Techno Elkészült az eddigi legnagyobb és legrészletesebb szimuláció az univerzumról Készítői összesen körülbelül 20 millió gépi órát töltöttek a virtuális világegyetem generálásával, amit online is elérhetővé tettek, így akár mi is letölthetjük. Bolygó Az idei ózonlyuk az átlagnál jóval nagyobb lesz Az Európai Unió Copernicus Légkörmegfigyelő Szolgálatának (C3S) friss közleménye szerint 2021-ben rendkívül nagy a déli félteke fölötti ózonlyuk, melynek mérete már most meghaladja az Antarktisz teljes területét. Bolygó Vécéhasználatra tanítanák a teheneket Az ötletgazdák így kívánnak harcolni a klímaváltozás ellen, illetve komfortosabbá tenni a kérődzők életét. Bolygó Kérészvédő fénysorompó-rendszer Magyarországon A magyar tanulmányt a Science szaklap tematikus összefoglalója is idézte mint jó gyakorlatot a rovarok közvilágítás okozta pusztulásának megakadályozására.   Űr Több száz új égitest rejtőzködhet a Naprendszerben A Dark Energy Survey (DES) munkatársai hat éve tanulmányozzák Naprendszerünket, legfrissebb eredményeikről a napokban számoltak be. Techno Dél-Korea ismét megbüntette a Google-t A techóriás visszaélt piaci fölényével, amikor az Android felhasználási feltételeit szigorú előírásokhoz kötötte.   Tudás A zambiai űrprogram leginkább egy bizarr kísérletre emlékeztetett A legénység egy tizenhét éves űrhajós lányból és két, speciálisan kiképzett macskából állt volna. Bolygó Kivezeti a magyar piacról az egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola 100 százalékban újrahasznosítható papírból készült poharak váltják az egyszerhasználatos műanyagpoharakat a Coca-Cola italautomatákban.   Techno Drónok mehetnek ki a mentők helyett az infarktus-gyanús esetekhez A repülő műszer olyan területeken is elérheti a szívrohamok áldozatait, ahová más járművekkel nem lehet percek alatt eljutni. Ember Magyar tinédzserek keresik a megoldást az iskolai bántalmazásokra Erősítenék kortársaik mentális egészségét és fellépnének a bántalmazás ellen az UNICEF Magyarország programjának fiatal nyertesei   Techno 8 okosotthon trend, amikre érdemes jövőre figyelni Kutatások szerint 2025-re globálisan a háztartások ötödében találni fogunk legalább egy okosotthon készüléket. A növekvő fogyasztói igények egyre kifinomultabb és fejlettebb intelligens megoldásokat hívnak életre, amiket többek között a zöld gondolkodás, energiatakarékossági szempontok és kényelmi funkciók hajtanak. Bolygó Fenntartható szarvasmarha telep Hollandiában Nem, ez itt nem a Mátrix tehenekkel forgatott különkiadása, hanem egy nagyon is valódi létesítmény, amit vezetői a világ első úszófarmjának neveznek. Nem véletlenül.   Bolygó Az elfogyasztott víz 120 százalékát visszaadná a Google a környezetnek A keresőóriás tervei szerint 2030-ig az irodákban és az adatközpontokban felhasznált víz 120 százalékát visszaadja a környezetnek.   Ember Okos dobozzal könnyítik meg a tanárok és a diákok mindennapjait A projekt fő célkitűzése Magyarország egyik legnagyobb digitális feladatbankjának és módszertani támogató környezetének tartalmi bővítése. Tudás Az agysejtek megtörik a DNS-t a gyorsabb tanulás érdekében Egy új kutatás szerint a tanuláshoz köthető agyi neuronok képesek a fontos helyeken eltörni a DNS-t, majd csak később egyesítik újra a töredezett genomot.