A rejtélyes Alaszka-háromszög, ahol eddig húszezer ember tűnt el

2023 / 07 / 29 / Felkai Ádám
A rejtélyes Alaszka-háromszög, ahol eddig húszezer ember tűnt el
A Bermuda-háromszög, amelyet a Sátán Háromszögének is neveznek, egy olyan terület Észak-Atlanti-óceánban, amely világszinten ismert a rejtélyes eltűnésekről. Akad azonban egy másik háromszög is, amelyen belül rengeteg embernek veszett nyoma: ez az előbbinél jóval északabbra található, és Alaszka-háromszögnek nevezik.

Alaszkában az amerikai nemzeti átlaghoz képest dupla annyian tűnnek el, különösen azon a háromszögön belül, amelynek a pontjait Utqiagvik, Anchorage és Juneau adják. Ez azt jelenti, hogy itt csak 1972 óta 20 ezer embernek veszett nyoma, vagy Alaszka minden 1000 lakosára vetítve 4 eltűnésről beszélhetünk.

A miértre adott válaszok között idegen lények, UAP-ok, rejtélyes mágneses aktivitás szerepelnek, de akadnak földközelibb magyarázatok is.

Habár a régió elég régóta ismert az eltűnéses esetekről, az Alaszka-háromszögről egy nagyobb átfogó cikket közlő All That’s Interesting szerint ez a terület 1972 októberében vált igazán hírhedtté, amikor is egy magánrepülőgép, amelyen Hale Boggs, az Egyesült Államok képviselőházi többségének vezetője utazott, tűnt el valahol Anchorage és Juneau között.

1972. október 16-án Boggs és Nick Begich képviselő egy kétmotoros Cessna 310-es fedélzetén tartózkodott Begich egyik segédjével, Russell Brownnal és Don Jonz pilótával együtt, és a repülés egy pontján a gép látszólag felszívódott. Amikor a gép hirtelen eltűnésének híre eljutott Washingtonba, beindult az Egyesült Államok történetének addigi legnagyobb kutatási és mentési művelete: összesen 40 katonai repülőgép és 50 polgári repülőgép segítette a keresést, amely 325 000 négyzetmérföldre terjedt ki, és több mint 3600 órán át tartott.

Hiába a rengeteg ember, eszköz és idő: a 39 napos kutatás végén sem talált semmit a kutatócsoport – sem a gépnek, sem a fedélzeten tartózkodóknak nem maradt nyoma. A keresést végül leállították, és az incidens arra késztette a Kongresszust, hogy elfogadjon egy törvényt, amely előírja, hogy minden amerikai polgári repülőgépet fel kell szerelni vészhelyzeti helymeghatározó adókkal.

Boggs azonban Warren-bizottság tagja volt – amelyet Lyndon B. Johnson elnök hozott létre John F. Kennedy meggyilkolásának kivizsgálására – ráadásul a bizottság jelentésében közölt különvéleménye egy magányos bérgyilkost említett, ami nagyon nem a hivatalosan elfogadott forgatókönyv volt. Így aztán többen feltételezték, hogy Boggs útban lehetett valakinek, és szépen eltüntették őt.

Annyi mindesetre biztos, hogy Boggs gépe sem nem az első és és nem is az utolsó volt azon repülőgépek sorában, amelyek az alaszkai háromszögben váltak köddé: ugyanis már 1950-ben is eltűnt nyomtalanul egy 44 embert szállító katonai repülőgép. Később, 1990-ben egy négy utast szállító Cessna 340-el szívódott fel itt. És nem csak repülők: turisták, hegymászók, helyi lakosok és átutazók egyaránt nyomtalanul tűntek el a régióban – Boggs gépének eltűnését követően, tehát 1972-től számítva egészen elképesztő, de 20 ezer embernek veszett itt nyoma, és csak 1988 óta több mint 16 ezren szívódtak fel bármiféle nyom nélkül.

Hogy mi lehet az ok? Az egyik legnépszerűbb elmélet szerint UAP-ok (régi nevükön UFO-k) állnak a jelenség hátterében. Mindezt egy különös bejelentésre vezetik vissza, amely a Szövetségi Repülési Hivatalhoz (FAA) érkezett be 1986-ban. A bejelentés szerint a Japan Air Lines 1628-as járata három azonosítatlan légi jelenséggel találkozott, és a pilóta arról számolt be, hogy kezdetben katonainak hitték a járműveket, majd felfigyeltek rá, hogy az objektumok lépést tartanak a géppel, és szabálytalan manőverekkel mozognak körülötte, miközben fénykitöréseket bocsátanak ki magukból.

Ezeket az állításokat állítólag később polgári és katonai radarok is megerősítették, így sokak számára adja magát a válasz, hogy ha sok eltűnés akad, és UAP-ot is vettek észre arrafelé, akkor a kettő közt lehet összefüggés. Természetesen a korreláció önmagában nem feltétlen jelent o-okozati összefüggést, vagyis ha egy galamb besétál egy törött kirakaton, még nem jelenti, hogy ő is törte be. Magyarán, ha akad is UAP-észlelés arra, az még nem biztos, hogy összefügg az eltűnésekkel.

Az UAP mindenesetre még a visszafogottabb elméletek közül való, hiszen magyarázatként akad elsüllyedt Atlantisz, ősi, mitológiai bőrváltó és rengeteg egyéb furcsaság is.

Az mindenesetre szintén biztosnak tűnik, hogy az elektronikai eszközökkel jelentős mágneses szabálytalanságokat észleltek a háromszögben, és a kutatócsoportok is rendre arról számoltak be, hogy az iránytűjük több mint 30 fokkal kitér. Egyesek arról panaszkodtak, hogy a régióban zavartnak érzik magukat, vagy hallási hallucinációkat tapasztalnak, ami állítólag szintén összefügghet azzal, miért tévednek el errefelé ennyien vagy zuhannak le gépek.

A fentieknél unalmasabb, de reálisabb és talán elfogadhatóbb magyarázat a régió földrajzi körülményeivel kapcsolatos. Eszerint az egész éves hóesés, a sűrű vadon, valamint a rejtett barlangokat és óriási hasadékokat tartalmazó hatalmas gleccserek miatt kicsi az esélye annak, hogy egy lezuhant repülőgépet vagy emberi testet megtaláljanak – legyen bármily alapos is a keresés. A túrázók mély szakadékoba eshetnek, nyomaikat pedig valószínűleg a hó még azelőtt betakarja, mielőtt meghalnának. A heves havazás még az embernél nagyobb repülőgépeket is nagyon gyorsan betemetheti.

Mindehhez vegyük hozzá, hogy Alaszka – bár talán nem így él a fejünkben – hatalmas állam, a területe mintegy 1,7 millió négyzetkilométer, míg Magyarország területe körülbelül 93 000 négyzetkilométer: vagyis Alaszka körülbelül 18-szor nagyobb, mint hazánk.

(Kép: Fjord Alaszkában, forrás: Pixabay/Michelle_Raponi)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Előfordult a valóságban, hogy egy utas vette át egy utasszállító repülőgép irányítását?
Katasztrófafilmek visszatérő motívuma, hogy a pilóták elájulnak/meghalnak, így egy utasnak kell átvennie a gép irányítását, aki aztán a földi irányítás utasításai alapján biztonságosan landol a reptéren. Na de történt-e ehhez hasonló dolog a valóságban?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.