A svéd fejlesztés lényege a kiegyensúlyozott „multidomén-szignatúra”: a hidrodinamikus forma, a speciális borítások és az aktív mágnesezés csökkentik az akusztikus, mágneses és elektromos lenyomatot.
A Stirling-alapú, levegőfüggetlen meghajtás hosszú víz alatti tartózkodást tesz lehetővé – ez kedvez a csendes felderítésnek és az észrevétlen pozícióváltásnak. A fedélzeten fejlett adatfeldolgozás (természetesen AI-alapú) támogatja a hírszerzési, megfigyelési és felderítési feladatokat; a rendszer az ellenfél kommunikációját, mozgását és kibocsátásait gyűjti partközelben és a nyílt óceánon egyaránt.
Az A26 a tengerfenéki hadviseléshez is remek eszköz: pilóta nélküli víz alatti járművek és különleges erők bejuttatására képes; hosszú hatótávolságú torpedókkal támad, és előkészítették a tengeralattjáróról indítható rakéták integrációját is.
„A tengeralattjárók mozgásszabadságukkal, lopakodásukkal és ISR-képességeikkel jelentősen hozzájárulnak az MDO-hoz” – írja a Saab.
Az A26 azt ígéri, hogy a víz alatt nemcsak túlél, hanem lecsap – sőt adatot is közvetít –, mindezt csendben, célzottan, több doménben.
(Forrás: IE, kép: Saab)