A kutatók sem tudják, mi lehet ez a rejtélyes aranyló objektum, amit az óceán fenekén találtak

2023 / 09 / 07 / Felkai Ádám
Mintha valami be akart volna jutni… Vagy ki akart volna törni belőle – írják a Seascape Alaska 5 expedíció kutatói, akik ráakadtak a különös tárgyra. Még azután sem tudják, mi lehet ez, hogy kihalászták az óceánból.

A Seascape Alaska 5 expedíció kutatói meglepő tárgyra bukkantak az óceán mélyén Alaszka partjainál, amikor távirányítós járművük egy titokzatos aranygömbbe botlott a mélységben. A 3,1 kilométeres mélységben ez a fényes gömb, amin egy lyuk éktelenkedett, megdöbbentette a tudósokat. Habár akadnak ötletek: tojáshéj, esetleg egy szivacs maradványa, de megnyugtató válasz egyelőre nem született.

Az óceán egyébként rengeteg különös dolgot rejt, aminek az az oka, hogy, mint mondják, többet tudunk a Hold felszínéről, mint az óceán mélyéről.

A leletet tehát a Seascape Alaska 5 expedíció során az óceán mélyén találták Alaszka partjainál – számol be róla az IFLScience.

A Seascape Alaska 5 expedíció augusztus 23-án indult, az alaszkai Kodiak vizein keresztül Sewardig az expedíciós csapat a 200 méter alatti tengeri élőhelyekre összpontosít – ami a gyakorlatban akár 6000 méteres mélységet is jelenthet –, és menetközben feltérképezik a környezetet is. Miközben pedig épp felderítették a mélységet egy távvezérelt járművel (ROV), 3,1 kilométeres mélységben a kutatók a tengerfenéken nyugvó titokzatos aranygömbbe botlottak, amin egy nagy lyuk is éktelenkedett:

A lyuk úgy festett az egyik kutató szerint, mintha valami azon át próbált volna behatolni a gömbbe – vagy épp ellenkezőleg: a lyukon keresztül próbált kitörni. A ROV robotkarjával – egyébként élőadás közben, amit az interneten bárki követhetett – ezután be is gyűjtötték a titokzatos tárgyat.

A lelet a fedélzeten

Habár találgatások akadnak: tojáshéj és szivacsmaradvány egyaránt szóba jött, válasz azután sem született, hogy a lelet a fedélzetre került – nyilatkozták a NOAA tudósai az IFLScience-nek.

(Kép: NOAA)