A NASA-mérnök fizikát meghazudtoló hajtóműve legyőzte a gravitációt

2024 / 04 / 26 / Felkai Ádám
A NASA-mérnök fizikát meghazudtoló hajtóműve legyőzte a gravitációt
Habár az ilyen kijelentések mindig gyanakvásra adnak okot, Charles Buhler eredménye mögött impozáns mérnök múlt, szakemberekből álló csapat, valamint gondos kísérletek állnak.

Dr. Charles Buhler, a NASA mérnöke és az Exodus Propulsion Technologies társalapítója egy úttörő, hajtóanyag nélküli hajtóművet fejlesztett ki, amely úgy tűnhet: szembemegy az ismert fizikai törvényekkel, mivel elegendő tolóerőt generál a Föld gravitációjának a legyőzésére, de teszi ezt üzemanyag felhasználása nélkül – írja a The Debrief.

Buhler, a NASA Space Shuttle és ISS programjainak veteránja többek között azt állítja, hogy a hajtómű egy “új erőt” használ ki. Ez az új erő az elektromos mezők átalakításával képes fenntartható tolóerőt előállítani. Ez a felfedezés így alapvetően kérdőjelezi meg a hagyományos fizikai elveket (ami egyébként ritkán biztató jel a technológia tényleges működőképessége szempontjából), mint például a tömegkilökődést és az energia megmaradását. Nagyívű kijelentésekből pedig nincs hiány: Buhler állítása szerint ez az új technológia radikálisan megváltoztathatja a hajtóművek jövőjét, és akár az elkövetkező évezredet is meghatározhatja.

Buhler és csapata – köztük különböző rangos intézmények és vállalatok szakértői – az Alternative Propulsion Energy Conference (APEC) konferencián hozták nyilvánosságra ezeket az eredményeket. Ez a fórum egyébként épp arról ismert, hogy a nem szokványos meghajtási ötletekről szóló vitáknak ad teret.

Buhler az előadása során hangsúlyozta a több mint 25 éves kutatását, amely nagyrészt az elektrosztatikára összpontosított, és amely a csapat számára is váratlanul központi szerepet kapott ennek az új hajtóműnek a megalkotásában.

Mint az előadás során elhangzott: 2020-ra a korai fejlesztések kicsi, de már mérhető erőt állítottak elő – millinewtonos nagyságrendben. A cél viszont az volt, hogy elegendő tolóerőt generáljanak ahhoz, hogy legyőzzék a gravitációt, amit “egy gravitációnyi tolóerőként” határoztak meg. Ez a szint végül a 2023-ig tartó tesztelési időszakban nem csak megvalósult, de túl is szárnyalták – ezek az eszközök ugyanis már folyamatosan elegendő erőt termeltek ahhoz, hogy ellensúlyozzák a gravitáció vonzását. Ezzel a technológiával a készülékek képesek voltak olyan mértékű tolóerőt létrehozni, amely képes az eszköz saját tömegének a megemelésére, vagyis gyakorlatilag leküzdötte a gravitációs vonzerőt.

A kísérleteket egy egyedi építésű vákuumkamrában végezték, hogy kizárják az egyéb tényezőket, amelyek tévesen a tolóerő kialakulására utalnának.

A jövőre nézvést pedig az Exodus Propulsion Technologies szívesen együttműködik a terület más cégeivel és szakértőivel, hogy finomítsák a technológiájukat, és végül űrben végzett teszteken keresztül szemléltessék a technológia tényleges működőképességét.

(A cikkhez használt kép illusztráció, forrása: Pixabay/SpaceX-Imagery)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.