A projekt jelentős mértékben támaszkodik a generatív mesterséges intelligenciára az idő- és költségcsökkentés érdekében. A Wall Street Journal értesülései szerint a Vertigo Films és a Native Foreign szinkronszínészeket szerződtet, miközben a karaktereket és a látványvilágot eredeti rajzokból kiindulva, MI-eszközökkel állítják elő. A film költségvetése várhatóan 30 millió dollár alatt marad, a stáb létszáma pedig mindössze 30 fő.
A kreatív vezető Chad Nelson, az OpenAI jelenlegi szakértője: először karaktervázlatokon próbálta ki az ötletet, majd DALL·E-vel rövidfilmmé formálta.
„Az OpenAI egész nap magyarázhatja, mire képesek az eszközei, de sokkal meggyőzőbb, ha valaki meg is mutatja” – mondta Nelson a WSJ-nek.
„Ez sokkal jobb esettanulmány, mint ha csak egy demót készítenék.” Az OpenAI szóvivője hozzátette: a film „visszaadja azt a fajta kreativitást és felfedezést, amelyet ösztönözni szeretünk”.
A hírek szerint a Paddington Peruban csapatának egy tagja dolgozott a forgatókönyvön, miközben a mesterséges intelligencia elsősorban az animációs folyamatot egyszerűsíti – vagyis nem a hagyományos történetmesélést váltja ki. Elméletben így a szokásos idő- és költség töredékéért készülhetne el egy moziban is bemutatható animációs nagyjátékfilm, mivel az algoritmusok átveszik a rendszerint nagy animátorcsapatokra nehezedő, aprólékos és munkaigényes feladatok jelentős részét.
A vállalkozás azonban kockázatos. Nincs rá garancia, hogy a megközelítés működni fog – vagy hogy a közönség elfogadja az eredményt. A befektetéseket mérlegelő stúdiók számára ugyanakkor egy 30 millió dollár alatti, kb. 270 nap alatt elkészülő kísérlet vonzóbb lehet, mint egy olyan projekt, amelyre nagyságrendekkel több erőforrást költenek, és mégis éppoly könnyen kudarcot vallhat.
(Kép: Critterz Film Ltd.)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR