A legviccesebb és a legérdekesebb dolog, amit a budapesti e-Mobility Show-n láttunk illetve hallottunk

2023 / 05 / 05 / Támogatott Tartalom
A legviccesebb és a legérdekesebb dolog, amit a budapesti e-Mobility Show-n láttunk illetve hallottunk
Az elektromos mobilitás témája köré szervezett kiállításon a töltés, az energiamenedzsment eszközei is csaknem annyira érdekesek, mint maguk a járművek.

Persze, hogy elsőre a járműveket nézi meg az ember! Az elektromos rollerek, kerékpárok, motorok, autók, buszok és hajók azok, amikre közlekedő, jövő-menő emberként leginkább rezonálunk. Az e-Mobility Show-n, a Budapesten épp most zajló elektromos mobilitási kiállításon is ezek az eszközök voltak azok, amiket alaposabban megnéztem, amikor a nyitás előtt először jártam végig a standokat e-mobility-zöldtech szakújságíróként:

Aztán mégis úgy alakult, hogy a második körben jöttek az igazán új információk, amikor a "Hánnyal megy?" témakörtől elszakadva az infrastruktúrával, a töltéssel, energiamenedzsmenttel foglalkozó installációkat néztem meg alaposan. Szerencsére a látogatókat kint váró iparági szakemberek nagyon boldogok, ha arról beszélhetnek, amivel foglalkoznak, így sikerült egy kicsit belelátnom ebbe a világba is, hogy újra tudatosuljon bennem: az e-mobilitás nem csak a járművekről szól.

Nagyon tetszett például az az álomgarázs, amit az elektromos álomautó köré épített az egyik kiállító. A napelemmel fedett kocsibeálló, amelynek a falán ott az intelligens vezérlésű töltő, esetleg egy energiatároló is, hogy napközben begyűjtse az ingyen energiát és éjjel átadhassa a leparkolt kocsinak: ez is mind az elektromos jövő része.

Ahogy azok a szoftveres rendszerek is, amelyeknek feladata a társasházi, vállalati mélygarázsok töltőire csatlakoztatott autók intelligens ellátása energiával. Ezeknek az általuk kiszolgált flotta adminisztrálása mellett a korlátozottan rendelkezésre álló betáplálás mellett a töltés optimalizálását is meg kell oldani, a kapacitás megosztásával, a priorizált járművek gyorsabb, a ráérő kocsik lassabb töltésével. Aki ma irodaházat, társasházat épít, annak ez nem scifi, hanem teljesen konkrét beruházási döntési feladat; ilyen komplexumok már nem is épülhetnek e-autó-töltős beállók nélkül! De aki irodát bérel, lakást vásárol és autózni, előbb-utóbb szükségszerűen villanyautózni is akar, annak is tudnia kell a döntésnél, milyen töltési lehetőségeket biztosít számára az épület üzemeltetője.

Most pedig meg mutatom azt a bizonyos legviccesebb dolgot. Kedvenc elektromos autóm már eddig is volt, de mostantól kedvenc autótöltőm is lesz, ráadásul egy magyar cég terméke:

A legérdekesebb új infó pedig, amit megtudtam a szakemberektől, az volt, hogy bár jelenleg magas áruk miatt egyáltalán nem jellemző a háztartási egyenáramú gyorstöltők használata, ez a jövőben valószínűleg meg fog változni. Mégpedig azért, mert már erősen itt kopogtat az ajtón, amit az elektromos mobilitás és a megújuló energiaforrások használatát összekapcsolva régóta emleget az iparág: az elektromos járművek  oda-vissza energiaáramlással való bevonása az energiatermelés és -felhasználás kiegyenlítésére. És ha már úgyis meg kell oldani a járművek egyenáramot szolgáltató akkumulátorából a váltóáramú hálózatra való gyors visszatáplálást, akár mehet ez oda-vissza is és mintegy melléktermékként eljöhet az elektromos autóknál jellemzően 11 kW-ban maximált váltóáramú töltés után a gyorsabb egyenáramú otthoni töltések kora.

Május 5–6–7., BOK-csarnok (korábbi SYMA illetve SAP): mindenféle méretű és teljesítményű elektromos közlekedési eszköz seregszemléje Budapesten, hatszáz négyzetméteres tesztpályával a villanyrollerek, elektromos kerékpárok, egyéb mikromobilitási eszközök iránt nemcsak érdeklődők, de azokat kipróbálni is kész látogatók számára. Gyere ki, jó lesz!

További részletek, kiállítói, lista, jegyárak az e-Mobility Show Budapest weboldalán.

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt az e-Mobility Show.

(Fotó: Rácz Tamás)


Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia nagy áttörését nem az önvezető taxik hozzák el
Az önvezető technológia egyik jelentős szerepkörét a szállítmányozás jelentheti, az önvezető kamionok ugyanis sok problémára nyújthatnak valódi megoldást. Az autonóm módon közlekedő járművek azonban nem csak az autópályákon, hanem zsúfolt városi környezetben is megjelennek többek között az önvezető taxiknak köszönhetően. Hogyan reagálnak majd az emberek az önvezető járművek jelenlétére az utakon, milyen a társadalmi megítélése ennek a speciális technológiának? Dr. Prónay Szabolcs egyetemi docens és Halmos Gyula, a Bosch csoport mérnöke podcastban beszélt a technológiával kapcsolatos kérdésekről.
Átadták Oroszország új, Lada-osztályú tengeralattjáróját
Átadták Oroszország új, Lada-osztályú tengeralattjáróját
A fejlesztéssel kapcsolatos nem kevés nehézség ellenére az orosz haditengerészet üzembe helyezte első Project 677 Lada osztályú tengeralattjáróját, a Kronstadtot.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.