A svéd Polestar 2017-ben jött létre a Volvo és a Geely Holding közös tulajdonaként. A vállalat az elmúlt öt évben már két elektromos autót – a fantáziadús nevű Polestar 1-et és Polestar 2-t – is piacra dobott, ezeken azonban még erősen érezni lehetett a Volvo autóira jellemző megoldásokat és formavilágot. Az autógyártó még további három sorozatgyártott modellt biztosra ígér: 2023-ban a Polestar 3 SUV, majd nemsokkal később a Polestar 4 SUV, 2024-ben pedig a vállalat első koncepcióautója, a Precept fog sorozatgyártásba kerülni Polestar 5 név alatt.
A cég március elején, Beverly Hillsben mutatta be új koncepcióautóját, a Polestar O₂-t, amin már ránézésre is érezhető, hogy szakított a Volvo hagyományaival, és helyette a Polestar első koncepcióautója, a Precept alapjait vitte tovább – hívta fel rá a figyelmet az Electrek. A Polestar O₂ és a vállalat újabb, sportosabb modelljei innentől kezdve a gyártó által alig pár hete leleplezett saját fejlesztésre, egy moduláris alumínium platformra fognak épülni. Mivel egy keménytetős kabrióról van szó, a Polestar roadsterként tartja számon új koncepcióját.
A Polestar O₂ a speciális alvázon túl még számtalan újítással rendelkezik: az is egy szempont volt a tervezésénél, hogy a lehető legkevesebb anyag felhasználásával, helyette egybázisú vagy „mono-anyagokat”, valamint kifejezetten a későbbi szétszerelés szempontjából tervezett alkatrészeket használjon. A Polestar O₂ belső tereinek lágy részei például csak és kizárólag az újrahasznosított poliészterből vannak. A Polestar nem csak egyes autói kapcsán tarja fontosnak a fenntarthatóságot, hanem a tervezési és gyártási folyamatokat illetően is. Az autógyártó egyik célja, hogy a Polestar 0 projekt keretében 2030-ig megtervezze az első teljesen klímasemleges elektromos autóját.
A Polestar új koncepcióautóján a környezetbarát anyagokon és a frissen kifejlesztett alváztechnológián kívül található egy sokkal szembetűnőbb újítás is, ez pedig a beépített szelfidrón. A kvadkopter képes akár 90 km/óra sebességnél is fel- és leszállni a karosszérián található rögzítési pontról, és automatikusan követni a kocsit. A sofőrök többféle filmezési stílus közül választhatnak, majd közvetlenül a 15 hüvelykes középső kijelzőről szerkeszthetik és megoszthatják a videoklipeket – persze szigorúan csak parkolás közben.
A Polestar O₂ a felszereltségével és a beépített kamerás kvadkopterrel egy igen érdekes koncepció, azonban sorozatgyártásról még szó sem lehet, hiszen a tervezése még nagyon az elején jár, és a cég jelenleg a Polestar 3 gyártósorra küldésével van elfoglalva. Némi reményre ad okot azonban, hogy a Precept is egy koncepcióautóként kezdte, és végül mégis elkezdték kis szériában gyártani, ez alapján pedig nem zárható ki, hogy a végén a Polestar O₂ is hasonlóan szerencsés sorsra számíthat, és sorozatgyártásba kerül.
(Fotó: Polestar)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR