A Waymo taxijában nincs sofőr

2019 / 12 / 12 / Justin Viktor
A Waymo taxijában nincs sofőr
A Waymo a Googlehoz kapcsolódó önvezető autós vállalkozás, megkezdte önállóan működő taxiszolgáltatását anélkül, hogy a kormány mögött emberek ülnének.

Ez azt jelenti, hogy a társaság Über-szerű Waymo One szolgáltatását igénybe vevő utasok Arizonában utazgatva könnyedén egy egyébként üres minibusz hátsó ülésén találhatják magukat. A járművezetők eltávolítása mérföldkő lehet a teljesen autonóm szállításért folyó versenyben - ilyenkor a járműveket továbbra is távolról felügyelik, és a Waymo már eléggé megbízik ahhoz az autóiban, hogy szinte teljes egészében kihagyja az embereket a rendszerből.

Ahelyett, hogy egy élő személyre bíznák a dolgot a járművek kormánya mögött, aki szükség esetén átveheti a volánt, a Waymo a szoftverre bízza a biztonságos vezetést. Noha az alkalmazottak távolról is belenyúlhatnak az irányításba, hogy az esetleg összezavarodott járműveket átvezessék a trükkösebb forgalmi helyzeteken, az autók nyilvánvalóan szinte mindent meg tudnak már oldani.

Andrew Hawkins, a The Verge újságírójának tesztútja egy rossz helyen történő bekanyarodástól eltekintve meglepően zökkenőmentesen ment. Az utazást egyenesen hétköznapinak nevezte - ez esetben ez dicséretnek számít - és kijelentette, hogy:

„A sofőr nélküli autók megérkeztek. Innen már valóban nincs visszaút.”

A Waymo beszámolója szerint az önjáró autók kifejlesztésének folyamata bonyolultabb volt és sokkal hosszabb időt vett igénybe, mint amire számítottak - ezzel kvázi beismerve az összes be nem tartott ígéret és túlzottan hangzatos bejelentés kudarcát, melyekről a Waymo és más hasonló cégek ezidáig ismerősek lehettek.

„A világ nagyon bonyolult hely” - mondta Nathaniel Fairfield a Waymo szoftvermérnöke. "Ez sokkal nagyobb probléma, mint ahogy tíz évvel ezelőtt elképzeltük, amikor belevágtunk."

(Forrás: Futurism Képek: Waymo)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.