A tévézés fele már nem a hagyományos módon történik

2023 / 08 / 16 / Pőcze Balázs
A tévézés fele már nem a hagyományos módon történik
Az úgynevezett "lineáris", azaz mindenki számára ugyanazokat a műsorokat ugyanakkor sugárzó televíziózás már kevesebb mint ötven százalékát teszi ki a tévézésnek az USA-ban. A háttérben a sorozatok népszerűsége áll.

Múlt hónapban a nagy csatornák a televíziózással töltött idő ötödét, míg a kábeladók a 29,6%-át vitték el, így a kettő összege, ha csak négy tized százalékkal is, de már kisebbségben van az egyéb platformokkal szemben az USA-ban - számolt be a Gizmodo. A világ egyik legismertebb kutatócége, a közönségmérési kérdésekben kiemelt figyelmet kapó Nielsen idén júliusban jutott először ilyen következtetésre. Közleményük szerint a streaming szolgáltatók már 38,7%-nál járnak, és ebben nincs benne az, amikor egy hagyományos tévécsatornát nézünk az interneten keresztül, élőben. A maradék 11,6%-ot a tévén keresztüli zenehallgatás, játék, a DVD-zés, és hasonló, nehezen mérhető szórakozási formák adják. A streaming kategórián belül a YouTube és a Netflix az egyértelmű éllovasok, ezeket a Hulu, az Amazon Prime Video, a Disney+ és a Max (korábbi nevén HBO Max) követik. Az első három helyezettet összeadva gyakorlatilag megkapjuk a hagyományos csatornák nézettségét.

A tévén keresztüli streaming egyetlen hónap alatt három százalékot nőtt, az egy évvel korábbi számokhoz képest pedig 25,5% a különbség

Mindezt a kutatók szerint gyorsítja az olyan, streaming platformokon elérhető sorozatok népszerűsége, mint a Briliáns elmék vagy a Bluey. Ugyanakkor a Nielsen szakemberei arra számítanak, hogy amikor elindul az NFL-nek, az ország amerikaifoci-bajnokságának az új szezonja, a hagyományos televízió csatornák valamelyest erősödni fognak. A streaming platformok folyamatos áremelései, valamint a produkciós költségek visszavágásai is hatással lehetnek a nézettségi számokra.

Magyarországon az Infostart júniusi cikke szerint már 2,3 millió ember fér hozzá valamilyen streaming szolgáltatáshoz. Ráadásul a GKID adatai alapján a teljes társadalmi skála megtalálható a nézők között, igaz, előfizetni leginkább a harmincasok tudnak vagy akarnak. A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavaly decemberben azt közölte, hogy a "lekérhető tartalmak" aránya a családi tévézésen belül több mint negyven százalék, és itthon is a sorozatnézés az, ami háttérbe szorítja a hagyományos tévézést.

(Fotó: Piotr Cicchosz/Unsplash)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.