A Kawasaki megépítette a világ legnagyobb távirányítós helikopterét 2020 / 11 / 17 / Bobák Áron

A Kawasakit a legtöbben a szupergyors motorjaikról ismerik, holott a japán cég egy sor iparágban érdekelt a fegyvergyártástól kezdve a repülőgép-hajtóművekig. Most egy olyan ember nélküli helikoptert építettek, ami távirányítással és teljesen automatikusan is képes közlekedni, a cég állítása szerint pedig jóval gyorsabb lesz, mint a hagyományos helikopterek. Ez a K-Racer IV különleges kialakításából fakad, ugyanis a helikopter tervezésekor a mérnökök elhagyták a hátsó rotort, cserébe viszont a gép szárnyaira is tettek egyet-egyet. Ezzel részben sikerült kiküszöbölniük az úgynevezett visszavonuló pengemerevedés problémáját, ami eddig a fizikai korlátja volt a helikopterek sebességének, mivel a hagyományos helikopterek esetében bizonyos sebesség felett a visszavonuló penge egyszerűen elveszíti a felhajtóerőt. A K-Racer IV egyelőre csak egy prototípus, de a TransportUp szerint a cég a Yamaha önvezető helikoptereinek akar vele konkurenciát állítani, amelyeket mezőgazdasági feladatokra fejlesztettek ki. (New Atlas)
Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia egyik jelentős szerepkörét a szállítmányozás jelentheti, az önvezető kamionok ugyanis sok problémára nyújthatnak valódi megoldást. Az autonóm módon közlekedő járművek azonban nem csak az autópályákon, hanem zsúfolt városi környezetben is megjelennek többek között az önvezető taxiknak köszönhetően. Hogyan reagálnak majd az emberek az önvezető járművek jelenlétére az utakon, milyen a társadalmi megítélése ennek a speciális technológiának? Dr. Prónay Szabolcs egyetemi docens és Halmos Gyula, a Bosch csoport mérnöke podcastban beszélt a technológiával kapcsolatos kérdésekről.
Félkerekű, önegyensúlyozó vonatok és autók – a giroszkópos járművek őrült története: 1. rész
Félkerekű, önegyensúlyozó vonatok és autók – a giroszkópos járművek őrült története: 1. rész
Azt hihetnénk, hogy az önegyensúlyozó járművek olyan technológia, amelytől még távol vagyunk. Pedig ilyen járműveket már a huszadik század elején is fejlesztettek méghozzá sikerrel – akár olyan hatalmas tömegű eszközöket is “félkerékre” pakoltak, mint a vonat. Ám ha így tombolt a giroszkóp-őrület, hova tűntek ezek a járművek?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.