A Jurassic Park III. jóslata igaznak bizonyult, a Spinoasurus ideje nagy részében vízben élhetett 2020 / 05 / 01 / Justin Viktor

A T-rexnél is hatalmasabb Spinosaurus dinoszauruszról (nevének jelentése „tüskésgyík” vagy „hátgerinces gyík”) kiderülni látszik, hogy valójában legalább részben úszó ragadozó lehetett, amely vízben tartózkodva uszonyszerű farkával hajtotta magát előre. A felfedezés évtizedes vitát zárhat le arról, hogy a Spinosaurus életének mekkora részét töltötte a vízben, és mennyire támaszkodhatott a vízi zsákmányra. Nizar Ibrahim paleontológus a Szaharában található ásatási helyszínen személyesen számol be a felfedezésről, és leírja meghökkentését is az egyedi farokcsontok láttán, amelyeket a szikla és a homok alatt találtak. (Kép: Pixabay)
Leállították a harvardi tudósok ellentmondásos szoláris geomérnökségi projektjét
A SCoPEx program keretében kis mennyiségű kalcium-karbonátot engedtek volna a sztratoszférába, hogy megfigyeljék hogyan viselkedik az anyag és alkalmas-e arra, hogy a napsugarakat visszatükrözve hűtse a Földet későbbi szoláris geomérnökségi akciók során. A projekt beszüntetését maguk a résztvevő kutatók kezdeményezték. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne folytatódnának a kísérletek máshol, más anyagokkal.