A világ első parkolóhelye, ahol a villanyautódból leszívott árammal is kifizetheted a díjat

2020 / 08 / 08 / Rácz Tamás
A világ első parkolóhelye, ahol a villanyautódból leszívott árammal is kifizetheted a díjat
Az elektromos energia akár fizetőeszköz is lehet, csak megfelelő "pénztárca" és "kassza" kell hozzá.

A Nissan yokohamai kiállítóközpontjában, a Nissan Pavilionban minden az elektromos autózás, az elektromos mobilitás és a megújuló energia körül forog. A tízezer négyzetméteres, zéró emissziós intézményt napelemek által termelt és vízerőművektől vásárolt árammal üzemeltetik. A büfé elektromos berendezéseit napelemekből és Nissan Leafekből összeállított szigetüzemű, az elektromos hálózatra nem csatlakozó helyi energetikai rendszer látja el itt, helyben megtermelt energiával. A látogatók pedig a Formula E villnyautó-bajnokság versenyautóival és az új, egyelőre prototípus-szinten létező Nissan Ariya villanyautóval élhetnek át virtuális kalandokat.


A Nissan Pavilion

 

A Pavilion legújabb szolgáltatása pedig egy igazi világújdonság. Augusztustól az erre alkalmas elektromos autóval, például Nissan Leaffel érkező vendégek a parkolási díjat nem pénzzel, hanem a kiállítóközpont elektromos rendszerére csatlakoztatott autóból átadott energiával is kifizethetik.

A töltő helyett "merítő"-ra rakott kocsikkal a Nissan azt demonstrálja, hogy valóban lehetséges kihasználni az elektromos mobilitás eddig többnyire csak tervekben, koncepciókban emlegetett lehetőségét, a kétirányú energiaáramlást. Ha ugyanis a villanyautók mennyisége elér egy kritikus szintet, az elektromos hálózat szolgáltatója a konnektorba dugott járműveket nem csak közlekedési eszközként, hanem mozgó energiatárolóként is használhatná.

Eltárolhatná bennük a termelési csúcsok vagy a fogyasztási völgyek idején megtermelt fölös energiát és felhasználhatja őket forrásként a fogyasztási csúcsok alkalmával, mint egy kisegítő generátort. Az autók tulajdonosai ebben a rendszerben természetesen a kétirányú energiaáramlás-figyelés alapján megfelelő kompenzációt kapnának a tulajdonukban lévő akkumulátor használatáért.

 

 


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.