Az autógyártók világszerte arra törekednek már úgy egy évtizede, hogy a gyártási költségek csökkentése érdekében nagy mennyiségben, olcsón gyártott házi legókészletekből állíthassák össze járműveiket. A Volkswagen keresztmotoros autóihoz megtervezett MQB (Modularer Querbaukasten) nevű építőszettje volt az első elhíresült ilyen projekt, az új(szerű) gyártási megközelítést pedig mára gyakorlatilag a teljes autóipar alkalmazza és számos gyártó platformjának neve ismert branddé vált az autóiparban. (EMP: Peugeot-Citroën, CMF: Renault-Nissan, TNGA: Toyota és így tovább.)
Naná, hogy a Tesla ezzel a trenddel is szemben mozog. A Model Y crossovert ugyanis úgy tervezték meg, hogy a padlólemez, pontosabban talán inkább a teljes vázszerkezet hátsó egyharmada egyetlen elemből készülhessen. Ezt az elemet pedig hamarosan nem összehegeszti, hanem egy darabban önti ki a Tesla, ami, megfelelő darabszámú megrendelés és kellően hosszú gyártási időtartam esetén komoly megtakarítást jelent időben, a munkafolyamat hosszában és a gyártáshoz szükséges ipari robotok számában.
Az alkatrész gyártásához pedig, valószínűleg már csak a sajtóhírverés érdekében is, a Tesla megrendelte a világ (állítólag) legnagyobb öntőberendezését. A hatalmas gép telepítését már meg is kezdték a Tesla fremonti üzemének területén, erről pedig a Tesla dolgait követő kíváncsiskodók már fotókat is posztoltak a Twitteren:
Good question. And what is the Tesla-branded thingy next to it? $tslaQ $TSLA @phoennix10 https://t.co/mNpsaBM8CZ pic.twitter.com/a06HEmp6OR
— Machine Planet (@Paul91701736) August 13, 2020