A Kiwibot guruló kézbesítői újraalkotják a kültéri hirdetés fogalmát

2021 / 02 / 25 / Perei Dóra
A Kiwibot guruló kézbesítői újraalkotják a kültéri hirdetés fogalmát
Óriásplakát, LED-fal, autópályák melletti megatáblák...napjainkban ilyen, és ehhez hasonló módon oldják meg a különböző cégek a szabadtéri reklámozást, ám ahogy oly sok minden más, úgy a jövőben ez is gyökeresen megváltozhat.

Három cég ugyanis nemrég úgy döntött, egyesítik erőiket, és egy szuperhatékony hirdetőfelületté alakítják az egyik vállalat kézbesítő robotjait. A megállapodás az eddig főként autómatricás hirdetéselhelyezéssel foglalkozó Wrapify, a kézbesítő robotjaival ismertté vált Kiwibot, és az értékesítési hatékonyságot elemző Gong között született - írja a Robotics & Automation News. A szolgáltatások összeolvadása pedig egy teljesen újszerű hirdetőfelületet eredményezett. A rendszert jelenleg San Joséban tesztelik, ám hamarosan Denverben és Los Angelesben is bevezetik.

Nem is gondolnánk, mennyi mindenre lehet jó egy robotkarral felszerelt robotkutya A Boston Dynamics Spotja már képes összeszedni a szennyest is, és nehezebb dolgokat arrébb húzni a "nyakából" kinövő robotkar segítségével.

A robotok általi árukézbesítés lehetővé teszi a kontaktmentes átadást, ami miatt ugrásszerűen megnőtt az eszközök iránti igény a pandémia időszakában, mostantól pedig már mozgó hirdetőtáblaként is hasznukat vehetik: az autókhoz és tömegközlekedési eszközökhöz hasonlóan reklámot helyeznek el a külső felületeiken. Mivel önmagában ez még nem túl izgalmas, ezért a Wrapify Boost löketet adott a dolognak, és olyan műszereket épített a robotokba, amelyek út közben gyűjtik az emberek zsebében lapuló okostelefonok adatait. Ezeket aztán a Gong elemzi, és segítségükkel meghatározza a célközönséget.

Nem meglepő a módon a cégek elsősorban gazdasági okokból fejlesztik az out-of-home (OOH) hirdetési stratégiát, mivel felismerték, hogy ezen fajta megoldások egyre nagyobb szeletet hasítanak maguknak a reklámtortából. Az eMarketer elemzése szerint 2020-ban már 2,72 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők OOH-felületekre, 2023-ra pedig még többet, körülbelül 3,84 milliárddal kalkulálnak. A Kiwibot, a Wrapify és a Gong összefogása pedig nemcsak példátlan, de alighanem rendkívül jövedelmező is lesz, hiszen a trió először valósít meg ilyen kampányt autonóm robotokkal, amelyek egyrészt praktikusak és viccesek, másrészt gesztusokkal kommunikálnak, emiatt a mellettük elhaladók biztosan megbámulják őket, na és természetesen a rajtuk elhelyezett hirdetéseket.

További cikkek a témában:

A LEGO robotjai az üde tavaszi fuvallatok a hazai oktatásban A hazai oktatást többen kritizálják amiatt, hogy beleragadt a régi, megszokott módszertanba. A LEGO és a HiperSuli közös projektje azonban segíthet ezen.

A robotok valójában nem a munkánkra, hanem a legjobb barát címére pályáznak Noha rengeteg ismerőssel büszkélkedhetünk a közösségi médiában, legtöbbünknek csak kevés közeli barátja van, és belőlük is egyre többet hagyunk hátra az idő múlásával. A gépekkel kötött szövetségünk azonban más lapra tartozik.

A német autóipar könyörög a német törvényhozásnak, hogy engedjék már ki az utakra a robotaxikat végre Miközben az USA-ban és Kínában már százas nagyságrendben dolgoznak az önvezető taxis vállalkozások autói, Európában az ilyesmi még mindig tilos.

(Fotó: Mobile Marketing Magazine, Yahoo)


Gamernek keresel karácsonyi ajándékot? Mondjuk a tuti tippeket!
Ha nem szoktál játszani, akkor gamer barátodnak vagy családtagodnak karácsonyi ajándékot választani extra kihívást jelent, ezért az Acer segítségével mondunk öt tippet, amivel sikert arathatsz.
1 éves ROADSTER előfizetés + Renoir – A Festő és Modelljei kiállítás páros belépőjegy: 12 990 Ft
Válassz egyet a ROADSTER magazin szuper előfizetési ajánlatai közül!
A Rolls-Royce bemutatta a miniatűr atomreaktor prototípusát, amivel a jövőben akár egy holdbázist is üzemeltethetnek
A 3x1 méteres Space-Micro Reactort a múlt héten megrendezett UK Space Conference-en mutatták be a nyilvánosságnak, és a tervek szerint nagyjából 2030-ra készülhet el a végleges változata.
Kína valódi
Kína valódi "láthatatlanná tévő köpönyeget" fejlesztett állítólag
Olyan, mint a Harry Potterben, már ha igaz. A láthatatlanná tévő technológia viszont ennek köszönhetően nagy pillanatokat él meg, mivel egy kanadai cég is hasonló terméket fejlesztett. Csak győzze az ember szétszálazni, hogy éppen ki és miért akar láthatatlan lenni!
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.