Ez azt jelenti, hogy a társaság Über-szerű Waymo One szolgáltatását igénybe vevő utasok Arizonában utazgatva könnyedén egy egyébként üres minibusz hátsó ülésén találhatják magukat. A járművezetők eltávolítása mérföldkő lehet a teljesen autonóm szállításért folyó versenyben - ilyenkor a járműveket továbbra is távolról felügyelik, és a Waymo már eléggé megbízik ahhoz az autóiban, hogy szinte teljes egészében kihagyja az embereket a rendszerből.
Ahelyett, hogy egy élő személyre bíznák a dolgot a járművek kormánya mögött, aki szükség esetén átveheti a volánt, a Waymo a szoftverre bízza a biztonságos vezetést. Noha az alkalmazottak távolról is belenyúlhatnak az irányításba, hogy az esetleg összezavarodott járműveket átvezessék a trükkösebb forgalmi helyzeteken, az autók nyilvánvalóan szinte mindent meg tudnak már oldani.
Andrew Hawkins, a The Verge újságírójának tesztútja egy rossz helyen történő bekanyarodástól eltekintve meglepően zökkenőmentesen ment. Az utazást egyenesen hétköznapinak nevezte - ez esetben ez dicséretnek számít - és kijelentette, hogy:
„A sofőr nélküli autók megérkeztek. Innen már valóban nincs visszaút.”
A Waymo beszámolója szerint az önjáró autók kifejlesztésének folyamata bonyolultabb volt és sokkal hosszabb időt vett igénybe, mint amire számítottak - ezzel kvázi beismerve az összes be nem tartott ígéret és túlzottan hangzatos bejelentés kudarcát, melyekről a Waymo és más hasonló cégek ezidáig ismerősek lehettek.
„A világ nagyon bonyolult hely” - mondta Nathaniel Fairfield a Waymo szoftvermérnöke. "Ez sokkal nagyobb probléma, mint ahogy tíz évvel ezelőtt elképzeltük, amikor belevágtunk."
(Forrás: Futurism Képek: Waymo)