A Volkswagen inkább egy kínai elektromos autó-gyártónak fizet, mint az EU-nak, ha nem tudja teljesíteni az emissziós előírásokat

2020 / 09 / 21 / Rácz Tamás
A Volkswagen inkább egy kínai elektromos autó-gyártónak fizet, mint az EU-nak, ha nem tudja teljesíteni az emissziós előírásokat
Beindult a kvótakereskedelem az európai tömeggyártók és a villanyautó-gyártók között.

Érdekes megállapodást kötött a Volkswagen a kínai tulajdonban lévő MG-vel. A VW ugyan mindent megtesz annak érdekében, hogy teljesítse az Unió károsanyag-kibocsátási előírásait, de mivel az ID3 villanyautóval több nem várt probléma is adódott, a cég "villamosítási programja" megcsúszott. Az EU viszont nem vár; ha a flottaátlag nem teljesíti a 95 g/km-es határt, az eladott kocsik minden extra g/km-e után 95 eurós adót kell fizetni.

Ez nem kevés pénz. Konkrét példa: egy 150 lóerős, 4x4-es kétliteres dízel Tiguan kompakt szabadidőautó 133 g/km-es katalógus szerinti CO2-kibocsátása után 3610 euró a büntetés, 1,3 millió forint a büntetés. Ez több, mint a kocsi alapárának 10%-a, ami összemérhető a kocsin a gyártó által realizálható teljes profittal.


Volkswagen ID3: ebből kéne nagyon sokat eladni, hogy ellensúlyozva legyen a temérdek hagyományos motoros Golf, Passat, Touareg CO2-kibocsátása

Ha a vevők holnaptól nagy részben elektromos vagy konnektoros hibrid kocsikat vásárolnának, a probléma megoldódna, de egyelőre még nem sokan hajlandók kifizetni egy zéró emissziós vagy plug-in hibrid autó magas vételárát illetve kevesen hajlandók vállalni ez elektromos autók használatával járó kényelmi kompromisszumokat. Ha pedig a kereslet nem alkalmazkodik, a büntetőadó elkerüléséhez a kínálattal kell valamit variálnia a cégnek, ha nem akar lemondani a profitjáról.

A legkézenfekvőbb megoldás a problémára a jelenlegi szabályozási környezetben az állami szintű CO2-előírások megkerüléséből már ismerős kvótavásárlás, vagyis egy elektromos autógyártó zéró emissziós autóinak "beszámolása" a saját portfólióba. (Az EU-s szabályok erre lehetőséget is adnak. ) Ilyen, nálunk CO2-kibocsátási flottaérték szempontjából tisztának számító gyártó például a nagy múltú, brit eredetű de 2005 óta kínai tulajdonban lévő MG, amely az európai piac egyes államaiban (Nagy-Britannia, Norvégia, Franciaország) egyre növekvő sikerrel értékesíti MG ZS típusú, tisztán elektromos modelljét. A kínai MG más, benzines vagy dízel autói viszont nemigen fogynak mifelénk.


MG ZS EV: brit márka, kínai gyártás, tisztán elektromos hajtás, igen kedvező ár

A megállapodás értelmében a Volkswagen a cég bejelentése szerint egyfajta "biztosítást" kötött, vagyis ha a német cég eladásai nem követik az EU-s büntetés elkerüléséhez szükséges arányokat, megfelelő összegű pénzért cserébe a VW az MG ZS-ek eladásainak egy részét is jogosult lesz saját értékesítésének beszámítani.

Ez a kvótaügylet eddig sem volt ismeretlen az autóiparban. A Fiat-Chrysler áprilisban jelentett be hasonló megállapodást a Teslával az európai flottaeladások CO2-büntetéseit mérséklő kvótabizniszről. A kvótaszerződések pontos pénzügyi tartalmáról sem a VW, sem a Fiat-Chrysler nem közölt információkat.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.