Koreában már 2019 vége óta elérhető, ám Európába és az Egyesült Államokba csak most érkezett meg az MMOARPG, vagyis sok játékos által online játszható akció-kalandjáték. A kritikusi és felhasználói véleményeket összegyűjtő Metacritic szerint nagyjából erős közepes a Lost Ark; a Polygonon úgy fogalmaztak, hogy "hasonló, mint a Diablo, csak a varázslatok nagyobbak, a harcosok szexibbek, és minden fel van tekerve tizenegyesre". A játékért ugyan nem kell fizetni, ám az "alapítói csomagokra" tizenöt, de akár száz dollárt is elkölthetünk.
A számítógépes világ legismertebb független játékplatformja, a Steam adatai szerint a Lost Ark kevesebb mint egy nap alatt döntötte meg az egymillió felhasználós csúcsot, majd az ikonikus Counter-Strike: Global Offensive-et és a Dota 2-t is megelőzte 1 325 305 szimultán játékosával. Az első helyezett battle royale játék, a PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) hárommillió fölötti rekordjától azért még messze jár - írja a The Verge.
Néhány nappal később a portál már arról számolt be, hogy Közép-Európában egyre többen csak várólistáról, vagy egyáltalán nem tudnak belépni a Lost Arkba. A nyugati játékosok röviddel ezután új szervereket kaptak, ám a régiónkban erre tovább kellett várni. "Több szervert nem tudunk elindítani, mivel nagyon sok rendszernek kell együttműködnie ahhoz, hogy minden működőképes legyen" - fogalmaztak a játék készítői egy fórumon. Itt azt is kiemelték, hogy egyelőre nincs lehetőség egy másik szerveren folytatni a játékot, ha a korábbi túlterhelt volna. Hivatalos Twitter csatornájukra vasárnap óta nem érkeztek új hírek. Cikkünk írásakor egy, a rendszer terheltségét követő weboldal szerint a szerverek körülbelül felén vannak még szabad helyek játszani, bár ez valószínűleg a koradélutáni időpontnak is köszönhető.
(Fotó: Lost Ark)