A két modell egyike a kompakt Urban SUV, amelyet a Toyota a Yaris Crossról mintázott, ami az autógyártó egyik legkelendőbb modellje Európában. Pontos műszaki adatokat egyelőre nem közöltek, eltekintve az autó pontos méreteitől: az Urban SUV 4300 mm hosszú, 1820 mm széles és 1620 mm magas. Várhatóan két akkumulátor és két hajtás (össz- vagy elsőkerékhajtás) közül választhatnak majd az autót megvásárlók, a körülbelül 400 kilométeres hatótávú elektromos kocsi azonban úgy tűnik, nem lesz kifejezetten olcsó. Bár a Toyota a legolcsóbb elektromos autójaként hirdeti, a rendelkezésre álló információk alapján az Urban SUV-t a Volvo EX30 környékére pozícionálják, ami 14 millió forint körüli indulóárat jelent, írja a Totalcar.
A másik új típus, a Sport Crossover egy magasabb hasmagasságú, fastback szedán, amely a gyártó ígérete szerint már 2025-ben megvásárolható lesz Európában. Az új crossover, amit először az áprilisi Auto Shanghai-on mutattak be, a Toyota szerint "stílushős" lesz, és ideális választás az első elektromos autójukat vásárlók számára. Az öt ajtós járműben a hátsó ülésen utazók is kényelmesen elférnek majd, illetve a csomagtartó befogadóképessége is kifejezetten nagy lesz a gyártó ígérete szerint. Az elektromos Toyota Sport Crossover a BYD Toyota EV Tech Co, Kína vezető EV-gyártójával, a BYD-vel közös vállalaton keresztül készül majd.
A tervek szerint 2026-ig összesen hat elektromos Toyota modell lesz kapható Európában, áll a The Verge cikkében. Ebből a bZ4X már most is megvásárolható, illetve tavaly egy kompakt SUV koncepcióautót is bemutattak. A vállalat azt tervezi, hogy a következő hónapokban további két elektromos típust mutat majd be, így lesz teljes a Toyota elektromos autó kínálata. Ez persze jól hangzik, egyelőre azonban a Toyota meglehetősen le van maradva számos riválisához képest elektromos autók terén. A gyártó a villamosítás korai úttörője volt, és segített előkészíteni az utat az olyan cégek számára, mint például a Tesla, bizonyítva, hogy az alternatív hajtásláncú járművek rendkívül népszerűvé tehetők. A vállalat azonban azóta messze lemaradt versenytársaitól. A cég ígérete szerint 2030-ig 30 új elektromos jármű típust mutat be és 3,5 millió elektromos autót ad el. A japán gyártó emellett azt is tervezi, hogy a Lexus luxusmárkát is teljes mértékben elektromossá alakítja 2035-re.