Három cég ugyanis nemrég úgy döntött, egyesítik erőiket, és egy szuperhatékony hirdetőfelületté alakítják az egyik vállalat kézbesítő robotjait. A megállapodás az eddig főként autómatricás hirdetéselhelyezéssel foglalkozó Wrapify, a kézbesítő robotjaival ismertté vált Kiwibot, és az értékesítési hatékonyságot elemző Gong között született - írja a Robotics & Automation News. A szolgáltatások összeolvadása pedig egy teljesen újszerű hirdetőfelületet eredményezett. A rendszert jelenleg San Joséban tesztelik, ám hamarosan Denverben és Los Angelesben is bevezetik.
A robotok általi árukézbesítés lehetővé teszi a kontaktmentes átadást, ami miatt ugrásszerűen megnőtt az eszközök iránti igény a pandémia időszakában, mostantól pedig már mozgó hirdetőtáblaként is hasznukat vehetik: az autókhoz és tömegközlekedési eszközökhöz hasonlóan reklámot helyeznek el a külső felületeiken. Mivel önmagában ez még nem túl izgalmas, ezért a Wrapify Boost löketet adott a dolognak, és olyan műszereket épített a robotokba, amelyek út közben gyűjtik az emberek zsebében lapuló okostelefonok adatait. Ezeket aztán a Gong elemzi, és segítségükkel meghatározza a célközönséget.
Nem meglepő a módon a cégek elsősorban gazdasági okokból fejlesztik az out-of-home (OOH) hirdetési stratégiát, mivel felismerték, hogy ezen fajta megoldások egyre nagyobb szeletet hasítanak maguknak a reklámtortából. Az eMarketer elemzése szerint 2020-ban már 2,72 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők OOH-felületekre, 2023-ra pedig még többet, körülbelül 3,84 milliárddal kalkulálnak. A Kiwibot, a Wrapify és a Gong összefogása pedig nemcsak példátlan, de alighanem rendkívül jövedelmező is lesz, hiszen a trió először valósít meg ilyen kampányt autonóm robotokkal, amelyek egyrészt praktikusak és viccesek, másrészt gesztusokkal kommunikálnak, emiatt a mellettük elhaladók biztosan megbámulják őket, na és természetesen a rajtuk elhelyezett hirdetéseket.
(Fotó: Mobile Marketing Magazine, Yahoo)