Az AST SpaceMobile tavaly szeptemberben küldte az űrbe, alacsony Föld körüli pályára azt a műhold-prototípusát, amelyet később egy egész, akár több száz fős flotta (hasonló méretű) BlueBird szatellit követhet majd, hogy kommunikációs kapcsolatot biztosítsanak a földi felhasználók számára. Erre a hálózatra hétköznapi mobilkészülékekkel is lehet csatlakozni és a BlueWalker 3 első tesztjén bizonyították, hogy stabilan hozza a 4G hálózati sebességet és el tudja érni a 10 Mbps letöltési sebességet is. A BlueWalker 3 és az őt követő műholdak alkalmazásának célja, hogy megoldják a lefedettségi hiányosságokat, amelyek a világ jó pár pontján okoznak nehézséget az emberek számára a kommunikációs hálózatok elérhetősége szempontjából és kiépítsék az
"első, globális, szélessávú mobilhálózatot az űrben, ami sztenderd, nem módosított mobileszközökkel is működik"
- a cég leírása szerint.
A BlueWalker 3 és a későbbi BlueBird műholdak hátránya azonban a hatalmas méretük, aminek révén a csillagászati megfigyeléseket nagyban hátráltathatják, legalábbis akkor, ha egy egész flotta kering majd a Föld körül belőlük. A Nemzetközi Csillagászati Unió (IAU) tavaly novemberben aggodalmát fejezte ki az egyre szaporodó műholdak és különösen a BlueWalker 3 jelenléte miatt, mondván, hogy "jelenleg ez az egyik legvakítóbb objektum az éjszakai égen és a legfényesebb csillagok kivételével mindet túlragyogja". A 64 négyzetméteres antennarendszer az eddigi legnagyobb, amit eddig alacsony Föld körüli pályára állítottak és a fénye mellett az általa közvetített erős rádióhullámú sugárzás is problémákat okozhat a rádiócsillagászati megfigyelések során.
"Az éjszakai égbolt egy különleges laboratórium, ami lehetőséget ad a kutatóknak olyan kísérletek elvégzésére, amelyekre a földi laboratóriumokban nincs lehetőség"
- írta közleményében az IAU - "[...] A BlueWalker 3 nagy változás a műholdas konstellaciók ügyének tekintetében és mindannyiunknak okot adhat arra, hogy szünetet tartsunk."
A műholddal kapcsolatos mérések kimutatták, hogy körülbelül a Skorpió-csillagképben található Antares és a Szűz-csillagképben elhelyezkedő Spica csillagokkal egyenrangú a fényessége, amelyek a 15. és 16. legragyogóbb csillagok az égen.
(Fotó: AST SpaceMobile)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR