt szélesebb színskála használatával sikerül elérni.
Végső soron a sötétebb és a világosabb területek közt sokkal finomabb az átmenet, mint egy SDR képen.
A mostani korlátozások miatt az adott streaming felületen romlik a kép felbontása, de a HDR segítségével orvosolható ez a probléma, éppen azért mert több színt használ, és ezért részletesebb lesz a kép. Ráadásul nem csak a HD, de az SD felbontásban futtatott műsorok is jobban fognak kinézni így.
Vagyis hiába vész el a felbontás egy része, a HDR nagyobb kontrasztot használ, ami az emberi szem számára végső soron több részletet, jobb mélységet jelent. Ez pedig akár kiegyenlítheti azt a képromlást is, amit a kisebb felbontás okoz.
A HDR ráadásul elhanyagolható mértékben ad csak hozzá a sávszélesség terheléséhez – kisebb terheléssel jár, mint a nagyobb felbontás.
A HDR lényege, illetve az általa okozott többlet nehezen kommunikálható, hiszen kevésbé lehet számokra váltani, mint mondjuk a 2K és a 4K felbontást. Ezt valóban látni kell, hogy megértsük.
Ugyanakkor jelen pillanatban két dolog állhat a HDR-streaming útjában: egyrészről a HDR csak a technológia használatára képes tévékészülékeken működik. Másodszor a legtöbb szolgáltató vagy nem él ezzel a technológiával, vagy nem tekinti azt alapnak.
A nálunk jelenleg elérhető streaming szolgáltatók közül a Netflix és az Amazon Prime kínál olyan műsorokat, melyeket HDR-ben is futtathatunk megfelelő készülék esetén. Ám ez nem fedi le a teljes könyvtárukat, ráadásul a Netflix esetén ez csak a legdrágább, prémium előfizetés esetén működik.
Az Amazon Prime esetén kevesebb a HDR-ben nézhető tartalom a Netflixhez képest (ugyanakkor a saját gyártású produkcióik nagy része elérhető így), de a HDR-streaming alapból jár az előfizetésünk mellé.
(Kép: Flickr/Heikki Alho)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR