A Kawasaki négylábú „farkasmotorja”

2025 / 04 / 07 / Felkai Ádám
A Kawasaki négylábú „farkasmotorja”
A Kawasaki Heavy Industries egy igazán merész ötlettel rukkolt elő: bemutatták a Corleo nevű, hidrogénüzemű, lovagolható robotfarkast. Ez a kétüléses, négylábú robot a sofőr/lovas mozgására reagál, és a mesterséges intelligencia által vezérelt látórendszere segítségével a nehezebb terepen is eligazodik.

Ha ló nincs, jó a farkas is – főleg, ha robot. A Kawasaki különleges járműve nemcsak a legmenőbb dolog, amit az utóbbi időben produkált az internet, de rendkívül tiszta is. Szemben az igazi farkassal, a Corleo nem trágyát, hanem mindössze tiszta vizet bocsát ki 150 köbcentis, hidrogénüzemű generátorának köszönhetően. Ráadásul hűtött vizet is képes adagolni – ha kis felfrissülésre várnánk, miközben úgy éljük a metál életérzést harapós hegygerinceken, mint soha.

A bemutatót az Osaka Kansai Expó előtt tartották – és nem, ez nem egy áprilisi tréfa. A Corleo valódi prototípus, sőt a Kawasaki szélesebb innovációs programjának része, vagyis nem csupán a motorkerékpár-üzletág projektje. A robot a legmodernebb technológiákat ötvözi, többek között elektronikusan vezérelt lábakkal és hidrogén üzemanyagcellás energiarendszerrel. A gép különlegességei közé tartoznak – értelemszerűen – az extra csuklós hátsó lábak, amelyek feltehetően az ütéselnyelést vagy a mozgékonyságot szolgálják. Ha pedig már lábak: ezeket hasított paták és gumiborítás teszi alkalmassá a komolyabb terepen való haladásra. Az állítható kengyelek, a kétüléses, lebegő felfüggesztés és a szélvédő pedig mind arra engednek következtetni, hogy az acélfarkas komoly vágtákra is képes lehet – akár 80 km/h felett is szaladhat. A pilótafülkét egy kis digitális kijelző teszi teljessé.

A promóciós videók tanúsága szerint a Corleo mozgása fürge, macskaszerű – még durva terepen is. A beépített mesterséges intelligencia valós időben elemzi a környezetet, felismeri a biztos támpontokat, és reagál a lovas testtartására, illetve egyensúlyára a kormányzás során. Sötétben nyilakat is képes kivetíteni a talajra, hogy jelezze a tervezett útvonalat – mint egy videójátékban.

Mindez lenyűgöző, de egyelőre sajnos csak koncepcióról van szó. A bemutatott felvételek számítógépes animációk, és azt a Kawasaki is elismeri, hogy a jelenlegi fizikai prototípus leginkább csak állni és pózolni képes. A vállalat azonban hosszú távon nagyon is elszánt: a Corleót egy 2050-es mobilitási projekt részeként képzeli el, válaszul Japán egyre súlyosbodó demográfiai kihívásaira.

A robotizált négylábúak amúgy is egyre inkább teret nyernek. Az XPeng például már készített egy gyerekeknek szánt, lovagolható unikornisrobotot, amely akár 3 kilós tárgyakat is fel tud emelni. A technológia gyors fejlődése alapján elképzelhető, hogy 2030-ra a Kawasaki robotfarkasának egy praktikusabb, némileg butított változata már elérhetővé válik – ami talán nem lesz olyan extravagáns, mint a Corleo, de ha fele ennyire menő csak, még az is tömény rock and roll.

(Forrás: IE, New Atlas, kép: Kawasaki Heavy Industries)


“A XXI. századot az űrben fogják írni” - épül Magyarország űrközpontja, ahol egyedülálló műholdprogram alapjait teszik le
“A XXI. századot az űrben fogják írni” - épül Magyarország űrközpontja, ahol egyedülálló műholdprogram alapjait teszik le
A Remtech gyártóközpontban már jövőre megkezdődik a munka.
A jövő internete ezzel az eszközzel kezdődik, és hidd el, a neted hálás lesz érte
A jövő internete ezzel az eszközzel kezdődik, és hidd el, a neted hálás lesz érte
Új szintre emeli az otthoni hálózatod sebességét és stabilitását.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.