A Lilium új eVTOL légitaxit fejleszt
2021 / 04 / 28 / Justin Viktor
A Lilium új eVTOL légitaxit fejleszt
A német Lilium céget és légitaxját már jól ismerhetik a Rakéta állandó olvasói, hiszen többször írtunk róluk, mondhatni nyomon követjük a történetüket. A vállalat nemrég vadonatúj eVTOL tervekkel rukkolt elő, valamint bejelentették, hogy tőzsdére mennek.

Új modell érkezhet

A Lilium müncheni startup légitaxikat épít 3000 négyzetméteres gyártóüzemében. Évek óta fejlesztenek függőleges fel- és leszállásra is képes (eVTOL) járműveket, melyeket elektromos hajtóművekkel szerelnek fel. A háromdimenziós ingázás piaca szépen növekszik, és a Lilium mellett szereplői a Volocopter, a Joby Aviation, Kitty Hawk, és a Vahana vagy az Alakai Skai multikopter légitaxija.

Az új Lilium gépnek hét ülése lesz, az utazási sebessége kicsivel több mint 280 kilométer per óra, hatótávolsága pedig nagyjából 240 kilométer körül alakulhat. A repülőtaxi kis elektromos fúvókái a szárnyak mentén, dönthető felületeken elrendezve találhatók, és ha ezeket a rotorokat lefelé fordítják, akkor több mint 2000 lóerő áll rendelkezésre a repülőgép függőleges felemeléséhez vagy a leszállásához. A gép áramfogyasztása ilyenkor a legmagasabb, repülés közben mindössze 10 százalékra csökken.

Teljesítményével az új Lilium légitaxi már nem csak lokális, de városok közötti nagyobb ugrásokra is alkalmas lehet. A szolgáltatást 2024-ben 14 floridai városban tervezik elindítani, és európában is folynak a tárgyalások. A tervezett szolgáltatási koncepció megegyezik azzal, ami ma a taxivállalatoknál történik. Az új repülőgép hasznos teherbírás, az aerodinamikai kialakítás és a zajszint tekintetében múlhatja majd felül elődeit.

"A jövőképünk szerint nagy sebességű fenntartható és hozzáférhető utazási módot teremtünk, és ezt eljuttatjuk minden közösséghez. A közlekedési infrastruktúra lerobbant. Sokba kerül a személyes idő, a helykihasználtság és a szén-dioxid kibocsátás szempontjából. Mi egyedülálló elektromos-hajtóművű technológiát fejlesztünk, mert ez a kulcs a nagyobb kapacitású repülőgépekhez, alacsonyabb utasülésenkénti költséggel, zajterheléssel és károsanyag-kibocsátással” - írta Daniel Wiegand, a Lilium társalapítója és vezérigazgatója a vállalat közleményben.

A Lilium bejelentette azt is, hogy partnerségre lép a Qell Acquisition vállalattal, majd a két összekapcsolt vállalat tőzsdére megy a Nasdaq-on. A megállapodás keretében a Lilium várhatóan 1,2 milliárd dollár körüli összeghez juthat.

(Forrás: DigitalTrends Kép: Lilium)

Ez is érdekelhet:

A Ferrovial és a Lilium már építik az USA légitaxi repülőtereit, azaz vertiportjait Miközben nagy sebességgel közeledik az elektromos légiközlekedés kora, és számos cég verseng az ehhez szükséges légitaxik kifejlesztéséért, kellenek ehhez a nagy változáshoz repülőterek, illetve vertiportok is.

Elektromos légitaxik #1 Európában 2025-ig elindulhat a Lilium Németországban már tesztelik és nemsokára százával gyártják az elektromos légitaxikat, amikhez nem kell repülőtér, mivel helyből szálnak fel és le.

Néhány szó az EHang légitaxijának sikere kapcsán az autonóm légiközlekedés kihívásairól Ha a tetőkön landoló városi légitaxik koncepciója életképesnek bizonyul, akkor felsétálhatunk egy magasabb épület tetejére, és átruccanhatunk egy másik állomásra a város túloldalán. Mindeközben kihagyjuk a földi forgalmat és a nyomasztó közlekedési dugókat. De mikor is?


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.