A jelentés 32. oldalán ez olvasható: „Repülőgépipari vállalatok tagadták, hogy részt vettek volna földönkívüli űrhajók felkutatásában… Mindannyian tagadták e programok létezését, és fenntartják nyilvános állításaik igazságát.” Vagyis az AARO közlése szerint a megnevezett repülőgépipari cégek vezetőivel és technológiai igazgatóival egyeztettek, akik hivatalos, nyilvános nyilatkozatban cáfolták, hogy bármiféle „földönkívüli űrhajókat” érintő mentési vagy technológiai visszafejtési programban részt vettek volna.
Erre hivatkozva a The Black Vault a Tájékoztatáshoz való jogról szóló törvény (FOIA) alapján kérelmet nyújtott be, kérve e – titkosított és/vagy nem titkosított – nyilatkozatok nyilvánosságra hozatalát, arra alapozva, hogy a kormány már elismerte a létezésüket. Ennek ellenére a Védelmi Minisztérium a kérelmet teljes egészében elutasította. 2025. szeptember 5-én kelt végleges válaszában a minisztérium hivatala klasszikus „Glomar-választ” adott: megtagadta annak megerősítését vagy cáfolatát, hogy léteznek a kérelemre vonatkozó iratok, és különböző mentességekre hivatkozott.
A lépés így éles ellentmondást teremt: miközben a minisztérium saját jelentése megerősíti a vonatkozó feljegyzések létét, a FOIA-iroda azt állítja, hogy még csak el sem ismerheti őket.
A The Black Vault a fellebbezésében azt kéri, hogy a Védelmi Minisztérium hozza nyilvánosságra a szóban forgó nyilatkozatokat, vagy legalább készítsen részletes Vaughn-indexet, amely indokolja, miért tartják vissza ezeket. A vita tehát nem a minősített „lezuhanást követő visszaszerző” programok felfedéséről szól – hiszen épp ezek létét cáfolták már a tisztviselők –, hanem magukról a cáfolatokról.
UFO/UAP-ügyben amúgy épp ma újabb fejlemény várható: kongresszusi meghallgatásra kerül sor. Anna Paulina Luna republikánus képviselő szerint több érdekesség is el fog hangozni: eddig nem közölt anyagot is bemutatnak, szó esik egy különös, rendőrségi ügyet is érintő esetről, emellett említ egy úgynevezett „orosz programot” is; sőt, szerinte más országok – akár az orosz parlament – is napirendre vehetik az UFO-témát a jövőben. Mi természetesen össze fogjuk foglalni, mi hangzik el ezen az eseményen.
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR