Érdekes megállapodást kötött a Volkswagen a kínai tulajdonban lévő MG-vel. A VW ugyan mindent megtesz annak érdekében, hogy teljesítse az Unió károsanyag-kibocsátási előírásait, de mivel az ID3 villanyautóval több nem várt probléma is adódott, a cég "villamosítási programja" megcsúszott. Az EU viszont nem vár; ha a flottaátlag nem teljesíti a 95 g/km-es határt, az eladott kocsik minden extra g/km-e után 95 eurós adót kell fizetni.
Ez nem kevés pénz. Konkrét példa: egy 150 lóerős, 4x4-es kétliteres dízel Tiguan kompakt szabadidőautó 133 g/km-es katalógus szerinti CO2-kibocsátása után 3610 euró a büntetés, 1,3 millió forint a büntetés. Ez több, mint a kocsi alapárának 10%-a, ami összemérhető a kocsin a gyártó által realizálható teljes profittal.
Ha a vevők holnaptól nagy részben elektromos vagy konnektoros hibrid kocsikat vásárolnának, a probléma megoldódna, de egyelőre még nem sokan hajlandók kifizetni egy zéró emissziós vagy plug-in hibrid autó magas vételárát illetve kevesen hajlandók vállalni ez elektromos autók használatával járó kényelmi kompromisszumokat. Ha pedig a kereslet nem alkalmazkodik, a büntetőadó elkerüléséhez a kínálattal kell valamit variálnia a cégnek, ha nem akar lemondani a profitjáról.
A legkézenfekvőbb megoldás a problémára a jelenlegi szabályozási környezetben az állami szintű CO2-előírások megkerüléséből már ismerős kvótavásárlás, vagyis egy elektromos autógyártó zéró emissziós autóinak "beszámolása" a saját portfólióba. (Az EU-s szabályok erre lehetőséget is adnak. ) Ilyen, nálunk CO2-kibocsátási flottaérték szempontjából tisztának számító gyártó például a nagy múltú, brit eredetű de 2005 óta kínai tulajdonban lévő MG, amely az európai piac egyes államaiban (Nagy-Britannia, Norvégia, Franciaország) egyre növekvő sikerrel értékesíti MG ZS típusú, tisztán elektromos modelljét. A kínai MG más, benzines vagy dízel autói viszont nemigen fogynak mifelénk.
A megállapodás értelmében a Volkswagen a cég bejelentése szerint egyfajta "biztosítást" kötött, vagyis ha a német cég eladásai nem követik az EU-s büntetés elkerüléséhez szükséges arányokat, megfelelő összegű pénzért cserébe a VW az MG ZS-ek eladásainak egy részét is jogosult lesz saját értékesítésének beszámítani.
Ez a kvótaügylet eddig sem volt ismeretlen az autóiparban. A Fiat-Chrysler áprilisban jelentett be hasonló megállapodást a Teslával az európai flottaeladások CO2-büntetéseit mérséklő kvótabizniszről. A kvótaszerződések pontos pénzügyi tartalmáról sem a VW, sem a Fiat-Chrysler nem közölt információkat.