A Hyundai szingapúri innovációs központjában 2023 eleje óta zajlik a munka, de a gyárat hivatalosan november 20-án nyitotta meg a vállalat, egyúttal betekintést engedtek a nagyközönség számára is abba a modern környezetbe, amelyben hamarosan már IONIQ 6-okat is készítenek majd.
A központ jellegzetessége, hogy a munka 50%-át már nem emberek, hanem robotok végzik benne, amelyekből egyelőre összesen 200-at alkalmaznak. A gépek az összeszerelési feladatok mellett az ellenőrzési, szervezési, a rendelések intézésével kapcsolatos és logisztikai munkákért is felelősek. A Hyundai elmondása szerint a sokrétű segítség lehetőséget ad a humán dolgozóknak, hogy kreatívabb munkákkal foglalják el magukat, vagyis a robotizáció éppen az emberközpontú hozzáállást segíti elő a gyárban. A központban a gépek, a mesterséges intelligencia rendszerek és az IoT (internet of things) együttes alkalmazásával növelik a hatékonyságot, de a személyre szabott kiszolgálás is nagy hangsúlyt kap. A vásárlók a hét szintes, 86 900 négyzetméteres létesítmény tetőterén egy speciális tesztpályán próbálhatják ki az autójukat, mielőtt hazavinnék.
A gyárban jelenleg az IONIQ 5 modelleket és az IONIQ 5 robottaxikat gyártják, de jövőre már IONIQ 6 járművek is készülnek majd itt. A járművek összeszerelésén kívül pedig egy olyan projektet is indítottak a helyszínen, amelyet általában nem szoktak az autógyártással összefüggésbe hozni: a központban ugyanis élelmiszeralapanyagnak való növényeket is termesztenek, amelyeket a látogatók megkóstolhatnak. A kilenc fajta növényből a helyi közösségeket látják el, de később tervben van egy farmtól az asztalig típusú, tehát helyben termesztett alapanyagból dolgozó étterem megnyitása is.
Az élelmiszertermeléssel a központnak helyet adó Szingapúr sajátos problémáira reflektál a vállalat: mivel Szingapúrban rendkívül kevés a mezőgazdaságra alkalmas terület, ezért a kormány az élelmiszerexport csökkentését a városi gazdálkodás fejlesztésével igyekszik elősegíteni. A 30 by 30 terv keretében a kormány 2030-ra az élelmiszerellátást 30%-ban helyben termelt alapanyagokkal tervezi fedezni.
(Fotó: Hyundai)