Az Astra űrrakéták kilövésével foglalkozó startup első indítási kísérlete kudarcot vallott. Rakétájuk, amit Rocket 3.1-nek hívnak nem állt Föld körüli pályára. A rakéta múlt hét péntek este, helyi idő szerint 11 óra 19 perc körül sikeresen elemelkedett az alaszkai csendes-óceáni űrkikötő komplexumból. Később az irányító rendszer működése „enyhe kilengést eredményezett a repülés során”, és emiatt sajnos a rakéta elsodródott tervezett pályájáról. Ekkor a repülésbiztonsági rendszer leállította a motorokat, és a rakéta visszahullott a földre. A Rakéta szerencsére első útján nem szállított semmilyen hasznos terhet.
Rocket is vertical and propellant is loading! pic.twitter.com/VxBN91clza
— Astra (@Astra) September 12, 2020
A kudarcos kilövés bejelentett célja célja a rakéta első fokozatának nominális tesztje volt, ami nem történt meg, mivel még ez előtt leállításra kerültek a motorok. A vállalat ugyanakkor nem is számolt az orbitális pályára állással, és némi optimizmussal azt nyilatkozták, hogy az előzetes adatok szerint a rakéta nagyon jól teljesített.
Egy néző Twitteren közzétette a balul sikerült felszállási kísérletet, melyen látszik a kezdeti emelkedés, majd a becsapódás és a robbanás, amit az el nem használt üzemanyag okozott a földbe csapódáskor.
— Jennifer Culton (@CultonJennifer) September 12, 2020
"Nem teljesítettük minden célkitűzésünket, de értékes tapasztalatokat és még értékesebb repülési adatokat szereztünk"
- nyilatkozta a társaság szombati blogbejegyzésében. "Ez az indítás a helyes úton tart bennünket az orbitális pálya eléréséhez, ami két további repülésen belül bekövetkezhet, ezért elégedettek vagyunk az eredménnyel."
Az Astra csapata nagyon kicsi, például videofilmes stábjuk sincs az indítások közvetítéséhez, és magát az indítórendszert is csupán hat ember fejlesztette ki kevesebb mint egy hét alatt. Lehet, hogy épp ez a szakemberekben és az időben megjelenő szűkösség ütött vissza? Az Astra szerint mindenesetre a Rocket 3.2 már elkészült, és a következő hónapokban újabb kilövés következik.
(Forrás: TheVerge Képek: Astra)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR