Akadnak-e kórokozók a dobozos üdítők szájrészénél?

2022 / 08 / 26 / Felkai Ádám
Akadnak-e kórokozók a dobozos üdítők szájrészénél?
És segít-e bármit, ha a pólónkkal megtöröljük a dobozt felbontás előtt? – Ezt tesztelték egy videóban.

„Plantprotecting Rita” saját bevallása szerint növényorvos és amellett PhD-hallgató, és TikTok csatornáján több érdekes kísérletet is bemutat: egyebek mellett elvégezte a nagy telefon-WC kórokozó összehasonlító tesztet, de a lepkék és a kertészet szerelmesei is megtalálhatják az oldalán a számításuk – szóval érdemes őt követni.

@plantprotecting Kísérlet ? #kiserlet #cocacola #fy #nekedbe #pusztuljonaforyouba #foryou #bacteria ♬ eredeti hang - Plantprotecting Rita

Fent megtekinthető, legutóbbi videójában pedig egy fokozott közérdeklődésre számot tartó témát jár körül – mennyire tiszta a dobozos üdítők azon része, amelyhez a szájunk ér? Illetve segít-e valamit, ha ezt a részt a pólónkkal még a megbontás előtt jól áttöröljük? A kísérlethez mintavétel történt törlés előtt és után, és a két minta egy-egy táptalajra került.

Akit érdekel a végeredmény, tekintse meg a videót, annyit elárulhatunk előre, hogy némi (de talán nem túlságosan megnyugtató) eredményt el lehet azért érni a pólós-eljárással.

(Kép: Pixabay/Squirrel_photos)

Az egész világot elláthatná inzulinnal egy nagy csorda génmódosított tehén teje
Olcsóbb és több inzulin – ezt ígéri a biotechnológiai csoda, a barna tehén, amely nem csak tejet, de mellette humán inzulint is termel.