Az UBTECH Robotics Walker S robotjai több kínai autógyárban is munkába álltak, hogy a tesztidőszak alatt kiderüljön, miben tudnak hasznára lenni a cégeknek, és melyek azok a területek, ahol a robotok el tudják végezni azokat a munkákat, amelyek az emberek számára repetitívek, időrablóak vagy akár veszélyesek lehetnek. A kétlábú robotok az automatizáció újabb fokát jelenthetik az amúgy is erőteljesen robotizált gyárakban, de a gépek egyelőre csak alapfeladatokat végeznek, és sok esetben működésük lassabb és bizonytalanabb, mint az embereké, így valószínűnek tűnik, hogy messze még a humanoidflottákat alkalmazó gyárak ideje.
Az UBTECH azonban folyamatosan dolgozik azon, hogy a robotok gyorsabbak és precízebbek legyenek, valamint csapatmunkával is növeljék a teljesítőképességüket, ennek érdekében pedig létrehozták azt a keretrendszert, ami az úgynevezett raj intelligencia forrása lehet. A rendszer neve BrainNet, egy “szuperagy”, ami különböző csomópontokat köt össze a felhőn keresztül, és amihez egy, a traszformer modellen alapuló alrendszer is tartozik, ami a több robotos együttműködést lehetővé tévő vezérlés révén a párhuzamos, szétosztott tanulást támogatja.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a gépek együtt tanulnak és fejlődnek
- nem csak az egyénenkénti feladatokat tudják megoldani, hanem csapatként “gondolkodnak” és dolgoznak, ami nagyban segíti őket a fizikai világgal való aktív és rendszeres kapcsolatot igénylő munkakörökben.
A szuperagy központi motorja egy olyan multimodális modell, amit a cég fejlesztett ki, és ami felhasználja a nagy port kavart kínai nyelvi modell (illetve az azon alapuló chatbot), a DeepSeek-R1 következtetési technológiáját is. A modellt a cég arra tervezte, hogy az emberekéhez hasonló, józan észen alapuló döntési képességekkel ruházza fel általa a robotokat, amelyek ennek következtében alkalmasabbá válnak a komplex ipari környezetben való helytállásra és a nagyobb fokú autonómiára.
Hogy ez a raj intelligencia a valóságban hogyan néz ki, abba az UBTECH bepillantást nyújtott egy kisfilmben - a robotok a gyárban kicsit totyogó léptekkel ugyan és nem túl gyorsan, de együttes erővel oldják meg a feladatokat és segítkeznek a logisztikai munkákban az autók összeszerelése közben.
A cég a Practical Training 2.0 nevű gyakorlatát a Geelyhez tartozó Zeekr elektromosautó-gyártó telephelyén végezte el, aminek során a Walker S humanoidok alkatrészeket válogattak, dobozokat pakoltak és nagyfokú kézügyességet igénylő feladatokat is végeztek, miközben demonstrálták az együttes tervezés, valamint a környezethez való dinamikus alkalmazkodás képességét. A cég célja a raj intelligencia fokozásával egy, az Internet of Things, azaz a Dolgok Internetének példája által ihletett rendszer, a Humanoidok Internetének (Internet of Humanoids , IoH) megalkotása.
(Fotó: UBTECH Robotics, Willi-van-de-Winkel/Pixabay)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR