A Volkswagen inkább egy kínai elektromos autó-gyártónak fizet, mint az EU-nak, ha nem tudja teljesíteni az emissziós előírásokat

2020 / 09 / 21 / Rácz Tamás
A Volkswagen inkább egy kínai elektromos autó-gyártónak fizet, mint az EU-nak, ha nem tudja teljesíteni az emissziós előírásokat
Beindult a kvótakereskedelem az európai tömeggyártók és a villanyautó-gyártók között.

Érdekes megállapodást kötött a Volkswagen a kínai tulajdonban lévő MG-vel. A VW ugyan mindent megtesz annak érdekében, hogy teljesítse az Unió károsanyag-kibocsátási előírásait, de mivel az ID3 villanyautóval több nem várt probléma is adódott, a cég "villamosítási programja" megcsúszott. Az EU viszont nem vár; ha a flottaátlag nem teljesíti a 95 g/km-es határt, az eladott kocsik minden extra g/km-e után 95 eurós adót kell fizetni.

Ez nem kevés pénz. Konkrét példa: egy 150 lóerős, 4x4-es kétliteres dízel Tiguan kompakt szabadidőautó 133 g/km-es katalógus szerinti CO2-kibocsátása után 3610 euró a büntetés, 1,3 millió forint a büntetés. Ez több, mint a kocsi alapárának 10%-a, ami összemérhető a kocsin a gyártó által realizálható teljes profittal.


Volkswagen ID3: ebből kéne nagyon sokat eladni, hogy ellensúlyozva legyen a temérdek hagyományos motoros Golf, Passat, Touareg CO2-kibocsátása

Ha a vevők holnaptól nagy részben elektromos vagy konnektoros hibrid kocsikat vásárolnának, a probléma megoldódna, de egyelőre még nem sokan hajlandók kifizetni egy zéró emissziós vagy plug-in hibrid autó magas vételárát illetve kevesen hajlandók vállalni ez elektromos autók használatával járó kényelmi kompromisszumokat. Ha pedig a kereslet nem alkalmazkodik, a büntetőadó elkerüléséhez a kínálattal kell valamit variálnia a cégnek, ha nem akar lemondani a profitjáról.

A legkézenfekvőbb megoldás a problémára a jelenlegi szabályozási környezetben az állami szintű CO2-előírások megkerüléséből már ismerős kvótavásárlás, vagyis egy elektromos autógyártó zéró emissziós autóinak "beszámolása" a saját portfólióba. (Az EU-s szabályok erre lehetőséget is adnak. ) Ilyen, nálunk CO2-kibocsátási flottaérték szempontjából tisztának számító gyártó például a nagy múltú, brit eredetű de 2005 óta kínai tulajdonban lévő MG, amely az európai piac egyes államaiban (Nagy-Britannia, Norvégia, Franciaország) egyre növekvő sikerrel értékesíti MG ZS típusú, tisztán elektromos modelljét. A kínai MG más, benzines vagy dízel autói viszont nemigen fogynak mifelénk.


MG ZS EV: brit márka, kínai gyártás, tisztán elektromos hajtás, igen kedvező ár

A megállapodás értelmében a Volkswagen a cég bejelentése szerint egyfajta "biztosítást" kötött, vagyis ha a német cég eladásai nem követik az EU-s büntetés elkerüléséhez szükséges arányokat, megfelelő összegű pénzért cserébe a VW az MG ZS-ek eladásainak egy részét is jogosult lesz saját értékesítésének beszámítani.

Ez a kvótaügylet eddig sem volt ismeretlen az autóiparban. A Fiat-Chrysler áprilisban jelentett be hasonló megállapodást a Teslával az európai flottaeladások CO2-büntetéseit mérséklő kvótabizniszről. A kvótaszerződések pontos pénzügyi tartalmáról sem a VW, sem a Fiat-Chrysler nem közölt információkat.


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Íme az első kép az UFO-ról, amit Kanada felett lőtt le egy F-22 tavaly
Íme az első kép az UFO-ról, amit Kanada felett lőtt le egy F-22 tavaly
2023-ban az USA és Kanada felett több objektumot is lelőttek, és bár ezek roncsait elkezdték felkutatni, de ez hivatalosan nem vezetett eredményre. Most először viszont nyilvánosságra hoztak egy képet az egyik azonosítatlan tárgyról.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.