Űr Van egy csillag, ami túlélhette a szupernóva-robbanást Adott két, egykor egymás mellett keringő objektum, egyikőjük azonban elvesztette súlya jelentős részét, és most 900 ezer kilométer/órás sebességgel távolodik párjától. Techno Idővel saját maga írhatja szoftvereit az MI kutatással foglalkozó OpenAI legújabb fejlesztése A többek között Elon Musk által alapított, mesterséges intelligencia kutatásával foglalkozó OpenAI kidolgozott egy új generatív modellt, amely a jövőben lehetővé teszi, hogy a gépek írják és kezeljék saját kódjaikat. Techno Áttörést hozhat a mesterséges intelligencia a madarak azonosításában Az eddigi módszerek (például a lábra helyezett színes gyűrű) az állatok számára jelentős stresszel, a kutatóknak pedig nagy költséggel és időráfordítással jár. Az automatikus, noninvazív, a kutatók által nem manipulált azonosító módszerek új fejlesztése azonban áttörést jelent ezen a kutatási területen. Techno A csernobili reaktorból származó gombák megmenthetik az űrhajósokat a radioaktív sugárzástól Csernobil lehet a kulcsa a Mars meghódításának egy új kísérlet szerint, a reaktorokon és környékükön elszaporodott gombafélék ugyanis nagy dózisban blokkolják a veszélyes sugarakat. Bolygó Elkeserítőek a műanyagszennyezés jövőbeli alakulásáról végzett új modellszámítások Az elemzők szerint még ha most rögtön neki is látnánk az intézkedéseknek, a környezetszennyezés miatt akkor is 710 millió tonna műanyag kerül 2040-ig a vizekbe. Tudás A NASA több mint három évtizedig szálka volt Ausztrália szemében 1979-et írtunk, amikor az amerikai Skylab űrállomás elérte életciklusa végét, a NASA-nak pedig úgy kellett volna visszavezetni a Föld légkörébe a mintegy 75 tonnás eszközt, hogy a felrobbanása után keletkező törmelék senkire ne essen rá. Bár a NASA mindent tűpontosan eltervezett, az élet természetesen közbeszólt, de a felelősségvállalás elmaradt. Techno Komoly lehetőségeket rejthet a mesterséges intelligencia fogászati célú alkalmazása A mesterséges intelligencia felgyorsíthatja a diagnózis megállapítását, a gyógyítás menetét, és a beteg költségeit is csökkentheti. Már csak az a kérdés, mikor terjed el világszerte. Techno Ebben a földalatti luxusbunkerben boldogan eltöltenénk az apokalipszist Van saját medencéje, színház- és moziterme, szaunája, meg minden, amit el tudunk képzelni. És az is, amit nem. Űr Elindult az első nagy bolygóközi misszió a Marsra, ennek apropóján itt egy érdekes kulisszatitok Tökéletesen működő önvezető járművet gyártani földi körülmények között sem piskóta, egy idegen bolygóra viszont még nehezebb. A NASA szakemberei azonban nem ismernek lehetetlent. Bolygó Hidrogént állít elő sóból és szennyezett vízből egy új anyag A kísérletek kimutatták, hogy az anyag 100 négyzetcentimétere óránként fél liter hidrogént termelhet. Ez a kétdimenziós anyagok esetében az eddigi legmagasabb arány. Űr A holdi reteknevelés lehetőségeit vizsgálta a NASA kutatója a karantén idején Egyesek kenyeret sütött a karantén alatt, mások megpróbáltak választ találni a kérdésre, miszerint: lehet-e hónapos retket termeszteni a Holdon? Bolygó Kifejlesztettek egy fényvisszaverő fát, amivel korlátozható a légkondihasználat A Maryland Egyetem kutatóinak találmánya az új, szuper-tömörített fa, ami mintegy kilencszer erősebb természetben előforduló társainál, de természetesen nem okoz kárt semmiben, épp ellenkezőleg. Ember Ezekre a képességekre lesz szükséged, hogy a robotok ne vegyék el a munkádat Egy adatelemző cég felmérése szerint több mint 90 millió dolgozónak (a teljes munkaerőpiac 40 százalékának) új készségeket kell elsajátítania az elkövetkező 10 évben, a robotok ugyanis mintegy 51 millió munkakörben megjelennek. Tudás Miért pont kéken világít az atomreaktor a filmekben? Nem, nem a lámpák miatt. Techno Hogyan teszi olcsóbbá és hatékonyabbá a mesterséges intelligencia a gyógyszeripart? Nemzetközi becslések szerint jelen pillanatban a gyógyszertesztek 90 százaléka megbukik, de a fennmaradóknak is kell legalább 10 év, mire forgalomba kerülhetnek. A modern technológia azonban hamarabb változtathat ezen, mint sejtenénk.