A legviccesebb és a legérdekesebb dolog, amit a budapesti e-Mobility Show-n láttunk illetve hallottunk

2023 / 05 / 05 / Támogatott Tartalom
A legviccesebb és a legérdekesebb dolog, amit a budapesti e-Mobility Show-n láttunk illetve hallottunk
Az elektromos mobilitás témája köré szervezett kiállításon a töltés, az energiamenedzsment eszközei is csaknem annyira érdekesek, mint maguk a járművek.

Persze, hogy elsőre a járműveket nézi meg az ember! Az elektromos rollerek, kerékpárok, motorok, autók, buszok és hajók azok, amikre közlekedő, jövő-menő emberként leginkább rezonálunk. Az e-Mobility Show-n, a Budapesten épp most zajló elektromos mobilitási kiállításon is ezek az eszközök voltak azok, amiket alaposabban megnéztem, amikor a nyitás előtt először jártam végig a standokat e-mobility-zöldtech szakújságíróként:

Aztán mégis úgy alakult, hogy a második körben jöttek az igazán új információk, amikor a "Hánnyal megy?" témakörtől elszakadva az infrastruktúrával, a töltéssel, energiamenedzsmenttel foglalkozó installációkat néztem meg alaposan. Szerencsére a látogatókat kint váró iparági szakemberek nagyon boldogok, ha arról beszélhetnek, amivel foglalkoznak, így sikerült egy kicsit belelátnom ebbe a világba is, hogy újra tudatosuljon bennem: az e-mobilitás nem csak a járművekről szól.

Nagyon tetszett például az az álomgarázs, amit az elektromos álomautó köré épített az egyik kiállító. A napelemmel fedett kocsibeálló, amelynek a falán ott az intelligens vezérlésű töltő, esetleg egy energiatároló is, hogy napközben begyűjtse az ingyen energiát és éjjel átadhassa a leparkolt kocsinak: ez is mind az elektromos jövő része.

Ahogy azok a szoftveres rendszerek is, amelyeknek feladata a társasházi, vállalati mélygarázsok töltőire csatlakoztatott autók intelligens ellátása energiával. Ezeknek az általuk kiszolgált flotta adminisztrálása mellett a korlátozottan rendelkezésre álló betáplálás mellett a töltés optimalizálását is meg kell oldani, a kapacitás megosztásával, a priorizált járművek gyorsabb, a ráérő kocsik lassabb töltésével. Aki ma irodaházat, társasházat épít, annak ez nem scifi, hanem teljesen konkrét beruházási döntési feladat; ilyen komplexumok már nem is épülhetnek e-autó-töltős beállók nélkül! De aki irodát bérel, lakást vásárol és autózni, előbb-utóbb szükségszerűen villanyautózni is akar, annak is tudnia kell a döntésnél, milyen töltési lehetőségeket biztosít számára az épület üzemeltetője.

Most pedig meg mutatom azt a bizonyos legviccesebb dolgot. Kedvenc elektromos autóm már eddig is volt, de mostantól kedvenc autótöltőm is lesz, ráadásul egy magyar cég terméke:

A legérdekesebb új infó pedig, amit megtudtam a szakemberektől, az volt, hogy bár jelenleg magas áruk miatt egyáltalán nem jellemző a háztartási egyenáramú gyorstöltők használata, ez a jövőben valószínűleg meg fog változni. Mégpedig azért, mert már erősen itt kopogtat az ajtón, amit az elektromos mobilitás és a megújuló energiaforrások használatát összekapcsolva régóta emleget az iparág: az elektromos járművek  oda-vissza energiaáramlással való bevonása az energiatermelés és -felhasználás kiegyenlítésére. És ha már úgyis meg kell oldani a járművek egyenáramot szolgáltató akkumulátorából a váltóáramú hálózatra való gyors visszatáplálást, akár mehet ez oda-vissza is és mintegy melléktermékként eljöhet az elektromos autóknál jellemzően 11 kW-ban maximált váltóáramú töltés után a gyorsabb egyenáramú otthoni töltések kora.

Május 5–6–7., BOK-csarnok (korábbi SYMA illetve SAP): mindenféle méretű és teljesítményű elektromos közlekedési eszköz seregszemléje Budapesten, hatszáz négyzetméteres tesztpályával a villanyrollerek, elektromos kerékpárok, egyéb mikromobilitási eszközök iránt nemcsak érdeklődők, de azokat kipróbálni is kész látogatók számára. Gyere ki, jó lesz!

További részletek, kiállítói, lista, jegyárak az e-Mobility Show Budapest weboldalán.

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt az e-Mobility Show.

(Fotó: Rácz Tamás)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Így vetettek be F-35-ös vadászokat egy keskeny autópályáról – Videó
Így vetettek be F-35-ös vadászokat egy keskeny autópályáról – Videó
A VMX-1 Obsidian Iceberg hadgyakorlat már egy lehetséges csendes-óceáni hadszíntérre készül, elsősorban Kína ellen.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.