A Nissan yokohamai kiállítóközpontjában, a Nissan Pavilionban minden az elektromos autózás, az elektromos mobilitás és a megújuló energia körül forog. A tízezer négyzetméteres, zéró emissziós intézményt napelemek által termelt és vízerőművektől vásárolt árammal üzemeltetik. A büfé elektromos berendezéseit napelemekből és Nissan Leafekből összeállított szigetüzemű, az elektromos hálózatra nem csatlakozó helyi energetikai rendszer látja el itt, helyben megtermelt energiával. A látogatók pedig a Formula E villnyautó-bajnokság versenyautóival és az új, egyelőre prototípus-szinten létező Nissan Ariya villanyautóval élhetnek át virtuális kalandokat.
A Pavilion legújabb szolgáltatása pedig egy igazi világújdonság. Augusztustól az erre alkalmas elektromos autóval, például Nissan Leaffel érkező vendégek a parkolási díjat nem pénzzel, hanem a kiállítóközpont elektromos rendszerére csatlakoztatott autóból átadott energiával is kifizethetik.
A töltő helyett "merítő"-ra rakott kocsikkal a Nissan azt demonstrálja, hogy valóban lehetséges kihasználni az elektromos mobilitás eddig többnyire csak tervekben, koncepciókban emlegetett lehetőségét, a kétirányú energiaáramlást. Ha ugyanis a villanyautók mennyisége elér egy kritikus szintet, az elektromos hálózat szolgáltatója a konnektorba dugott járműveket nem csak közlekedési eszközként, hanem mozgó energiatárolóként is használhatná.
Eltárolhatná bennük a termelési csúcsok vagy a fogyasztási völgyek idején megtermelt fölös energiát és felhasználhatja őket forrásként a fogyasztási csúcsok alkalmával, mint egy kisegítő generátort. Az autók tulajdonosai ebben a rendszerben természetesen a kétirányú energiaáramlás-figyelés alapján megfelelő kompenzációt kapnának a tulajdonukban lévő akkumulátor használatáért.