A márka új nyári kollekciója, a "Barbie Loves the Ocean" ("Barbie imádja az óceánt"), rögtön három olyan babát is tartalmaz, amelyek teste kilencven százalékban újrahasznosított, óceáni hulladékból készült. A kollekció része továbbá egy szintén több mint kilencven százalékban újrahasznosított műanyagból gyártott strandbisztró és egyéb strandkiegészítők. A cég közleménye szerint a vásárlók természetesen az eredeti minőségre számíthatnak, csakhogy mostantól a Mattel is hozzájárul bolygónk megóvásához.
Földmegmentő projektje során a játékgyártó együttműködik az Envision Plastics műanyag-újrafeldolgozó céggel, a HDPE-termékek egyik fő amerikai újrahasznosítójával, a játékok anyagául szolgáló műanyagot pedig a Kaliforniai-félsziget különösen szennyezett területeiről gyűjtik be. Lisa McKnight, a Mattel vezető alelnöke és cég "Barbie and Dolls" portfóliójának globális vezetője a CNN-nek beszélt arról, hogy fenntarthatósági erőfeszítéseik következő lépése Barbie társadalmi küldetésében és evolúciójában jelenik meg. Hozzátette: ahhoz, hogy megmutassák a jövő generációjának, hogy valóban nincs lehetetlen, céges szinten is aktívabb szerepet kell vállalniuk a bolygó megóvásáért folytatott küzdelemben, egyrészt a környezeti hatások csökkentéséért, másrészt a vásárlók inspirálásáért a környezettudatos életmód bevezetésében.
A CNN információ szerint a babák külön kaphatóak majd, darabonként tíz dollárért (körülbelül háromezer forintért); a tengerparti kunyhó játékkészlet húsz dollárba (átszámítva nagyjából ötezer-hatszáz forintba), a kezdőkészlet pedig szintén tíz dollárba kerül. A Mattel a Barbie YouTube csatornáján található vlog-sorozatának részeként a babák megjelenését egy új videóval párosítja, amelyben Barbie elárulja, hogyan védhetjük meg közösen a bolygót:
A játékgyártó további célja, hogy 2021 végéig a csomagoláshoz kilencvenöt százalékban újrafeldolgozott vagy FSC tanúsítványú papírt és farostot használjanak. „Az új Barbie kollekció bevezetése része a Mattel azon törekvésének, hogy a márka minél több vásárlóját környezettudatosságra inspirálja" – idézi Török Katát, a Mattel Magyarországi brand managerét a Kreatív cikke. A manager továbbá elárulta, hogy a Mattelnél a gyerekkor csodájának felfedezésére és a bennük rejlő lehetőségek kiaknázására bátorítják a fiatalokat. "Komolyan vesszük ezt a felelősséget, és továbbra is azon dolgozunk, hogy a gyerekek egy olyan világban élhessenek, amely maga is tele van lehetőségekkel. Hiszünk abban, hogy akár egy játékbaba is képes a változást elindítani, mégpedig
a sokszínűség, a befogadás, az esélyegyenlőség és a fenntarthatóság terén egyaránt."
A fenntarthatósági törekvéseik részeként a játékgyártó a közelmúltban elindította „Egy jobb jövő felé vezetünk” programját is, amelynek célja, hogy 2030-ig minden Matchbox kisautó, játékszett és csomagolásuk esetében száz százalékban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagra térjen át. Tavaly emellett a Mattel számos olyan játékot is bemutatott, amelyek megfelelnek ennek az elkötelezettségnek, beleértve a bioalapú műanyagokból készült Fisher-Price® Baby’s First Blocks és az itthon is kapható Fisher-Price® Rock-a-Stack® termékeket, valamint a három bioalapú műanyagból készült MEGA Bloks® készletet és az UNO® Nothin 'But Paper-t, az első celofán csomagolóanyagok nélküli, teljesen újrafelhasználható UNO® paklit.
A következő években egyébként számos nagy játékgyártó cég megpróbál környezetbaráttá válni, miután évtizedekig támaszkodtak a termékeikben és csomagolásukban a környezetkárosító anyagokra. Erre szükség is van, tekintve, hogy a pandémia időszak alatt jelentősen megnövekedett a játékok iránti kereslet, hiszen a korlátozások miatt másképp nehéz volt lekötni a gyerekeket. A klímaváltozás kezelésének szempontjából döntő fontosságú a műanyag alternatíváinak megtalálása, melyre az alábbi cégek tettek ígéretet a CNN cikke szerint: Az Uno bejelentette, hogy kártyacsomagjaik ugyan már most száz százalékban újrahasznosíthatóak, 2021 végére pedig minden pakliról eltünteti az azokat borító műanyag celofáncsomagolást. A Lego vállalat pedig azt közölte, hogy 2025-re az összes Lego-csomagolás megújuló vagy újrahasznosított anyagból készül.
(Fotó: Toy Insider)