A hullámkartonból készült guruló laboratórium lehet az elektromos járművek jövőjének előfutára

2022 / 10 / 02 / Bobák Zsófia
A hullámkartonból készült guruló laboratórium lehet az elektromos járművek jövőjének előfutára
Az autó, ami soha nem fog tömeggyártásra kerülni, tesztalanyként szolgál egy újfajta járműkoncepció kialakításához, amelyben a külsőt nem az áramvonalas forma határozza meg.

A Citroën Oli koncepcióautója a most bemutatott formájában soha nem kerül majd a vásárlókhoz, mivel a járművet csak a különböző fenntartható és innovatív megoldások próbájára szánja a gyártó, de a tesztpéldány így is számos olyan újdonságot képvisel, ami eddig nem volt igazán jellemző az elektromos autókra: a formatervezés során például nem a légellenállás minimalizálása volt a legfontosabb prioritás, hanem a más típusú energiafogyasztási aspektusok optimalizálása. A különleges szélvédő alakot is ez indokolja, mivel a vertikális pozíció csökkenti a napsugárzás miatti felmelegedést és akár 17%-kal redukálja a légkondi használatot a cég leírása szerint.

A városi használatra szánt autó esetében pedig a nagysebességű haladás egyébként sem jelentős tényező, mivel a maximális sebességet 110 km/h-ban határozták meg, a 40 kWh akkumulátor így körülbelül 400 kilométeres hatótávot biztosít a járműnek egy feltöltéssel. Az anyaghasználatban szintén kiemelt szerepet kapott a minél egyszerűbb, könnyebb és kompaktabb szerkezet megalkotása, emiatt a karosszéria hullámkartonból készült, amit üvegszálas anyaggal és speciális gyantával erősítettek meg. A kompozitból készült tető olyan ellenálló, hogy nyugodtan rá is lehet állni, annak ellenére, hogy a konstrukció az acélból előállított verziók tömegének mindössze felét teszi ki.

A Citroën az Oli kialakítását úgy tervezte meg, hogy alkalmas legyen az úgynevezett V2G, Vehicle to Grid töltésre, vagyis a fel nem használt energiát vissza tudja táplálni a rendszerbe, ha szükséges, így akár pénzt is tud keresni a tulajdonosoknak, amennyiben a napelemek által megtermelt energiát értékesíti a szolgáltatóknak, amennyiben van erre lehetőség. A koncepcióautó ezekkel és számos más újítással demonstrálja, hogy mi jöhet az elektromos autózás következő éveiben, a Citroën pedig a későbbi verziók megtervezéséhez használja majd a kísérleti példány tesztelésével szerzett tapasztalatokat.

(Fotó: Citroën)

Futurisztikus akkumulátoros-üzemanyagcellás hibridet mutatott be a Renault A Toyota, a Hyundai, a BMW és a Land Rover után újabb nagy autógyártó fordul a hidrogénes hajtás felé, ám a Renault Scenic Vision nem csak emiatt lett érdekes koncepció.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Történet az autóról, ami rádióhullámokból állított elő energiát állítólag
Történet az autóról, ami rádióhullámokból állított elő energiát állítólag
A rádióhullámok a Földön mindenütt jelen vannak – ebből adódik az ötlet, hogy ha ezt energiaként hasznosíthatnánk, akkor nem kellene az eszközeinket tölteni. Ez az elképzelés önmagában nem új, a lépték viszont igen: egy egész autó működtetésére ugyanis sosem tűnt elégnek az így nyerhető energia. Legalábbis nem tűnt annak egészen 2015-ig.
Háromszázezer autón vizsgálták, hogy az elektromos vagy a benzines modellek a megbízhatóbbak
Háromszázezer autón vizsgálták, hogy az elektromos vagy a benzines modellek a megbízhatóbbak
Az amerikai Consumer Reports kutatása szolgált egy-két meglepetéssel.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.