A Kiwibot guruló kézbesítői újraalkotják a kültéri hirdetés fogalmát
2021 / 02 / 25 / Perei Dóra
A Kiwibot guruló kézbesítői újraalkotják a kültéri hirdetés fogalmát
Óriásplakát, LED-fal, autópályák melletti megatáblák...napjainkban ilyen, és ehhez hasonló módon oldják meg a különböző cégek a szabadtéri reklámozást, ám ahogy oly sok minden más, úgy a jövőben ez is gyökeresen megváltozhat.

Három cég ugyanis nemrég úgy döntött, egyesítik erőiket, és egy szuperhatékony hirdetőfelületté alakítják az egyik vállalat kézbesítő robotjait. A megállapodás az eddig főként autómatricás hirdetéselhelyezéssel foglalkozó Wrapify, a kézbesítő robotjaival ismertté vált Kiwibot, és az értékesítési hatékonyságot elemző Gong között született - írja a Robotics & Automation News. A szolgáltatások összeolvadása pedig egy teljesen újszerű hirdetőfelületet eredményezett. A rendszert jelenleg San Joséban tesztelik, ám hamarosan Denverben és Los Angelesben is bevezetik.

Nem is gondolnánk, mennyi mindenre lehet jó egy robotkarral felszerelt robotkutya A Boston Dynamics Spotja már képes összeszedni a szennyest is, és nehezebb dolgokat arrébb húzni a "nyakából" kinövő robotkar segítségével.

A robotok általi árukézbesítés lehetővé teszi a kontaktmentes átadást, ami miatt ugrásszerűen megnőtt az eszközök iránti igény a pandémia időszakában, mostantól pedig már mozgó hirdetőtáblaként is hasznukat vehetik: az autókhoz és tömegközlekedési eszközökhöz hasonlóan reklámot helyeznek el a külső felületeiken. Mivel önmagában ez még nem túl izgalmas, ezért a Wrapify Boost löketet adott a dolognak, és olyan műszereket épített a robotokba, amelyek út közben gyűjtik az emberek zsebében lapuló okostelefonok adatait. Ezeket aztán a Gong elemzi, és segítségükkel meghatározza a célközönséget.

Nem meglepő a módon a cégek elsősorban gazdasági okokból fejlesztik az out-of-home (OOH) hirdetési stratégiát, mivel felismerték, hogy ezen fajta megoldások egyre nagyobb szeletet hasítanak maguknak a reklámtortából. Az eMarketer elemzése szerint 2020-ban már 2,72 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők OOH-felületekre, 2023-ra pedig még többet, körülbelül 3,84 milliárddal kalkulálnak. A Kiwibot, a Wrapify és a Gong összefogása pedig nemcsak példátlan, de alighanem rendkívül jövedelmező is lesz, hiszen a trió először valósít meg ilyen kampányt autonóm robotokkal, amelyek egyrészt praktikusak és viccesek, másrészt gesztusokkal kommunikálnak, emiatt a mellettük elhaladók biztosan megbámulják őket, na és természetesen a rajtuk elhelyezett hirdetéseket.

További cikkek a témában:

A LEGO robotjai az üde tavaszi fuvallatok a hazai oktatásban A hazai oktatást többen kritizálják amiatt, hogy beleragadt a régi, megszokott módszertanba. A LEGO és a HiperSuli közös projektje azonban segíthet ezen.

A robotok valójában nem a munkánkra, hanem a legjobb barát címére pályáznak Noha rengeteg ismerőssel büszkélkedhetünk a közösségi médiában, legtöbbünknek csak kevés közeli barátja van, és belőlük is egyre többet hagyunk hátra az idő múlásával. A gépekkel kötött szövetségünk azonban más lapra tartozik.

A német autóipar könyörög a német törvényhozásnak, hogy engedjék már ki az utakra a robotaxikat végre Miközben az USA-ban és Kínában már százas nagyságrendben dolgoznak az önvezető taxis vállalkozások autói, Európában az ilyesmi még mindig tilos.

(Fotó: Mobile Marketing Magazine, Yahoo)


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.