Bemutatjuk CARL-t, az elektromosautó-töltő robotot

2020 / 04 / 19 / Rácz Tamás
Bemutatjuk CARL-t, az elektromosautó-töltő robotot
Az ember megérkezik a villanyautóval, kinyitja a csatlakozófedelet, koppint párat a telefonjával a mobilappban, a többit pedig elintézi a robot.

CARL négy karakterből álló betűszó-neve és testalkata is erősen R2D2-ra emlékeztet, de a kínai elektromosautó-gyártó, az Aiways töltőrobotja azért korántsem olyan intelligens és sokoldalú, mint a StarWars masinája. CARL egyetlen feladata, hogy egyenáramú gyorstöltőjével feltöltse a szolgálati területére érkező elektromos autókat.


CARL éppen tölt, majd, ha feltöltötte saját magát, elektromos autókba tölti át az energiát

Az Aiways ugyanis úgy gondolta, létezhet jobb módja is a villanyautók feltöltésének, mint hogy az ember keresi meg a töltőoszlopot, parkol rá, dugja be majd húzza ki a csatlakozót. Hiszen minderre képes lehet egy robot is, amely egy hálózati csatlakozóról tölti saját akkumulátorát, majd ha megérkezik egy ügyfél, odagurul a kocsihoz és feltölti, amíg az ember a saját fontosabb ügyes-bajos dolgait intézi. Természetesen az ide-oda guruló CARL csupán a része annak a komplex informatikai rendszernek, amelyben a mobilappos megrendelés-fizetés és a robot munkájának szervezése zajlik.

A guruló robottal történő autótöltésnek van néhány problémás pontja. Eleve nagy kérdés, hogy egy ilyen drága és, valljuk be: nem túl nagy hozzáadott értéket termelő szerkezet milyen üzleti modellben képes megtérülni. A kettős töltés (konnektorról a robot, robotról az autó) nem túl szerencsés a hatékonyság szempontjából: kétszeres töltés veszteséggel jut el az autóba a konnektorból az energia. És persze az időbeli kihasználhatóság sem az igazi, ha CARL-nak a 30 vagy 60 kWh-s saját akkumulátorát minden autótöltés után legalább 20-30 perces töltéssel kell újratöltenie.

Ugyanakkor olyan előnyei is vannak ennek a megoldásnak, ami jól jöhet néhány speciális helyzetben. A robot a saját akkuját akár kis teljesítményű, hosszú ideig tartó töltéssel is feltöltheti, így olyan helyen is képes gyorstöltési szolgáltatást nyújtani, ahol nincs kiépítve megfelelő nagykapacitású töltési infrastruktúra. De az is jól jöhet, ha a kis helyigényű robot vagy robotok emberi beavatkozás nélkül, egy informatikai háttérrendszer által diktált ütemezésben szépen sorban fel tudnak tölteni autókat azok mozgatása nélkül, például egy autókölcsönző telepén éjszaka vagy egy szálloda mélygarázsában mozogva.


Az ügyfél a mobilappal rendeli meg a töltést, majd CARL a rendszertől kapott GPS-adat alapján keresi meg a kocsit, amit fel kell töltenie, lézerszkennerével becélozza a töltőcsatlakozót és tölt!

Akárhogy is, az Aiways nem csak egy médiahekknek szánja a töltőrobotot. Nemrég hét új szabadalmat kért a termékre a kínai és az európai piacon, így szinte bizonyos, hogy hamarosan ténylegesen működésbe is helyezi és talán kereskedelmi forgalomban is kínálni kezdi a vicces és látványos töltőrobotokat.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.