Ha ló nincs, jó a farkas is – főleg, ha robot. A Kawasaki különleges járműve nemcsak a legmenőbb dolog, amit az utóbbi időben produkált az internet, de rendkívül tiszta is. Szemben az igazi farkassal, a Corleo nem trágyát, hanem mindössze tiszta vizet bocsát ki 150 köbcentis, hidrogénüzemű generátorának köszönhetően. Ráadásul hűtött vizet is képes adagolni – ha kis felfrissülésre várnánk, miközben úgy éljük a metál életérzést harapós hegygerinceken, mint soha.
A bemutatót az Osaka Kansai Expó előtt tartották – és nem, ez nem egy áprilisi tréfa. A Corleo valódi prototípus, sőt a Kawasaki szélesebb innovációs programjának része, vagyis nem csupán a motorkerékpár-üzletág projektje. A robot a legmodernebb technológiákat ötvözi, többek között elektronikusan vezérelt lábakkal és hidrogén üzemanyagcellás energiarendszerrel. A gép különlegességei közé tartoznak – értelemszerűen – az extra csuklós hátsó lábak, amelyek feltehetően az ütéselnyelést vagy a mozgékonyságot szolgálják. Ha pedig már lábak: ezeket hasított paták és gumiborítás teszi alkalmassá a komolyabb terepen való haladásra. Az állítható kengyelek, a kétüléses, lebegő felfüggesztés és a szélvédő pedig mind arra engednek következtetni, hogy az acélfarkas komoly vágtákra is képes lehet – akár 80 km/h felett is szaladhat. A pilótafülkét egy kis digitális kijelző teszi teljessé.
A promóciós videók tanúsága szerint a Corleo mozgása fürge, macskaszerű – még durva terepen is. A beépített mesterséges intelligencia valós időben elemzi a környezetet, felismeri a biztos támpontokat, és reagál a lovas testtartására, illetve egyensúlyára a kormányzás során. Sötétben nyilakat is képes kivetíteni a talajra, hogy jelezze a tervezett útvonalat – mint egy videójátékban.
Mindez lenyűgöző, de egyelőre sajnos csak koncepcióról van szó. A bemutatott felvételek számítógépes animációk, és azt a Kawasaki is elismeri, hogy a jelenlegi fizikai prototípus leginkább csak állni és pózolni képes. A vállalat azonban hosszú távon nagyon is elszánt: a Corleót egy 2050-es mobilitási projekt részeként képzeli el, válaszul Japán egyre súlyosbodó demográfiai kihívásaira.
A robotizált négylábúak amúgy is egyre inkább teret nyernek. Az XPeng például már készített egy gyerekeknek szánt, lovagolható unikornisrobotot, amely akár 3 kilós tárgyakat is fel tud emelni. A technológia gyors fejlődése alapján elképzelhető, hogy 2030-ra a Kawasaki robotfarkasának egy praktikusabb, némileg butított változata már elérhetővé válik – ami talán nem lesz olyan extravagáns, mint a Corleo, de ha fele ennyire menő csak, még az is tömény rock and roll.
(Forrás: IE, New Atlas, kép: Kawasaki Heavy Industries)