A koronavírus rengeteg evidenciát szabott át a mindennapokban, és úgy tűnik bizonyos szempontból pontot tett egy legenda végére is. A SEGA ugyanis lényegében kiszáll a játéktermek üzemeltetéséből. A Sega Entertainment anyavállalata, a Sega Sammy Holdings jelentette be, hogy eladja az előbbi vállalkozás többségi tulajdonát (85,1 százalékát) a Genda nevű, különböző pénzbedobós, szórakoztató automatákat, valamint játéktermeket üzemeltető cégnek. Az üzleti tranzakció okaként a Sega egyértelműen a jelenlegi világjárványt jelölte meg – írja a Eurogamer.
A világjárvány miatt ugyanis drámain csökkent a játéktermek látogatottsága, amely szignifikáns veszteséghez vezetett a 2021 márciusával végződő üzleti év első negyedében. Ráadásul hiába tűnik úgy, hogy a trendek a visszarendeződés irányába mutatnak, a szituáció továbbra is elég bizonytalan. Ebben a helyzetben pedig jó ötletnek látszik a részvényeket eladni a Genda-nak, mely cég amúgy is terjeszkedni szeretett volna. Aki szereti a Sega által kiadott videójátékokat (mint például a Yakuza-sorozat aktuális részét, a Yakuza: Like a Dragon-t) annak sem kell Dunának mennie: mindez semmilyen hatással nem bír a játékfejlesztésre/kiadásra. A Sega Entertainment ugyanis a japán óriáscégnek kifejezetten a játéktermek és bowling pályák üzemeltetésével foglalkozó leányvállalata. És ez az, ami most lényegében eladásra került (pontosabban ennek szerezte meg nagy többségét a Genda).
A Genda ráadásul bejelentette, hogy a Sega játéktermek továbbra is a Sega név alatt futnak majd. Ráadásul a Sega nem áll le a játéktermi szoftverek fejlesztésével sem – mivel ez amúgy sem volt sosem része a Sega Entertainment tevékenységi körének: a szoftvereket (mind otthonra, mind a játéktermekbe) a Sega Corporation fejleszti és/vagy dobja piacra. Ennek ellenére is valahol lezárul a kilencvenes évek egy legendájának a története, igaz, a legfájóbb sebet ezzel kapcsolatban már idén augusztusban elszenvedtük, ekkor húzta le ugyanis a rolót a Sega Akhibara Second 17 év után. Ez a több emeletes játékterem annyira ikonikus, hogy még az említett Yakuza-játékokban is rendszeresen látható volt, sőt be is sétálhattunk nyomkodni pár gépet. Habár a Sega feladta a játéktermeket, köztük a leglegendásabbat is, azért ha máshol nem, remélhetőleg a virtuális valóságban, egy-egy Yakuza játékban még megtalálhatjuk ezeket a központokat.
(Kép: wikimedia commons/Tokumeigakarinoaoshima/Vantey)