Bolygó Egyre aggasztóbb az óceánok állapota egy friss felmérés szerint A tanulmány az Európai Bizottság megbízásából készült, amelynek egyértelmű üzenete, hogy a világ óceánjainak állapota egyre romlik.   Techno Telefontöltővé alakítja az asztalt és a polcot az IKEA új kütyüje A cég azokra is gondolt, akik nem akarnak vagy nem tudnak  beruházni egy vadiúj bútorra: a termék szinte bármilyen fából vagy műanyagból készített borításra ráilleszthető, majd mobiltöltőként használható. Techno Mobil app segíti pókiszonyunk leküzdését A phobys applikáció jól szerepelt a kezdeti teszteken, és ígérete szerint játékos módon segít legyőzni a pókok iránti félelmet. Techno Milliókat csaltak ki áldozataiktól az olasz maffiának dolgozó hackerek A napokban csapott le az Europol, valamint a spanyol és az olasz rendőrség egy több mint száz fős, feltehetően az olasz maffiának dolgozó kiberbűnözői csoportra, akiket internetes csalással, pénzmosással, kábítószer-kereskedelemmel és egyéb vagyon elleni bűncselekményekkel vádolnak. Bolygó A fonalféreg több generáción keresztül képes emlékeket továbbadni Az állatok haláluk előtt genetikai anyagok cseréjével hívják fel egymás figyelmét a veszélyekre. Techno Elkészült az eddigi legnagyobb és legrészletesebb szimuláció az univerzumról Készítői összesen körülbelül 20 millió gépi órát töltöttek a virtuális világegyetem generálásával, amit online is elérhetővé tettek, így akár mi is letölthetjük. Bolygó Az idei ózonlyuk az átlagnál jóval nagyobb lesz Az Európai Unió Copernicus Légkörmegfigyelő Szolgálatának (C3S) friss közleménye szerint 2021-ben rendkívül nagy a déli félteke fölötti ózonlyuk, melynek mérete már most meghaladja az Antarktisz teljes területét. Bolygó Vécéhasználatra tanítanák a teheneket Az ötletgazdák így kívánnak harcolni a klímaváltozás ellen, illetve komfortosabbá tenni a kérődzők életét. Bolygó Kérészvédő fénysorompó-rendszer Magyarországon A magyar tanulmányt a Science szaklap tematikus összefoglalója is idézte mint jó gyakorlatot a rovarok közvilágítás okozta pusztulásának megakadályozására.   Űr Több száz új égitest rejtőzködhet a Naprendszerben A Dark Energy Survey (DES) munkatársai hat éve tanulmányozzák Naprendszerünket, legfrissebb eredményeikről a napokban számoltak be. Techno Dél-Korea ismét megbüntette a Google-t A techóriás visszaélt piaci fölényével, amikor az Android felhasználási feltételeit szigorú előírásokhoz kötötte.   Tudás A zambiai űrprogram leginkább egy bizarr kísérletre emlékeztetett A legénység egy tizenhét éves űrhajós lányból és két, speciálisan kiképzett macskából állt volna. Bolygó Kivezeti a magyar piacról az egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola 100 százalékban újrahasznosítható papírból készült poharak váltják az egyszerhasználatos műanyagpoharakat a Coca-Cola italautomatákban.   Techno Drónok mehetnek ki a mentők helyett az infarktus-gyanús esetekhez A repülő műszer olyan területeken is elérheti a szívrohamok áldozatait, ahová más járművekkel nem lehet percek alatt eljutni. Ember Magyar tinédzserek keresik a megoldást az iskolai bántalmazásokra Erősítenék kortársaik mentális egészségét és fellépnének a bántalmazás ellen az UNICEF Magyarország programjának fiatal nyertesei