A Peel P50 háromkerekű miniautót a Peel Engineering Company készítette a hatvanas években az Egyesült Királyságban a cég alapítójának, Cyril Cannellnek ötlete alapján. Az 1962-ben bemutatott autót eredetileg városi közlekedésre, rövid távra, például bevásárlások intézéséhez szánták, a végsebessége és a vezetés közben felvett igen kényelmetlen pozíció sem igazán tette alkalmassá bármilyen más típusú használatra.
A miniatűr kocsi egyik példánya most mégis hosszú útra indult, 1400 kilométert fog megtenni keresztül Nagy-Britannián (a Brit-szigeten), a kiindulási pont a skóciai John o' Groats, a végcél pedig a Cornwallhoz tartozó Land's End, ami a legdélnyugatibb pontja a Brit-szigetnek. Az autó vezetője, Alex Orchin, a járművet egy ismerősétől szerezte be, aki saját kezűleg építette meg a sajátos kis modellt, amelynek eredeti verzióit a Peel Engineering Company csak 1965-ig gyártotta, bár a nagy érdeklődésre való tekintettel és a vintage darabok egyre emelkedő árának kiküszöbölésére 2010-ben az újonnan megalapított vállalat újraindította a gyártást, immár elektromos változatban is.
Orchin az út során a Children in Need alapítvány számára gyűjt adományokat, ezért a túrát folyamatosan dokumentálja a videómegosztó csatornáján, ahol beszámol a szűk térben való vezetés kényelmetlenségeiről is, amelyek a legnagyobb kihívást jelentik a terv kivitelezésében. A Worcester Newsnak adott interjújában elmondta: leginkább a térdek számára kellemetlen a szokatlan testhelyzet, amelyet időnként akár napi három-négy órán át is ki kell bírnia, mivel bizonyos napokon 160 kilométert is megtesz 40-50 km/h-ás átlagsebességgel. Orchin két hete indult el, és jelenleg a teljes, 1400 kilométeres táv felénél jár, nappal az éppen aktuális helyszínen tart szünetet és beszélget a helyi lakosokkal, éjszaka pedig az őt kísérő barátja lakóautójában alszik.
A túra előtt a Mid Sussex Timesnak úgy nyilatkozott, hogy korábban maximálisan másfél órát ült a kormány mögött, ezért kérdéses, hogy fizikálisan mennyit bír majd és naponta hány órán keresztül tudja vezetni a miniatűr autót.
(Fotó: Getty Images/Obank/Connellan/Barcroft Media, Forward to the past/YouTube)
Négy- és háromkerekű városi kisautókkal törne be a Kalasnyikov az EV-k piacára
Talán ezek lesznek a városi autózás AK–47-esei.
A Daymak elektromos autója gyorsabb lesz, mint egy Tesla Roadster, pedig csak három kereke van
A Spiritus a gyártója szerint kevesebb mint 1,9 másodperc alatt fog 100 km/h-ra gyorsulni, és olyan érzés lesz vezetni, mint egy gokartot.
Egy kis kínai villanyautó beelőzte a Tesla Model 3-at eladásokban
A Hong Guang Mini EV sikerében nagy szerepet játszott, hogy mindössze 1,3 millió forintba kerül.