Csalással vádolják a hidrogén- és elektromos autós Nikola startupot

2020 / 09 / 11 / Rácz Tamás
Csalással vádolják a hidrogén- és elektromos autós Nikola startupot
Egy befektetési elemző-kutató cég nagyon durva vádakat fogalmazott meg a Nikola ügyvezetőjével szemben.

Tegnap tette közzé jelentését vagy inkább vádiratát a Nikolával kapcsolatban a Hindenburg Research. A jelentés időzítése dramaturgiailag tökéletes: a General Motors szeptember 8-án 11%-os részesedést szerzett a tőzsdén aznap húszmilliárd dollárra taksált startupban.

A Nikola 2014-ben jött létre azzal a céllal, hogy hidrogénüzemű kamionokat és elektromos haszonjárműveket készítsen. A Hindenburg azt állítja, olyan emaileknek, üzeneteknek, telefonbeszélgetésekről készült hangfelvételeknek és színfalak mögött készült leleplező fotóknak van birtokában, melyek alapján joggal állítható, hogy a Nikola nem más, mint egy orbitális szélhámosság.

A cég alapító-ügyvezetője, Trevor Milton állítólag hazugságokkal, sejtetésekkel, technológiai fejlesztési kudarcok eltitkolásával és hasonló trükkökkel érte el több nagy autóipari cégnél, hogy komolyan vegyék, így újabb és újabb megállapodásokkal öregbítette cége hírnevét, a Nikola árfolyama pedig ezzel párhuzamosan hihetetlen sebességgel emelkedett a tőzsdén. A legszebb állítás a vádiratban a Nikola One hidrogéncellás nyergesvontató első olyan videójával kapcsolatos, melyben a kocsit mozgásban láthatta a világ. Állítólag a videó úgy készült, hogy a kamiontraktort felvontatták egy emelkedőre, ahonnan nem a motorja hozta le, hanem a gravitáció:

A GM-mel kötött szoros együttműködési tervek mögött pedig azt látja az elemző cég, hogy a Nikola, tudván, hogy saját fejlesztésű akkumulátorai használhatatlanok, az amerikai autógyártó óriás új, Ultium nevű akkumulátorainak használati jogait próbálja majd megszerezni. Amit a GM bizonyára át is enged neki, ha igazak a vádak, akár csak azért is, hogy mentse a befektetését. De állítólag a hidrogénalapú teherfuvarozással kapcsolatos kalkulációk is teljesen alaptalanok, a hidrogén gyártási és logisztikai költségei a valóságban jóval magasabbak annál, mint amivel Miltonék számoltak.

A hírre a Nikola részvényeinek árfolyamai természetesen zuhanni kezdtek, Trevor Milton pedig azt állítja: csak "a gyávák futnak", a Hindenburg szerinte alaptalan vádai pedig csak megerősítik a cég híveinek rajongását. Bővebb választ ígérete szerint a mai nap során várhatunk a cégvezető-tulajdonostól.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.