Átadták Oroszország új, Lada-osztályú tengeralattjáróját

2024 / 02 / 02 / Felkai Ádám
Átadták Oroszország új, Lada-osztályú tengeralattjáróját
Az orosz haditengerészet üzembe helyezte első Project 677 Lada osztályú tengeralattjáróját, a Kronstadtot. A Kronstadt olyan modern funkciókkal van felszerelve, mint a Kalibr robotrepülők és a fejlett szonártechnológia, de a fejlesztési kudarcok miatt hiányzik belőle a tervezett, levegőtől független meghajtórendszer.

Az orosz haditengerészet nemrégiben vette át a Kronstadtot, a Projekt 677 Lada-osztály első tengeralattjáróját, amely a korábbi fejlesztési problémák ellenére is jelentős mérföldkövet jelent – írja a TWZ. Ebből is látható, hogy Oroszország elkötelezett nem csak a nukleáris, de a hagyományos tengeralattjárók mellett is – amely irány nagyban különbözik attól, amit az Egyesült Államok haditengerészete követ stratégiai szempontból.

A valószínűleg a murmanszki Poljarnijban tartott üzembe helyezési ünnepségen az orosz haditengerészet Szent András zászlaját adományozta a Kronstadt parancsnokának Nyikolaj Evmenov, a haditengerészet vezetője. A szentpétervári Admiralitás Hajógyárában épített 61 méter hosszú, 2700 tonnás merülési tömegű Kronstadtot Kalibr szárazföldi támadó robotrepülőkkel, torpedókkal és aknák arzenáljával szerelték fel. Az állítások szerint a hajó maximális merülési mélysége meghaladja a 300 métert, és emellett hosszan tartó merülőképességgel rendelkezik.

Mint ebből is látható tehát, fogalmaz a TWZ szakírója, Oroszország újból a tengeralattjáró-flottájára összpontosította a haditengerészeti műveleteinek a növelését, ideértve az Atlanti-óceánba történő behatolást is. Az elmúlt évtizedben egyébként az Orosz Védelmi Minisztérium arzenálja 24 tengeralattjáróval bővült, ami jelentősen meghaladja a korábbi időszakokat.

Hiába azonban az egy évtizedre visszanyúló elszántság, a Kronstadthoz vezető út nem volt épp a legsimább. Az elöregedő Kilo osztály utódjának szánt Lada osztály rengeteget késett, ami miatt fent kellett tartani a kevésbé fejlett Projekt 636.3 Fejlesztett Kilo osztály gyártását. A Lada újszerű dizájnnal rendelkezik, beleértve az egytörzsű szerkezetet, a vontatott szonárt és a nagy konformális szonárrendszert – a konformális ebben az esetben arra utal, hogy a szonárrendszer az alakját tekintve illeszkedik a hajó orrának formájához.

A Lada osztályt azonban nem sikerült felszerelni egy levegőtől független hajtóművel (AIP), amely növelte volna a víz alatti állóképességet és a lopakodást. Végül tehát ejtették az AIP-ot, de mindez így is jelentős késéseket okozott Kronstadt üzembe helyezésében.

Noha vannak találgatások a lítium-ion akkumulátorok beépítéséről, hogy ellensúlyozzák az AIP hiányát, a részletek továbbra sem tisztázottak. Mindazonáltal a Kronstadt és közelgő testvérhajói óriási veszélyt jelentenek, különösen a part menti övezetekben, sőt akár a szárazföldi támadási küldetésekben, annak ellenére is, hogy hiányzik ezekről a hajókról a függőleges indítórendszer a nagyobb fegyverkapacitás érdekében.

(Kép: Orosz Védelmi Minisztérium)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az Etakot a nyolcvanas évek közepén dobták piacra, mai szemmel nézve horrorisztikus összegért.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.