A Segway kerekei párhuzamosból soros elrendezésre váltanak

2021 / 04 / 07 / Justin Viktor
A Segway kerekei párhuzamosból soros elrendezésre váltanak
A Segwayt mindenki ismeri, ez az a kétkerekű, önmagát kiegyensúlyozó elektromos izé, amivel a turista száguldozik a belvárosokban amíg ki nem tiltják onnan a bérbeadó céget. Illetve ez a múlt, , mivel a Segway 2019-ben tengelyt váltott, egymás mellől, soros elrendezésbe téve a kerekeket. Ezt a találmányt, mintha már láttuk volna valahol.

A világ első hidrogén-elektromos motorja

Így persze odalett az önkiegyensúlyozás, de valamit valamiért. Tudni lehet még a Segwayről, hogy Dean Kamen találta ki, majd eladta "Jimi" Heseldennek aki szegény Segwayezés közben is halt meg még ugyanabban az évben, mikor saját találmánya ledobta magáról egy szikla szélén. 

A Segwayt a pekingi székhelyű Ninebot Inc., egy robotikai szállítással foglalkozó startup vette meg 2015 áprilisában, és kiterjesztették a profilt más szállítóeszközökre is. Érdekesség, hogy a Ninebot Inc. ma gyakorlatilag a Xiaomi tulajdonában van, tehát vele együtt a Segway is. 2020 júniusában bejelentették, hogy a Segwaynek, ahogy egykor ismertük, vége, többé már nem gyártanak kétkerekű, önkiegyensúlyozó járműveket. Gyártanak viszont helyette mást.

Az új gép egy hibrid hidrogén-, és elektromos-meghajtású Segway Apex H2 motorkerékpár lesz, illetve ezt a típusjelzést kapta a koncepció.

Második széria

A vállalatnak nem ez az első motorja, 2019-ben már kirukkoltak az elődjével, az elektromos Segway Apex H2-vel, és ezt a korai modellt alaposan tesztelték is.

Az új modellbe már hidrogén üzemanyagcella is kerül, futurisztikus kialakítással. Az éghető üzemanyagot biztosító hidrogéntartályok kicserélhetők és újratölthetőek lesznek, ami potenciálisan csökkentheti az újratöltéshez szükséges időt a hagyományos elektromos motorkerékpárokhoz képest. Ehhez persze - mint minden valamirevaló paradigmaváltáshoz- kiépített infrastruktúra is szükséges. 

A koncepciómotoron két egyoldalas lengőkart találunk, melyektől jobbról szemlélve úgy tűnhet, mintha a kerekei úsznának a levegőben. A Segway állítása szerint az Apex H2 80 LE teljesítményű, és nulláról négy másodperc alatt éri majd el a 100 kilométeres óránkénti sebességet. A motor végsebessége 160 km/h körül alakulhat.

Olyan felfüggesztési rendszert használ, mint James Parker Rotationally Advanced Design Development (RADD) rendszere, ami például a a Yamaha GTS 1000 motoron, vagy a Morpho koncepción figyelhető meg. A RADD bemutatkozása után nem aratott osztatlan sikert, így e mellett voksolni magában hordoz némi kockázatot, de talán a Xiaomi döntéshozói úgy gondolják hogy a Segway meg tudja fordítani ezt a tendenciát a futurisztikus sportmotorral.

A Xiaomi/Segway 2023-ra tervezi legyártani a motort és nagyjából 10 700 akkori dollárért tervezik értékesíteni, ami meghaladja egy belépő szintű Zero elektromos motorkerékpár árát, melyben ugyanakkor nincs hidrogén energiaforrás.

(Forrás: Electrec Kép: Wikipédia, Segway)

Ez is érdekelhet:

A Segway feltalálója emberi szervek tömeggyártásába fogna A fővárosaiknak nem feltétlenül vannak szép emlékeik a Segwayről, pedig lényegében csupa jó szándékból született. A guruló-turistaszállító feltalálója pedig most emberi szerveket gyártana nagyjából úgy, ahogy Kínában az iPhone-okat.

Mi a helyzet, mit érdemes venni a hazai elektromosroller-piacon? Ha tényleg használni akarjuk, drága lesz, ha nem akarjuk használni, minek vesszük meg. Szóval drága lesz, de a lényeg, hogy legyen hova vinni javítani!

2020, az őrült technológiák éve Okosalsógatya, gondolatolvasó kütyü, átlátszó tévé és még tucatnyi érdekes cucc, amit a világ legnagyobb elektronikai kiállításán találtunk.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.