A Rakéta-olvasók negyede elektromos autót szeretne venni az idén!

2020 / 01 / 21 / Rácz Tamás
A Rakéta-olvasók negyede elektromos autót szeretne venni az idén!
Szó se róla, csak úgy hemzsegnek már Magyarország és elsősorban a főváros útjain a zöld rendszámos kocsik, de ekkora lelkesedés-arányra még mi sem számítottunk, amikor a tavalyi év végén szavazásra bocsátottuk a kérdést.

Tervezel-e elektromos autó-vásárlást 2020-ban? - tettük fel a kérdést online szavazórovatunkban, az Ez a kérdés-ben. Ez volt a legelső olyan szavazásunk, amelyben a Rakéta közönségével közösen kutatjuk, mit hoz a jövő, de igen ígéretesen indult a dolog. Mindössze hat hét alatt rögtön több mint ezer voksot kaptunk, nagyon köszönjük az aktivitást!  Íme, az eredmény egészen pontosan 1182 voks után:


A Rakéta szavazásának eredménye

Vagyis: olvasóink negyede válaszol igennel, hat százalékotok pedig csak azért nem az igent húzta be, mert már most is villanyautóval jár. Az elektromos forradalom hívei számára az is lelkesítő, hogy csaknem a válaszadók harmada jelölte meg, hogy ha tisztán elektromos kocsit nem is, hibridet azért nagyon is venne.Az elkötelezett benzinvérűek és dízelfanok még így is a relatív többséget képviselik 39%-os arányukkal. Az eredménynek persze ők is örülhetnek, hiszen ha a csaknem kétharmadot képviselő elektromos-pártiak valóban elkezdik a leszokást az olajtermékekről, több marad belőlük nekik, és vélhetően tovább élvezhetik a brummogást meg a füstölést, mielőtt az ENSZ, a kormány, az Új Világrend háttérhatalmasai vagy a gyíkemberek végleg be nem tiltják azt a 125 éves, lassan már tényleg múzeumba való környezetkárosító mobilitási módozatot, amit motorizációnak hívtunk.

Érdekes, hogy szavazásunk mennyire összevág egy korábbi nemzetközi kutatás magyarokra vonatkozó eredményével. Eszerint nem csak a mi tudományos és technikai újításokra fogékony olvasóközönségünk többsége lelkesedik a részben vagy teljesen elektromos autókért. Az E.On és a KantarEMIND szeptemberben lezárt kutatásában az jött ki, hogy a magyarok 29%-a szeretne a jelenlegi körülmények között, a jelenlegi technikai színvonalon álló kínálatból elektromos autót választani. Az európai nemzetek közül csak az olaszoknál és a románoknál voltak még nálunk is többen a villanyautókkal szemezgetők: ott 36-36% volt ez az arány. Érdekes, hogy Németország mennyire konzervatívnak bizonyult; ott csak 14% gondolkodik elektromos mobilitásban. Persze nem kizárt, hogy a német kutatási eredményt befolyásolta annak tudata is, hogy a nagyrészt szénre alapozott német energiamixben az elektromos autók CO2-emissziója bizonyos számítások szerint még a benzines vagy dízel járművekét is meghaladja!

És már itt is a második kérdés - most arra vagyunk kíváncsiak, a közbeszédben manapság leginkább felkapott környezetromboló dolgaink közül mi az, amiről a legkönnyebben le tudnál mondani egy jobb jövő kedvéért? A válaszadáshoz irány a Rakéta címoldala!

(Borítókép: Wikimedia Commons)


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
“Elképzelhetetlen” veszélyben a kereskedelmi repülőjáratok az egyre hevesebb GPS-támadások miatt
“Elképzelhetetlen” veszélyben a kereskedelmi repülőjáratok az egyre hevesebb GPS-támadások miatt
A kereskedelmi járatok a Közel-Kelet felett “elképzelhetetlen” fenyegetéssel szembesülnek újabban: a GPS-rendszert ért, eddig példátlan “spoofing” támadások miatt szeptember óta több tucat esetben hibásodtak meg a navigációs rendszerek. A helyzetet rontja, hogy egyelőre nem lehet pontosan tudni, ki áll a támadások mögött, és ezek elhárítására sincs jelenleg ötlet.
Felezi a járatidőt Stockholmban az első elektromos szárnyashajó
A világ első elektromos utasszállító szárnyashajója túljutott Svédországban a tesztelési fázison, és most kerül gyártásba, jövőre pedig át is veszi a stockholmi tömegközlekedési hálózat. A Candela P-12 az egyik útvonalon az 55 perces járatidőt 25 percre csökkenti.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.