A Tesla legutóbb 2020-ban szállított új modellt, a márka rajongói a Model Y megjelenése óta vártak a Szárnyas fejvadász ihlette, posztapokaliptikus, futurisztikusan brutális, minimalista Cybertruckra. Az egyszerű forma azonban nem jelent egyszerű gyártást. A közel hat méter hosszú acél pickup az eredetileg tervezett negyvenezer helyett több mint hatvanezer dollárba kerül, és egyelőre mindössze tíz megrendelő kapta meg a sajátját, de így is hatalmasak a várakozások - a potenciális vásárlók, a Tesla és az autóipar részéről egyaránt.
Amint arról a Wiredön olvashattunk, ha valóban kétmillióan fizettek száz, később kétszázötven dollárt azért, hogy sorba állhassanak egy Cybertruckért, és a tizenöt százalékuk tényleg vesz is magának egyet, azzal a Toyotát már le is nyomná a Tesla, ami az amerikai pickup-eladásokat illeti. A Cybertruck 2019-es bejelentése óta azonban a Ford F-150 Lightningja és a Rivian R1T-je már kapható, ahogyan a Hummer EV is, és küszöbön az elektromos Chevrolet Silverado, a GMC Sierra EV és a RAM 1500 REV is. Nem csoda, hogy ekkora a verseny a pickupok között: a crossover, azaz a városi, kisebb SUV-k után ezek a legnépszerűbb autók Amerikában, ezek teszik ki az eladások ötödét.
A nagy rivális F-150 negyvenhat éve Amerika legnépszerűbb pickupja, illetve negyvenegy éve az ország legnépszerűbb járműve - havonta ötven-hetvenezer fogy belőle. Összehasonlításképp idén a Tesla globálisan 1,8 millió autót tervez értékesíteni. Ezen még úgy is hatalmasat dobhat a Cybertruck, hogy csak az USA-ban, Mexikóban és Kanadában lehet majd kapni; valószínűleg meg sem felelne az EU és Ausztrália szabályainak a Wired szerint. A lap aláhúzza, hogy ismerve a különös forma és anyaghasználat miatti gyártási nehézségeket, ötvenezer eladott Cybertruck is siker lenne, pláne, hogy az autó nem a hagyományos, funkcionalitásra fókuszáló pickup-tulajdonosoknak szól. Még maga Elon Musk is azt nyilatkozta, hogy "megásták a sírjukat" ezzel a kocsival, ami a tömeggyártást illeti, szerinte egy-másfél év lesz, mire nem vinni, hanem hozni fogja a pénzt.
Az autó három felszereltségi szinttel lesz kapható, hátsókerék- és összkerék-meghajtású, illetve "Cyberbeast" változatban. Utóbbi két és fél másodperc alatt lesz százon, nyolcszáznegyvenöt lóerővel, háromszázhúsz mérföldes hatótávval, és százezer dollárba fog kerülni. A hátsókerekes, csak 2025-től elérhető modell hatvanezer dolláros ára kétszázötven mérföldnyi autózást és hat és fél másodperces gyorsulást ér majd.
(Borítókép: Andrej Sokolow/picture alliance via Getty Images)