A Citroën Oli koncepcióautója a most bemutatott formájában soha nem kerül majd a vásárlókhoz, mivel a járművet csak a különböző fenntartható és innovatív megoldások próbájára szánja a gyártó, de a tesztpéldány így is számos olyan újdonságot képvisel, ami eddig nem volt igazán jellemző az elektromos autókra: a formatervezés során például nem a légellenállás minimalizálása volt a legfontosabb prioritás, hanem a más típusú energiafogyasztási aspektusok optimalizálása. A különleges szélvédő alakot is ez indokolja, mivel a vertikális pozíció csökkenti a napsugárzás miatti felmelegedést és akár 17%-kal redukálja a légkondi használatot a cég leírása szerint.
A városi használatra szánt autó esetében pedig a nagysebességű haladás egyébként sem jelentős tényező, mivel a maximális sebességet 110 km/h-ban határozták meg, a 40 kWh akkumulátor így körülbelül 400 kilométeres hatótávot biztosít a járműnek egy feltöltéssel. Az anyaghasználatban szintén kiemelt szerepet kapott a minél egyszerűbb, könnyebb és kompaktabb szerkezet megalkotása, emiatt a karosszéria hullámkartonból készült, amit üvegszálas anyaggal és speciális gyantával erősítettek meg. A kompozitból készült tető olyan ellenálló, hogy nyugodtan rá is lehet állni, annak ellenére, hogy a konstrukció az acélból előállított verziók tömegének mindössze felét teszi ki.
A Citroën az Oli kialakítását úgy tervezte meg, hogy alkalmas legyen az úgynevezett V2G, Vehicle to Grid töltésre, vagyis a fel nem használt energiát vissza tudja táplálni a rendszerbe, ha szükséges, így akár pénzt is tud keresni a tulajdonosoknak, amennyiben a napelemek által megtermelt energiát értékesíti a szolgáltatóknak, amennyiben van erre lehetőség. A koncepcióautó ezekkel és számos más újítással demonstrálja, hogy mi jöhet az elektromos autózás következő éveiben, a Citroën pedig a későbbi verziók megtervezéséhez használja majd a kísérleti példány tesztelésével szerzett tapasztalatokat.
(Fotó: Citroën)