A Kiwibot guruló kézbesítői újraalkotják a kültéri hirdetés fogalmát

2021 / 02 / 25 / Perei Dóra
A Kiwibot guruló kézbesítői újraalkotják a kültéri hirdetés fogalmát
Óriásplakát, LED-fal, autópályák melletti megatáblák...napjainkban ilyen, és ehhez hasonló módon oldják meg a különböző cégek a szabadtéri reklámozást, ám ahogy oly sok minden más, úgy a jövőben ez is gyökeresen megváltozhat.

Három cég ugyanis nemrég úgy döntött, egyesítik erőiket, és egy szuperhatékony hirdetőfelületté alakítják az egyik vállalat kézbesítő robotjait. A megállapodás az eddig főként autómatricás hirdetéselhelyezéssel foglalkozó Wrapify, a kézbesítő robotjaival ismertté vált Kiwibot, és az értékesítési hatékonyságot elemző Gong között született - írja a Robotics & Automation News. A szolgáltatások összeolvadása pedig egy teljesen újszerű hirdetőfelületet eredményezett. A rendszert jelenleg San Joséban tesztelik, ám hamarosan Denverben és Los Angelesben is bevezetik.

Nem is gondolnánk, mennyi mindenre lehet jó egy robotkarral felszerelt robotkutya A Boston Dynamics Spotja már képes összeszedni a szennyest is, és nehezebb dolgokat arrébb húzni a "nyakából" kinövő robotkar segítségével.

A robotok általi árukézbesítés lehetővé teszi a kontaktmentes átadást, ami miatt ugrásszerűen megnőtt az eszközök iránti igény a pandémia időszakában, mostantól pedig már mozgó hirdetőtáblaként is hasznukat vehetik: az autókhoz és tömegközlekedési eszközökhöz hasonlóan reklámot helyeznek el a külső felületeiken. Mivel önmagában ez még nem túl izgalmas, ezért a Wrapify Boost löketet adott a dolognak, és olyan műszereket épített a robotokba, amelyek út közben gyűjtik az emberek zsebében lapuló okostelefonok adatait. Ezeket aztán a Gong elemzi, és segítségükkel meghatározza a célközönséget.

Nem meglepő a módon a cégek elsősorban gazdasági okokból fejlesztik az out-of-home (OOH) hirdetési stratégiát, mivel felismerték, hogy ezen fajta megoldások egyre nagyobb szeletet hasítanak maguknak a reklámtortából. Az eMarketer elemzése szerint 2020-ban már 2,72 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők OOH-felületekre, 2023-ra pedig még többet, körülbelül 3,84 milliárddal kalkulálnak. A Kiwibot, a Wrapify és a Gong összefogása pedig nemcsak példátlan, de alighanem rendkívül jövedelmező is lesz, hiszen a trió először valósít meg ilyen kampányt autonóm robotokkal, amelyek egyrészt praktikusak és viccesek, másrészt gesztusokkal kommunikálnak, emiatt a mellettük elhaladók biztosan megbámulják őket, na és természetesen a rajtuk elhelyezett hirdetéseket.

További cikkek a témában:

A LEGO robotjai az üde tavaszi fuvallatok a hazai oktatásban A hazai oktatást többen kritizálják amiatt, hogy beleragadt a régi, megszokott módszertanba. A LEGO és a HiperSuli közös projektje azonban segíthet ezen.

A robotok valójában nem a munkánkra, hanem a legjobb barát címére pályáznak Noha rengeteg ismerőssel büszkélkedhetünk a közösségi médiában, legtöbbünknek csak kevés közeli barátja van, és belőlük is egyre többet hagyunk hátra az idő múlásával. A gépekkel kötött szövetségünk azonban más lapra tartozik.

A német autóipar könyörög a német törvényhozásnak, hogy engedjék már ki az utakra a robotaxikat végre Miközben az USA-ban és Kínában már százas nagyságrendben dolgoznak az önvezető taxis vállalkozások autói, Európában az ilyesmi még mindig tilos.

(Fotó: Mobile Marketing Magazine, Yahoo)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.