A Tesla a világ legnagyobb ipari öntőberendezését telepíti a Model Y-hoz

2020 / 08 / 16 / Rácz Tamás
A Tesla a világ legnagyobb ipari öntőberendezését telepíti a Model Y-hoz
Az új Tesla padlólemezének hátsó harmada egyetlen öntött elem, ami komoly gyártási költségcsökkenést jelent.

Az autógyártók világszerte arra törekednek már úgy egy évtizede, hogy a gyártási költségek csökkentése érdekében nagy mennyiségben, olcsón gyártott házi legókészletekből állíthassák össze járműveiket. A Volkswagen keresztmotoros autóihoz megtervezett MQB (Modularer Querbaukasten) nevű építőszettje volt az első elhíresült ilyen projekt, az új(szerű) gyártási megközelítést pedig mára gyakorlatilag a teljes autóipar alkalmazza és számos gyártó platformjának neve ismert branddé vált az autóiparban. (EMP: Peugeot-Citroën, CMF: Renault-Nissan, TNGA: Toyota és így tovább.)

Naná, hogy a Tesla ezzel a trenddel is szemben mozog. A Model Y crossovert ugyanis úgy tervezték meg, hogy a padlólemez, pontosabban talán inkább a teljes vázszerkezet hátsó egyharmada egyetlen elemből készülhessen. Ezt az elemet pedig hamarosan nem összehegeszti, hanem egy darabban önti ki a Tesla, ami, megfelelő darabszámú megrendelés és kellően hosszú gyártási időtartam esetén komoly megtakarítást jelent időben, a munkafolyamat hosszában és a gyártáshoz szükséges ipari robotok számában.


Míg a Tesla Model 3 padlólemezének hátsó eleme 70 darabból áll, a Model Y-é egyetlen öntvény

Képek: Tesla üzleti jelentés, 2020 Q1

Az alkatrész gyártásához pedig, valószínűleg már csak a sajtóhírverés érdekében is, a Tesla megrendelte a világ (állítólag) legnagyobb öntőberendezését. A hatalmas gép telepítését már meg is kezdték a Tesla fremonti üzemének területén, erről pedig a Tesla dolgait követő kíváncsiskodók már fotókat is posztoltak a Twitteren:


Tisztelt Cégvezető! Vegyen részt 5 perces üzleti felmérésünkben, és garantáltan 30 000 Ft értékű online marketing szolgáltatást kap ajándékba.
Emellett 2025. október 22-én további három, egyenként 100 000 Ft értékű marketingcsomagot is kisorsolunk a résztvevők között.
Az idő luxusa – óragyűjtés mint szenvedély, hobbi és befektetés
Az idő luxusa – óragyűjtés mint szenvedély, hobbi és befektetés
Egy mechanikus óra több, mint egy gyűjteménybe illő kiegészítő – mikrokozmosz a csuklón, ahol a tradíció, a mérnöki zsenialitás és a dizájn találkozik.
A gyűjtés mint befektetés és hobbi – miért izgalmas világ ez? Indul az Ínyenc befektető a Roadsteren!
A gyűjtés mint befektetés és hobbi – miért izgalmas világ ez? Indul az Ínyenc befektető a Roadsteren!
A Roadster és a Range Rover új sorozatot indít Ínyenc befektető címmel, ahol az olvasók velünk tarthatnak az old money különleges világába.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.